Banners voor affiliatecampagne www.cookyourbook.nl
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Enkele unieke punten van Cook Your Book die je kan gebruiken:
1-Een kookboek met alleen recepten erin die je lekker vindt: NOOIT MEER betalen voor recepten in een kookboek die je nooit zult maken omdat je ze niet lust, kunt, of wilt eten!
2-Elk gewenst thema kookboek dus mogelijk (van BBQ tot Vegetarisch) = over smaak valt immers niet te twisten!
3-Bepaal zelf hoeveel recepten er in jouw boek komen en daarmee ook de prijs (hoe dikker het boek, hoe duurder).
4-Mooie hoogwaardige hardcover kookboek (kwaliteit gelijk aan fotoboeken).
5-Door bovenstaande punten ULTIEME cadeauoplossing omdat iedereen zijn eigen smaak heeft en er voor elk budget een kookboek is. Het is dus een cadeau wat echt aan IEDEREEN gegeven kan worden.
De volgende afmetingen hebben we nodig voor de banners, maak ze maar naar eigen inzicht per formaat op:
Leaderboard (728x90 pixels);
Full banner (468x60 pixels);
Half banner (234x60 pixels);
Skyscraper (120x600 of 160x600 pixels);
Rectangle (300x250 of 336x280 pixels);
Button (120x60 pixels).
Bedrijfsomschrijving:
www.cookyourbook.nl is een nieuwe online kookboeken uitgeverij welke het als enige mogelijk maakt om unieke fysieke hardcover kookboeken te leveren (vanaf 1 stuk) die inhoudelijk naar de smaak van de klant zijn gepersonaliseerd.
De klant bepaald namelijk zelf op onze website welke en hoeveel recepten hij/zij in zijn gepersonaliseerde kookboek opneemt. Hierdoor ontvangt de klant dus een kookboek met uitsluitend zelf uitgezochte gerechten, en kan hij zelf elk gewenst en denkbaar thema kookboek samenstellen (van BBQ kookboek tot vegetarisch etc.)!
Wij ondervangen dus alle denkbare dieet en smaakvoorkeuren met ons concept! Over smaak (in dit geval letterlijk) valt immers niet te twisten!
Nadat de klant het boek online gemaakt en besteld heeft gaan wij het on-demand produceren en versturen (exact hetzelfde zoals de fotoboeken van de Hema etc).
Cook Your Book is vooral een cadeauoplossing gebleken. Dit omdat de boeken op ieders specifieke smaak kunnen worden gepersonaliseerd. Dit wordt versterkt door de mogelijkheid om elk denkbaar thema kookboek te kunnen maken (verjaardagshapjes, feestdagen recepten, cocktailboek enz enz.) Daarnaast kan een eigen titel, voorwoord en foto eraan worden toegevoegd. Ook bestaat de mogelijkheid tot het kopen van een cadeaubon waarmee de ontvanger zelf een boek kan samenstellen naar zijn/haar eigen smaak. Volgens de jury van de Accenture innovation awards 2010 is een kookboek van Cook Your Book dan ook “the perfect gift”.
Doelgroep:
Omdat kookboeken producten zijn die gekoppeld zijn aan primaire behoefte (namelijk eten!) en vrijwel iedereen er wel minimaal eentje thuis heeft liggen is iedereen een potentiële klant.
Wel moeten de boeken online worden samengesteld en afgerekend, dus vallen hele jongen mensen en ouderen af. Uiteraard zijn mensen die van koken houden de kern, maar beperk het zeker niet tot daar.
Doelgroep: iedereen m/v tussen de 15 - 70 jaar. Affiniteit met koken is een pre.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Geen drukke uitleg tekstbanners. Probeer vooral met beeld de unieke aspecten van het concept uit te dragen. Ook belangrijk is dat er een duidelijke Call To Action op de banner staat: Bijv een grote oranje knop met: "Bestel nu een kookboek op maat!" Of: "Geef een uniek kookboek cadeau!" Deze zogenaamde call to action moet aanzetten tot klikken.
Voorbeeld: Ik heb bijgevoegde image gebruikt in een facebook campagne. Je ziet een klein meisje wat met haar rug naar haar eten zit en een vies gezicht erbij trekt. De tekst erbij was: "Je kan niet alles lusten, En dat hoeft ook niet!"
Met daaronder de call to action: "Maak een Kookboek naar eigen smaak!"
Dit werkte goed omdat middels een beeld gelijk een voordeel van een Cook Your Book kookboek werd uitgedragen (namelijk alleen dingen erin die je zelf lust). Naar dit soort dingen zijn we op zoek (in combinatie met het ultieme cadeau aspect) etc en een duidelijke call to action die aanzet tot klikken.