Bedrijfsnaam voor startup
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Rob
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 75.00
- Datum start : 05-03-2012 15:31
- Datum einde : 19-03-2012 15:27
- Status : Beëindigd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 110
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Graag ontvang ik input voor een pakkende naam. Mijn wensen zijn:
* internationale uitstraling (dus Engelstalig bijvoorkeur)
* Mijn voorkeur gaat NIET uit naar een naam met woorden als Distributor, International,...
* Het gebruik van een metafoor of andere gerelateerde beschrijvende woorden heeft mijn voorkeur. Ik denk dan bijvoorbeeld aan "27 degrees" (verwijzend naar zomerweer) of Blue Swimmers Group etc. De naam moet de klant even doen laten denken...daarnaast vormt een interessante naam die enige toelichting behoeft een vertrekpunt bij een gesprek. Kan ook een deel van een Engels spreekwoord/slogan zijn
* in ieder geval .nl beschikbaar en grote voorkeur voor .com
* Maximaal 3 woorden
* Humor kan geen kwaad, maar niet te plat.
Graag plaats ik nog de volgende kanttekeningen:
* Focus ligt vooralsnog op Australie maar dit zie ik niet graag direct terug in de naam om de scope eventueel later te kunnen verleggen naar bijvoorbeeld USA
* Producten betreft in eerste instantie beach lifestyle brands maar ook hier wens ik een slag om de arm te houden mbt het woord 'beach'.
* Indien naam niet toegestaan wordt door KVK dan vervalt gunning.
Bedrijfsomschrijving:
De oorsprong van mijn (toekomstige) bedrijf vindt zich in het aanstaande importeurschap voor Europa van een nieuwe Australisch kledingmerk dat zich richt op zogenaamde 'Beach and Resort wear'. Dit betreft een bestaand label met afzonderlijke merknaam, branding en huisstijl. Dit label zal één van de merken zijn die ik zal gaan vertegenwoordigen in Europa. Hopelijk zal het portfolio zich snel uitbreiden met andere merken waarbij ik mij richt op Australische lifestyle brands. Badmode / slippers / accesoires / beach games etc
De missie van mijn bedrijf is nog niet definitief maar ziet er globaal (in concept) alsvolgt uit: Onze missie is om voor internationale/australische upcoming lifestyle brands kansen in de markt te creeren en te benutten op manier waarbij partnership, passie en plezier centraal staan.
Waarden die centraal komen te staan in mijn bedrijf zijn: humor, plezier, be yourself, informeel, Intuitie, samenwerken, open
Doelgroep:
Kleuren, favoriete logo's, must haves
LoGiY
-
-
Toelichting van de designer LoGiY:
.com nl beschikbaar , zonnig met een knipoog naar australie kvk beschikbaar
-
Rob zegt :
Ik vind deze op zich interessant. Wel betekent deze naam een heel directe link naar AUstralie en dat wilde ik in eerste instantie nog voorkomen omdat ik nog niet helemaal scherp heb of ik mij nog op andere landen ga richten.
-
LoGiY zegt
inderdaad maar het legt gewoon een link van waar het afkomstig is of waar het concept begonnen is. en doet denken aan rust, natuur , mooie stranden. hoe meer je het hoort en ziet hoe meer je het ziet als merknaam, bij apple denk ik nu ook niet direct aan een appelmerk dusja kwestie van gewoon worden
hij blijft hangen en is internationaal lekker uit te spreken :) -
LoGiY zegt
en korte goede .com domeinnamen zijn nogal moeilijk te vinden de laaste tijd dus snel registreren is de boodschap indien intresse met al die kapers op de kust ;)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-