Naam voor een webshop in zelf online te ontwerpen servies
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Geeske Burema
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 75.00
- Datum start : 09-11-2010 13:58
- Datum einde : 07-12-2010 13:58
- Status : Beëindigd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 60
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
• Naam is maar op een manier te spellen, geen liggende streepjes
• Fris, eigentijds
• Een knipoog mag, niet te ver gezocht
• Naam is zowel kvk als .nl beschikbaar
• Naam is ook geschikt voor expansie (Belgie/Duitsland)
• Géén fantasienaam
• Géén te algemene naam (saaie naam)
• Géén mix van talen
• Naam moet afstand nemen van het ‘plak-een-foto-op-je-mok-gevoel’
Zelf hadden wij de bedrijfsnaam 'The Plate Factory' bedacht, maar niet iedereen reageerde hier positief op; kort gezegd vond men de naam te beperkt, te industrieel, te zakelijk klinken.? Op de bedachte ondertitel – Happiness being served - kregen wij wel veel positieve berichten. Afhankelijk van de naam kan deze ondertitel behouden worden.
Bedrijfsomschrijving:
Voor elk moment en voor ieder persoon heeft deze webshop een passend design dat desgewenst gepersonaliseerd kan worden. Ontwerp je liever helemaal zelf, dan kan dat ook! De producten die aangeboden worden zijn: borden (grootste item), bekers, bakjes, schalen, potten enzovoorts in verschillende materialen (melamine, aardewerk, porselein);
Ik heb een voorliefde voor alles wat met personalisatie te maken heeft en een grote interesse in de toepassingsmogelijkheden van nieuwe technologien. Gedreven, service-gericht, professioneel, van deze tijd, dat ben ik;
Brand values:
• Ambitie
• Inspiratie
• Professionaliteit
• Betrouwbaarheid
• Klantgerichtheid
• Happiness;
Brand promise
• Het dagelijkse leven net even wat leuker en eenvoudiger maken;
USP’s
• Zelf een ontwerp kunnen kiezen of maken (ipv een kleine selectie vooraf bepaalde designs waar je alleen een naam en een logo aan kan toevoegen)
• Mogelijkheid tot personaliseren
• Vrolijk en uniek
• Alledaagse gebruik van de producten
Doelgroep:
• Particuliere markt
• Zakelijke markt
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ik hoor graag kleurensuggesties passend bij de naam. Op termijn zullen verschillende reeksen te designen ontwerpen uitgezet worden via deze site.
anouk
-
-
Toelichting van de designer anouk:
Ondertitel aangepast, happyness being served kan ook gebruikt worden
-
Geeske Burema zegt :
Hi Anouk,
Ik vind DishDesign leuk en de aanpassing aan de ondertitel ook top (het is trouwens happiness ipv happyness). De naam kun je ook goed uitspreken. Ik laat 'm graag even op me doorwerken. Misschien is t wel een 4 star rating. Welke kleuren vind jij hier bij passen?
Groet, Geeske -
anouk zegt
Hoi Geeske,
bedankt voor uw reactie. Ik kwam er later ook achter dat het happiness was, maar het idee was duidelijk, dus liet het hier maar bij. Ik ben best bereid wat schetsen te maken betreffende het eventuele "logo" of een kleurenpalet. Daar kan ik morgen aan beginnen. Zelf zat ik qua kleuren te denken aan rustig wit-grijs, maar om het persoonlijke en 'design-idee' erin te betrekken, zou ik er één of meer knalkleuren aan toevoegen, zoals paars, oranje of blauw. Misschien in de vorm van verfspetters of iets in die richting.
Ik hoor graag uw mening!
Groeten,
Anouk -
Geeske Burema zegt :
Hoi Anouk,
Dank voor je bericht. Je hoeft geen schetsen te maken hoor, dan vind ik nl ook dat ik daar voor moet betalen en zover ben ik nog niet. Ik was gewoon benieuwd wat jou te binnen schiet bij deze naam en dit concept. Ik vind de naam die je hebt verzonnen nog steeds erg passend. Groet, Geeske -
anouk zegt
Wat mij te binnen schiet... Ik zie het woord dish strak en wit, en de letters design dan in kleur of als "handgeschreven" lettertype. Alsof elke letter met een andere kleur potlood is geschreven, zeg maar. Ik denk dat dit wel goed het 'doe-het-zelf' idee weergeeft.
groeten,
Anouk -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-