Naam voor een webshop in ecologische schoenen
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Lieke
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 60.00
- Datum start : 15-12-2010 23:35
- Datum einde : 29-12-2010 23:35
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 83
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
In eerste instantie worden er alleen damesschoenen verkocht. Later wordt het assortiment wellicht uitgebreid met herenschoenen. De naam moet dus zowel vrouwen als mannen aanspreken. Zachte stoerheid. Zie ook de beschrijving bij Doelgroep.
Woorden die bij het bedrijf passen: ecofabulous, cruelty-free, groen, love, chic, eco lifestyle, eerlijk, guilt-free, happiness, glamorous, eco fashion, respect, duurzaam, change, fun, optimisme, vuur. Zie ook de beschrijving bij Bedrijfsomschrijving.
Er zijn al veel namen met 'eco' erin. Ik zat zelf eerst op het pad van EcoChicShop ed, maar dat is uiteindelijk weinig onderscheidend. Eco wordt zo vaak gebruikt dat het aan kracht begint te verliezen.
Daarna had ik het krachtige LLEF of Leff bedacht, Love for Eco Fashion / Love for EcoFabulous Fashion, plus lef om duurzame schoenen te dragen (dubbele betekenis dus). Helaas bleken beide al te bestaan. Zou wel graag op die koers doorgaan, dus een krachtige naam, die niet perse direct hoeft te vertellen wat er te koop is. Dat weet je tenslotte bij Starbucks ook niet aan de hand van de naam.
Persoonlijk vind ik Engels lekker klinken maar dat is geen must.
Bedrijfsomschrijving:
In mijn webshop zijn in eerste instantie ecologische schoenen te koop. Schoenen die vrij zijn van dierlijke materialen en het milieu zo min mogelijk belasten. De schoenen in deze categorie die nu te koop zijn op de NL markt zijn vaak niet erg chique. Mijn webshop gaat zich richten op duurzame consumenten die er ecofabulous uit willen zien.
Woorden die bij het bedrijf passen: ecofabulous, cruelty-free, groen, love, chic, eco lifestyle, eerlijk, guilt-free, happiness, glamorous, eco fashion, respect, duurzaam, change, fun, optimisme, vuur.
Om een idee te geven van het type schoen: zie olsenhaus.com of beyondskin.co.uk
Doelgroep:
In eerste instantie worden er alleen damesschoenen verkocht. Later wordt het assortiment wellicht uitgebreid met herenschoenen. De naam moet dus zowel vrouwen als mannen aanspreken. Zachte stoerheid.
De doelgroep bestaat uit veganisten, vegetariërs en bewuste consumenten. Gezien het prijskaartje dat aan de schoenen hangt kan ik me voorstellen dat de schoenen ook gekocht gaan worden door dames met een bovenmodaal salaris die gewoon mooie hakken willen hebben (duurzaam of niet).
Kleuren, favoriete logo's, must haves
louspessij
-
-
Toelichting van de designer louspessij:
Lieco (lieco.nl)
Combinatie van uw voornaam met eco
Eco Style (eco-style.nl)
Eco Way (eco-way.nl) -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Lieke zegt :
Pink and Orange vind ik op zich leuk, alleen er is al een Pink and Green op de NL markt :(
Heels & Laces ook aardig, alleen beperkt zich dat tot schoenen en dat was niet de bedoeling. -
louspessij zegt
Bedankt voor uw reactie.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-