Naam voor exclusief suitehotel in rijksmonumentale boerderij in Elp (Drenthe)

Datum start: 05-03-2012

Datum einde: 25-03-2012

Totaal budget: € 175.00
Nieuwste inzending
Book cover
ElisaCath

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Een goede naam voor het kleinschalige suitehotel/ plus tagline (slogan)!

Voor een impressie zie prezi presentatie: http://prezi.com/sroik2hnr4ng/suitehotel-in-elp/.

Voorwaarde is wel dat de naam makkelijk te onthouden is, tijdloos,
niet te hoogdrempelig/cultureel (‘Art & Design Suites – op een Corbusier naar Monet kijken’),
maar ook niet te oubollig (‘Ut Schoapenhoes - uw beste hut in Drenthe’ of ‘De hoge Brink - want al het andere is zo laag-bij-de-gronds’ ).

Bedrijfsomschrijving


Ontwikkeling van een bijzonder Suitehotel / luxe B&B in een rijksmonumentale boerderij in Drenthe. De boederij ligt in het plaatsje Elp aan de hogebrinkseweg 1.

De overnachtingslocatie is met name bijzonder omdat het extra faciliteiten biedt en bovendien een exclusieve ervaring wenst te geven. “ Het is de bedoeling dat gasten uit de hectiek van alledag worden gehaald, geïnspireerd raken door de omgeving en bovendien de mogelijkheid krijgen zich creatief te uiten in de bibliotheek, de high tea locatie, het atelier, de muziekkamer, ontspanningskamer en de omgeving (erop uit).”

Missie is om mensen een 'tijdloos moment' te laten ervaren, dat je in een flow komt... In Drenthe noch in Nederland is zo’n concept aanwezig. Het is van belang dat het bed and breakfast ook qua online en offline identiteit zich onderscheidt van andere bed and breakfast.

Suitehotel bestaat uit:
• 5 verschillende architectonisch vormgegeven suites
• High Tea locatie inclusief open keuken
• Atelier
• Buitensauna en Jacuzzi
• Vergader- trainings- en ontspanningsruimte (gecombineerd)
• Bibliotheek met lees- werktafel en aparte muziekkamer
• Tentoonstellingen door openbare ruimten en gangen
• Mooie parkachtige tuin met 2 buitenterrassen voor ontbijt

Kernwaarden:

• Persoonlijk en warm
• Exclusief en luxe (gelijk 5 sterren niveau)
• Creatief en inspirerend (mooie locatie waar men zich creatief kan uiten...dit creatieve kan ook iets simpels als lezen zijn)
• Authentiek (alles wat de gast vindt is komt uit het hart van de gastheer/vrouw, alles is weloverwogen. Boerderij is authentiek, maar ook het design en architectonische)
• Rust en ontspanning (wandelen, jacuzzi, bad, relaxen )

Tone of voice:

• Wel gebruik van u-vorm, maar niet te formeel.
• De website bezoeker wordt namelijk direct aangesproken (dus persoonlijk taalgebruik).
• Korte zinnen, helder en begrijpelijk taalgebruik.
• Wel af en toe beeldend taalgebruik want we verkopen een droom

Doelgroep


Doelgroep
• Particuliere gasten met een bovenmodaal inkomen/pensioen. Het zijn voornamelijk jonge en oudere (echt)paren, hechte vrienden.
• Zakelijke gasten die een businessovernachting zoeken (plus vergaderlocatie managementteams.
• Doelgroep High tea- Dagrecreanten en toeristen, gasten en bewoners uit de omgeving (bijv vrouwenclubjes) in een straal van 25 kilometer van de Bed and Breakfast. (geen specifieke doelgroep)

Deze doelgroepen zijn gasten die komen uit Nederland en België (wellicht duitsland).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: say_l say_l
bedrijfsnaam-say-l-Eo8w1mZk

say_lsay_l

Brink's Gasthof3

BBDeNoordBBDeNoord

Hoi Say_I,
Leuke tagline! Heb je nog een idee met suites wellicht? of dat je direct weet dat je met iets meer dan een hotelkamer te maken hebt?
Groet, Matthijs

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-CxBlc9Pk

say_lsay_l

Brink's Gasthof2

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-BiYK0OdE

say_lsay_l

Brink's Gasthof1

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-21eUgdSC

say_lsay_l

Drenthsbuiten

BBDeNoordBBDeNoord

Ha Say_I,

Ziet er goed uit! Dingen waar ik nog nooit aangedacht heb. Dank je wel! Heb je nog ideeen voor om het iets exclusiever te maken, dus wel met suite...niet engels en iets van 'dichtbij' in de pay-off...?
Met groet, Matthijs

say_lsay_l

Hallo Matthijs, bedankt voor je opmerkingen. "Dichtbij" hoe moet ik dat zien?
Als dichtbij in de zin van afstand, "dichtbij huis" of dichtbij in de innerlijke zin? als in "dichtbij de innerlijke mens"

BBDeNoordBBDeNoord

Hoi,

Ik bedoel letterlijk dichtbij, want het is maar 1,5 uur rijden van Amsterdam, Utrecht. Kortom het midden van het land

say_lsay_l

P.S. een deel van de uitstraling kan ook sterk afhangen van de vormgeving.
Daar kan ook een stukje exclusiviteit gecreëerd worden.

say_lsay_l

Duidelijk.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-0AhKH0IC

say_lsay_l

Gasthuis ElperBrink

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-yJk9rN7g

say_lsay_l

Elperstee

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam-say-l-x56iFcLA

say_lsay_l

gasthuis bed&brink

BBDeNoordBBDeNoord

Leuk idee! Heb je nog meer ideeen?

BBDeNoordBBDeNoord

Ik vind die Bed & Brink wel leuk bedacht.
Matthijs

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.