Bedenk een naam voor een startende onderneming die woningen koopt van senioren en de aanwezige overwaarde in de woning maandelijks uitkeert als extra pensioeninkomen

Datum start: 09-04-2019

Datum einde: 19-06-2019

Totaal budget: € 249.00
Nieuwste inzending
Book cover
NamePro

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zoeken voor een nieuw op te richten bedrijf een naam. De werktitel van de onderneming is Woningvast maar we willen een leukere & pakkendere naam. Het Pensioenhuis of de Vierde Pijler hebben we ook bedacht.

Bedrijfsomschrijving


Woningvast is een onderneming die voor mensen die gepensioneerd zijn (vanaf 68 jaar) de mogelijkheid geeft de beschikbare overwaarde uit hun eigen woning op te gebruiken (soort woning opeten). Woningvast koopt de woningen van de senioren en keert de bewoners de overwaarde in maandelijkse termijnen uit. De bewoners blijven echter gewoon in hun woning wonen. De maandelijkse termijnen worden door onze klanten ervaren als aanvullend pensioeninkomen, waarmee extra leefgenot kan worden gerealiseerd. Of ten behoeve van meer zorginkopen, eerder schenken aan kinderen, die ene mooie reis nog maken of die caravan kopen en ultieme vrijheid ervaren.

Centraal in onze onderneming zijn dus woningen (geen ‘vastgoed’, want daar valt veel meer onder) en een periodieke / gespreide betaling van de koopprijs. Dat zijn de 2 kenmerken van onze onderneming. Bij ons product is geen sprake van rente of huur. De bewoners mogen blijven wonen zolang zij dat willen. Levenslang recht op hun eigen woning. Zodra de bewoners de woning verlaten met de intentie niet meer terug te keren (bijv. opname verzorgingshuis) gaat het eigendom van de woning naar Woningvast. Woningvast verkoopt de woning dan.

Zonder in details te gaan, is dit product helder en duidelijk en bieden we een betere prijs voor de woningen dan de traditionele ‘partijen’. Bij ons product is geen sprake van rente of huur. De bewoners mogen blijven wonen zolang zij dat willen. Het product is bijna altijd financieel voordeliger dan een woning huren.

Onze doelgroep zijn gepensioneerden en we bieden dat we de woning van de gepensioneerde kopen waarbij we ervoor zorgen dat deze persoon levenslang een uitbetaling krijgt van de overeengekomen koopprijs (welliswaar gemaximeerd tot 100 jaar). Dus elke maand stukje extra pensioen. Een huis verkopen doet de gepensioneerde niet zomaar; belangrijk daarbij is dat zij ons vertrouwen. Dit willen we graag uitstralen in de naam; met wellicht een stukje nostalgie, zoals “Nederlandsche” of iets wat een associatie heeft met iets ouds/ degelijks. Daarij moet de bedrijfsnaam fris en modern zijn en “vertrouwen en helderheid” uitstralen.


Dus samenvattend kennen we de volgende ‘kernwoorden’:
- Vertrouwen / vertrouwd/ (geen snelle vlotte jongens die de woning van moeders afpakken)
- Vrijheid / meer bestedingsmogelijkheden (dat moeten de senioren gaan ervaren)
- Zekerheid / dat ze levenslang in de woning mogen blijven wonen
- Fris/ modern / helderheid

Doelgroep


Senioren (minimaal 68 jaar)/ gepensioneerden tot maximaal 80 jaar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: Studio86 Studio86
bedrijfsnaam-studio86-UaDtFKYS

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-TLaRdZmS

Studio86Studio86

Homerite
(Home=huis/woning)
(Merite = waarde)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-we2Usv4q

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-uAlbfPWq

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-sJoRFmMq

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-r5Aze1aq

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-yRUd0Ro8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

gebruik van woordje "het" is goed in deze naam, maar het gebruik van het woord "zeker" is beter dan "waarde"

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-xpAuCZQ8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Mensen zien hun (t)huis niet als vesting.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-xCrBOh28

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Mensen zien hun (t)huis niet als vesting.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-waXSaoe8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Mensen zien hun (t)huis niet als vesting.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-vyDjmwG8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Dekt de lading niet.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-vLu0z3s8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Is goed gevonden, maar pas nadat je opgezocht hebt waar nering vandaan komt. Eerste gedachte zal het spreekwoord "tering naar nering zetten" zijn. 3 sterren vanwege de creativiteit.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-ujaIBBU8

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-u7GZNJ68

Geen commentaar

woningvastwoningvast

3 sterren, want dekt de lading wel, maar is een beetje té voor de hand liggend.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-studio86-tUwqZQi8

Geen commentaar

woningvastwoningvast

Naam klinkt als vastgoed, en omdat dit een containerbegrip is met wellicht negatieve associaties, willen we geen vastgoed in de naam.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.