Hoe gaat mijn webwinkel heten
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: mariellemeijer
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 75.00
- Datum start : 22-05-2012 10:52
- Datum einde : 05-06-2012 10:50
- Status : Beëindigd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 121
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Het moet een naam zijn waarvan de url in .nl beschikbaar is.
Bedrijfsomschrijving:
Ik ga via het internet maaltijden aanbieden, gezond, verantwoord, deels biologisch en vooral erg lekker. Deze maaltijden zijn óf kant en klaar óf zelf klaar te maken en worden geleverd inclusief recepten óf een mix van beiden. Ik bied de maaltijden aan in de vorm van een pakket, dus lever voor meerdere dagen. Met mijn webwinkel wil ik de consument vooral gemak bieden, ze hoeven geen boodschappen te doen, niet na te denken wat ze gaan eten en hebben maar weinig tijd nodig het klaar te maken.
In de toekomst wil ik ook andere producten aanbieden die hier mee te maken hebben.
Doelgroep:
Iedereen die makkelijk en snel een gezonde maaltijd op tafel wil zetten. Vrnl tweeverdieners met en zonder kinderen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Stefan van der Mark
-
-
Toelichting van de designer Stefan van der Mark:
Beste Marielle,
Er schiet me nog een ideetje te binnen.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om heel duidelijk twee verschillende diensten aan te bieden. Aan de ene kant het aanbieden van recepten met bijbehorend boodschappenpakket, via marielle-wat-eten-we-vandaag.nl.
En aan de andere kan het bezorgen van kant-en-klare maaltijden via marielle-kookt.nl
Zo sta je marketingtechnisch sterker en heb je meer controle over je bezoekers. Terwijl je het merk 'Mariëlle" maar een keer hoeft op te bouwen.
Met het oog op de eventuele uitbreiding waar je het al over hebt is dit een ideaal uitgangspunt.
Met vriendelijke groet,
Stefan van der Mark -
mariellemeijer zegt :
Dag Stefan,
dank je voor je leuke reactie. Ik heb je vast genoteerd als klant:-). Binnenkort mag je mee doen met de pilot... Ik heb inmiddels al een andere naam gekozen, zelf bedacht, nl. Gezond Dineren. Wat vind je daarvan? -
Stefan van der Mark zegt
Hallo Mariëlle,
Ik ben benieuwd! Gezond dineren geeft goed weer wat je aanbied. Vooral het gezonde is natuurlijk wat je uniek maakt en wat (hopelijk) je doelgroep ook aanspreekt.
Als ik je een tip mag geven denk ik dat, wat ik in mijn inzending ook al aangaf nl. het creëren van een herkenbaar merk met persoonlijkheid erg belangrijk is om het gevoel van verbondenheid waar je naar streeft op te wekken.
Klanten krijgen graag het gevoel dat ze een persoonlijke band met je hebben, dat er net even iets meer voor hen gedaan wordt dan voor de rest. Wanneer je als klant het gevoel hebt dat je de persoon achter de website echt persoonlijk kent zal deze veel eerder bereid zijn iets aan te schaffen, en dan ook gelijk meer in 1 keer.
Je zou er bijvoorbeeld dus toch voor kunnen kiezen om als bedrijfsnaam 'gezond dineren' te voeren, met als ondertitel iets als 'Gezellig bij Mariëlle'.
Een online business gaat tegenwoordig nog meer als offline om het creëren van een belevenis. En jouw concept heeft daar zeker potentie in, wil ik je graag bij helpen overigens!
Met vriendelijke groet,
Stefan van der Mark -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Stefan van der Mark:
Beste Marielle,
Als een van de tweeverdieners pas ik precies in de doelgroep die je omschrijft. Complimenten voor het concept! Je kunt mij vast als klant noteren hoor!
Het is een enorm cliché, elke avond presteer ik het weer om als ik thuiskom aan mijn vriendin te vragen, "Schatje, wat eten we vandaag?"
Het gevoel wat je omschrijft als verbondenheid, sfeer en harmonie, maar ook nuchter en realistisch is volgens mij precies dat moment.
Vandaar ook mijn voorstel om die vraag die iedereen elke avond stelt te verbinden aan jouw voornaam. Daardoor krijgt het 'merk' een persoonlijkheid waarmee klanten en potentiële klanten zich kunnen binden.
Qua url zou ik er voor kiezen om drie varianten te registreren. Zo voorkom je dat potentiële klanten van horen zeggen de website moeilijk kunnen vinden.
www.mariellewatetenwevandaag.nl
www.marielle-watetenwevandaag.nl
www.marielle-wat-eten-we-vandaag.nl
de eerste is het makkelijkst te onthouden en in te typen, de tweede legt de nadruk op het persoonlijke waardoor het vooral voor mond-tot-mond reclame makkelijk te onthouden is. De laatste variant is visueel het duidelijkst en dus het meest geschikt voor drukwerk en online marketing waarbij de link klikbaar is.
Ik hoop dat je je kunt vinden in mijn verhaal en ik je mag helpen met het ontwikkelen van het merk 'Marielle'.
Zo niet, hou ik de ontwikkelingen toch in de gaten en zal ik zeker eens gebruik gaan maken van je diensten!
Met vriendelijke groet,
Stefan van der Mark
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-