Onderbouwing:
* SAC=(hand)tas (Frans), uitspr: [sak/zak]
In het Nederlands direct te begrijpen om wat voor productgroep het gaat, ook internationaal goed te gebruiken.
* 'sac à sac' = letterlijke vertaald: 1.tas om tas/ 2.tas aan tas/ 3.tas van de tas.
1. Tas om tas: Je zou dit kunnen plaatsen in het rijtje 'oog om oog, tand om tand' (de strijd aangaan met elkaar; dat wat vrouwen onderling doen als het om mode gaat (en met name tassen!). Ook kun je het relateren aan tête à tête (onder 4 ogen, onderling, intimiteit.) Sac à sac symboliseert hiermee een persoonlijk karakter, je fysieke presentatie waarmee je jezelf identiteit wil geven, waarmee je je wil onderscheiden en mee aangeeft waarde te hechten aan persoonlijke verzorging.
2. Tas aan tas: jij houdt de tas vast, de tas houdt jouw spullen vast > sac à sac
3. Tas van de tas: voor de tas onder de tassen, ga je naar sac à sac
* Franstalig, doet denken aan Parijs, dé stad van de mode en haute couture. De naam heeft daarmee een chique lading. Gezien de primaire doelgroep; het midden en hogere segement, sluit dat goed aan. Het Engelse 'Bag' is meer stoer & basic.
NB. Sac betekent in informeel Frans ook het hebben van poen, wie wil er niet geassocieerd worden met welvarendheid…
sac à sac:
* uniek en exclusief
* eigentijdse en modern, maar tegelijk ook authentiek en stylevol
* vrijzinnig en onderscheidend
* 'bekt goed' waardoor het blijft hangen
* de domeinnamen sac-a-sac.nl & sacasac.nl zijn beide vrij
* Bij dit woordmerk is eenvoudig een aantrekkelijk, helder en krachtig beeldmerk/logo te realiseren.
Heeft u een specifieke voorkeur een Engelstalige naam? Daar heb ik ook een idee over, u kunt me hierover per mail benaderen. Evenals voor de vormgeving van de huisstijl.
Brandnaam voor een nieuw te openen winkelconcept in Haarlem.
- Wedstrijd van: Ruben26
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Status: Beëindigd
Datum start: 29-08-2012
Datum einde: 15-09-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

