Een tint lichter.....
Ontwerp de nieuwe Brandsupply banner
- Wedstrijd van: Brandsupply NL
- Categorie: Banner
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 18-06-2014
Datum einde: 09-07-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Een nieuwe versie van de banner. Tekstmatig is deze nu meer volledig en sluit goed aan bij de sfeer van de website.
Door het kleurgebruik en de duidelijk 'functionaliteit' zullen deze banners absoluut opvallen op zowel lichte als donkere en witte en 'bonte' webpagina's. Door de lay-out is het ook goed mogelijk de banners 'geanimeerd' te produceren/ toe te passen.
De lay-out is flexibel uit te voeren en derhalve ook mooi als poster te 'vertalen'.

Voor mij zijn bij het ontwerpen van banners een aantal zaken in elke vorm belangrijk:
• Boodschap moet duidelijk zijn - geen onnodige toeters en bellen. Banner moet in één oogopslag duidelijk zijn.
• Huisstijl moet terugkomen - ook kleuren
• Er moet een trigger in zitten om (on)bewust te willen klikken. In dit geval wordt je door de pijl elke keer een vak verder 'geduwd'.... tot aan de startknop
• Het logo/ de naam is ook overal groot vermeld voor de branding.
• Dit ontwerp leent zich ook er goed om er een animatie van te maken.
De afbeelding is op ware grootte.
Graag feedback, groet, Wim Nijenkamp