Dag.
De gezichtjes in het logo kunnen worden uitgewerkt met een lijfje en meedere vriendjes om te figureren in een folder of reclameuiting. De domeinnamen www.kleinengroots.nl en www.kleinengroots.com zijn nog vrij.
Veel succes! Met vriendelijke groet,
Riëtta van der Linden
Nieuwe bedrijfsnaam + LOGO voor kinderopvang!
- Wedstrijd van: GOB
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Status: Beëindigd
Datum start: 11-10-2010
Datum einde: 24-10-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Riëtta,
Dank je wel voor je ontwerp.
De kleurstelling en lettertype spreekt me aan. De poppetjes zelf niet helemaal, zeker het jongetje niet. Deze oogt iets te "mollig", meer een "gepest kindje" zeg maar. De Slogan is mooi.
Qua naamstelling ban ik bang dat mensen eerder de naam Klein & groot zullen horen of onthouden, maar die is reeds bezit door een kinderwinkel. Met de "s" erachter zal dit té verwarrend werken voor de klanten.
Ik weet niet of je hier iets mee kunt.
Dag GOB,
Dank je wel voor je reactie! Ontwerpen via dit medium is nogal lastig omdat je geen persoonlijk contact hebt met de opdrachtgever en dus moeilijk grip kunt krijgen op de persoonlijkheid achter de opdracht. Allereerst wil ik mijn ontwerp wel even toelichten.
Je schrijft dat je een gastouderbureau hebt en niet direct een kinderopvang in 'eigen'huis.
Een gastouderbureau vraagt om een andere uitstraling dan een kinderopvang.
Als je sites bezoekt van beide zie je dit ook terug.
De doelgroep is dus níet de kinderen (die merken van de uitstraling of naamgeving niet zo veel) maar de ouders én de gastouder (veelal opa's en oma's of andere familielid)
Deze doelgroep is op zoek naar een veilige en betrouwbare omgeving voor hun kind; je geeft tenslotte je kostbaarste
bezit even aan een ander. Bovendien verwachten zij een professionele begeleiding hierin; vooral na het negatieve nieuws over
gastouderbureaus in de media.
Naast betrouwbaarheid en veiligheid verlangt een gastouderbureau een naam die zelfs door de oudste gastouders uit te spreken
en te onthouden moet zijn (en dat is écht al snel lastig voor ze).
Zelf ben ik ook mama van 2 kids (7 en 9) en rond die leeftijd begint echt de afkeer voor alle kinderachtige dingetjes.
Maar ook kinderen van deze leeftijd (en zelfs ouder) hebben die opvang nodig tussen en na schooltijd.
Natuurlijk moet de domeinnaam vrij zijn. Inderdaad zal men googlen. Maar een 'buitenlandse' benaming, fantasiewoorden of namen met 'de' of 'het' ervoor vragen
ook om een goede spelling om bij de juiste site terecht te komen.
Daarom de keuze van mijn ontwerp.
• Klein & Groots; Waar kleine kinderen 'groots' kunnen zijn, en tevens een verwijzing van groot dat zorgt voor klein.
• De tekstballon biedt mogelijkheden om bijvoorbeeld op de site uitspraken van kinderen en ouders te plaatsen.
• De kindjes / gezichtjes van de kinderen wilde ik juist niet hebben alsof ze door een ringetje te halen zijn.
Geen enkel kind is perfect en de afkomst kan heel divers zijn (van oerhollands oranje peentjes haar tot exotisch en getint)
Maar bij het gastouderbureau zijn ze allemaal welkom.
• Ik denk dat een logo ook na een aantal jaren nog goed en leuk moet zijn zonder te vervelen. Dit logo kan met wat eenvoudige wijzigingen
een nieuw jasje krijgen en dus lang mee.
• Je gaf aan graag figuurtjes in het logo zelf te willen. (al kunnen figuurtjes ook prima bij een huisstijl passen zonder in het logo zelf voor te komen)
Er zijn verschillende figuurtjes te bedenken rond het logo en de kinderkopjes kunnen natuurlijk naar wens verandert worden
• Ook de naam kan natuurlijk anders (groots op klein; grootse kinderen), als de boodschap van het logo maar blijft.
Pff, nou dat is een hele brief geworden aan je.
Het was wellicht beter geweest als ik deze uitleg meteen bij het logo gegeven had.
Mocht je interesse hebben in een wijziging van naam of afbeelding dan maak ik die graag voor je!
Heel veel succes met deze misschien lastige maar ook superleuke klus,
Groetjes
Rietta