Geen commentaar
Bedrijfsnaam voor webshop voor iPhone onderdelen/accessoires en repair center
- Wedstrijd van: Jan_
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Status: Beëindigd
Datum start: 15-11-2014
Datum einde: 29-11-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Het is vrij gewoon voor Nederlanders/native speakers Nederlands om woorden vanuit andere talen zoals het Engels gelijk om te zetten naar het Nederlands. In het geval van de naam "phonefit.nl" zal dit neerkomen op "telefoonpassen". Deze naam is helaas volkomen onlogisch en staat totaal niet in verband met de activiteiten van het bedrijf. Dit zorgt ervoor dat: (in het beste geval) de naam niet onthouden zal worden, of (in het slechtste geval) dat het bedrijf erachter niet serieus zal worden genomen omdat dit al bij de naam niet gedaan kan worden.

Geen commentaar
Een mooie woordspeling op de honderden diensten die tegenwoordig hun naam laten eindigen op -ify. Helaas wordt er bij dit bedrijf niets "getelefoniseerd" om het op zijn Nederlands te zeggen. Het aspect van het telefoontoestel wordt in de naam geaccentueerd terwijl het bij het bedrijf juist zal gaan om alles eromheen; onderdelen, reparaties en accessoires. Daarom denk ik dat de naam niet echt heel goed past.

Geen commentaar
Een kuuroord voor idevices is iets dat zeker in de verbeelding van mensen als beeld bij de naam kan worden gevormd. Dit zal de onthoudbaarheid van de naam goed doen. Bovendien dekt de naam (met het bovenstaande beeld) goed het geheel van activiteiten van het bedrijf.

Geen commentaar
Een ietwat vreemde verwoording die bovendien suggereert dat er wat mis is met elke telefoon. In ieder geval loopt de naam niet echt lekker als ik hem vaak zou moeten opnoemen en mist een sterke associatie met het geheel van bedrijfsactiviteiten.

Geen commentaar
Een zeer goede naam die als muziek in de oren klink voor onze Zuiderburen. Voor Nederlanders zal het echter iets minder intuïtief zijn.

Geen commentaar
Deze naam doet mij op het eerste gezicht denken aan een helpdesk voor telefoonproblemen. Helaas is dit voor mij te weinig gericht op iPhones, reparaties of accessoires om de naam als goed te kunnen beschouwen.

Geen commentaar
Net als "telherstel.nl" zal ook deze naam zeker aanslaan bij Vlamingen. Opnieuw is dit bij Nederlanders minder het geval omdat het woord herstelling hier geen gangbare term is. Bovendien is uit de naam niet meteen duidelijk wat voor herstellingen er dan in die shop worden uitgevoerd.

Geen commentaar
Wanneer ik de naam los van de context voor het eerst zou zien krijg ik een beeld voor me van een bedrijf dat (web)winkels helpt uit de schulden te komen of hun bedrijfsvoering te verbeteren. Helaas komt ook na wat langer te hebben gedacht niets in mij op dat met iPhones of reparaties dan wel accessoires te maken heeft.
Het gevolg hiervan is dat de naam niet echt goed zal worden onthouden, zeker niet voor langere tijd.