Naam voor een webshop in ecologische schoenen
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Lieke
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 60.00
- Datum start : 15-12-2010 23:35
- Datum einde : 29-12-2010 23:35
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 83
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
In eerste instantie worden er alleen damesschoenen verkocht. Later wordt het assortiment wellicht uitgebreid met herenschoenen. De naam moet dus zowel vrouwen als mannen aanspreken. Zachte stoerheid. Zie ook de beschrijving bij Doelgroep.
Woorden die bij het bedrijf passen: ecofabulous, cruelty-free, groen, love, chic, eco lifestyle, eerlijk, guilt-free, happiness, glamorous, eco fashion, respect, duurzaam, change, fun, optimisme, vuur. Zie ook de beschrijving bij Bedrijfsomschrijving.
Er zijn al veel namen met 'eco' erin. Ik zat zelf eerst op het pad van EcoChicShop ed, maar dat is uiteindelijk weinig onderscheidend. Eco wordt zo vaak gebruikt dat het aan kracht begint te verliezen.
Daarna had ik het krachtige LLEF of Leff bedacht, Love for Eco Fashion / Love for EcoFabulous Fashion, plus lef om duurzame schoenen te dragen (dubbele betekenis dus). Helaas bleken beide al te bestaan. Zou wel graag op die koers doorgaan, dus een krachtige naam, die niet perse direct hoeft te vertellen wat er te koop is. Dat weet je tenslotte bij Starbucks ook niet aan de hand van de naam.
Persoonlijk vind ik Engels lekker klinken maar dat is geen must.
Bedrijfsomschrijving:
In mijn webshop zijn in eerste instantie ecologische schoenen te koop. Schoenen die vrij zijn van dierlijke materialen en het milieu zo min mogelijk belasten. De schoenen in deze categorie die nu te koop zijn op de NL markt zijn vaak niet erg chique. Mijn webshop gaat zich richten op duurzame consumenten die er ecofabulous uit willen zien.
Woorden die bij het bedrijf passen: ecofabulous, cruelty-free, groen, love, chic, eco lifestyle, eerlijk, guilt-free, happiness, glamorous, eco fashion, respect, duurzaam, change, fun, optimisme, vuur.
Om een idee te geven van het type schoen: zie olsenhaus.com of beyondskin.co.uk
Doelgroep:
In eerste instantie worden er alleen damesschoenen verkocht. Later wordt het assortiment wellicht uitgebreid met herenschoenen. De naam moet dus zowel vrouwen als mannen aanspreken. Zachte stoerheid.
De doelgroep bestaat uit veganisten, vegetariërs en bewuste consumenten. Gezien het prijskaartje dat aan de schoenen hangt kan ik me voorstellen dat de schoenen ook gekocht gaan worden door dames met een bovenmodaal salaris die gewoon mooie hakken willen hebben (duurzaam of niet).
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Willianne
-
-
Toelichting van de designer Willianne:
mate = vriend
onlinemate.nl is nog beschikbaar -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Willianne:
schoenen zitten zo lekker, alsof je op blote voeten loopt met deze schoenen.
barefeet.nl is nog beschikbaar -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Willianne:
blote voeten, barefoot.nu is nog beschikbaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Willianne:
Lieke
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Willianne:
Betekend van woord MOST:
MEEST
The majority or greater part of: “Most children like playing games”
Doel van bedrijf MOST: de MEESTE consumenten aan het groen denken, doen en kopen krijgen!
BUITENGEWOON
Very or extremely: “I'm most grateful to you for everything you've done”
Doel van MOST; weg van het gewone en meer naar het eco denken in het dagdagelijkse leven krijgen.
Tot sot: MOST is positief krachtig woord.
www.most.nu is nog beschikbaar. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-