GEZOCHT: pakkende naam voor grote, bestaande kinderopvangorganisatie en marktleider!

Datum start: 14-10-2011

Datum einde: 28-10-2011

Totaal budget: € 150.00
Nieuwste inzending
Book cover
Ontwerpwinkel Delfshaven

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Opdracht:Bedenk een naam voor de nieuwe organisatie.

Uitgangspunten nieuwe naam
De nieuwe naam zal in elk geval moeten voldoen aan de volgende aspecten:
- de naam moet origineel en onderscheidend zijn en als URL beschikbaar;
- Aansprekend. Voor ouders is kinderopvang emotie, dus geen zakelijke naam of afkorting;
- Duidelijke relatie met Kinderopvang mag, maar hoeft niet.
- Geschikt voor uitbreiding naar meerdere plaatsen. Naam in combinatie met plaats moet mogelijk zijn. (bijvoorbeeld Bijzonder Amsterdam)
- Makkelijk uit te spreken en te onthouden;
- Toepasbaar voor zowel peuterspeelzaal, kinderdagverblijf als naschoolse opvang;

Om een idee te geven in welke richting gedacht moet worden bijgaand wat namen die aanspreken. Deze worden echter al door andere opvangorganisaties gebruikt en zijn dus niet meer beschikbaar: Kinderstad, Kinderrijk, Koningskinderen, Bijzonder Amsterdam

Bedrijfsomschrijving


2 succesvolle kinderopvangorganisatie in Noord Holland, beide marktleider in hun regio, gaan fuseren. Er ontstaat een nieuwe organisatie met in totaal 20 kinderdagverblijven (0-4 jr), 28 locaties voor naschoolse opvang (4-13 jr) en 23 peuterspeelzalen (2-4 jr).
De omgeving is zeer competitief. Aansprekendheid en onderscheidend vermogen van zowel naam, uitstraling als aanbod is dan ook van groot belang.

Doelgroep


zwangere vrouwen zonder kinderen
Ouders met kinderen in de leeftijd van 0 - 12 jaar

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Om een idee te geven in welke richting gedacht moet worden bijgaand wat namen die aanspreken. Deze worden echter al door andere opvangorganisaties gebruikt en zijn dus niet meer beschikbaar: Kinderstad, Kinderrijk, Koningskinderen, Bijzonder Amsterdam

Zodra we een nieuwe naam hebben zal een beeldmerk en huisstijl ontwikkeld moeten worden.
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. De naam zal in alle plaatsen waar we gevestigd zijn gebruikt worden
2. de naam zal in alle plaatsen waar we gevestigd zijn gebruikt worden, maar gekoppeld worden de specifieke plaats.

Designer: freeco freeco
bedrijfsnaam-freeco-hvR43pVg

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.