Nieuwe bedrijfsnaam + LOGO voor kinderopvang!

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: GOB
  • Categorie: Bedrijfsnaam
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 11-10-2010 23:41
  • Datum einde : 24-10-2010 23:41
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 54
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

We zijn op zoek naar een nieuwe bedrijfsnaam én logo. Deze zullen worden gebruikt op briefpapier, enveloppen, advertenties, website etc. (Vermelding van de oude naam en stijl laten we achterwegen. We willen graag frisse nieuwe ideeën).

Belangrijk is dat de naam nog als een domeinnaam beschikbaar is, .nl en .com (=voorwaarde). Een gastouderbureau wordt veelal gegoogled. Zo ook loopt veel van de communicatie via de website.

Er is van alles mogelijk. In de naam mag een verband zitten met kinderen of opvang, maar hoeft aan de andere kant ook weer niet. Wat komt in je op?

We zien graag dat de bedrijfsnaam in combinatie met het logo (en styling) aan de ene kant vertrouwen uitstraalt, maar daarnaast ook vrolijkheid, frisheid en toegankelijkheid. We nemen onze klanten en hun belangen serieus, we proberen ze een stukje zorgen uit handen te nemen. Daarnaast zitten we in een branche met kinderen: vrolijkheid, openheid en frisheid zijn daar kernwoorden van.

Alles tezamen dient in balans te zijn: niet té druk of onoverzichtelijk, niet té serieus en saai.

Think big: wellicht valt iets te bedenken met poppetjes, figuren of beesten die later in een folder of op de website hun eigen rol kunnen gaan spelen. En fysieke materialen zoals kleurplaten of puzzels.

Wij hebben er zin in en zijn zeer benieuwd naar alle creatieve uitspattingen!!

Bedrijfsomschrijving:

We zijn een gastouderbureau dat binnenkort van naam moet veranderen. Dit geldt ook voor het logo, uitstraling en overige communicatie middelen (briefpapier, enveloppen, businesskaartjes, folders, website etc).

Als gastouderbureau regelen we alle zaken voor de opvang van de kinderen tussen de ouder(s) en de gastouder. We zorgen ervoor dat de gastouder voldoet aan de gestelde eisen van de wet. Verder zorgen we voor de administratieve afhandeling zoals urenregistratie, facturatie, jaaroverzichten, huisinspecties en het geven van adviezen op financieel, fiscaal en pedagogisch gebied.

We zijn een klein groep enthousiaste mensen.

Doelgroep:

Als gastouderbureau bestaat onze klantenkring aan de ene kant uit ouders (leeftijd 25-40 jaar) met kinderen. Zij zoeken een manier om hun bestaande opvang met hun huidige gastouder formeel te maken of ze zoeken wellicht een gastouder en willen gekoppeld worden.
Zij zijn druk, staan midden in het leven en hun leven draait veel om hun kinderen en hun werk. Dit tezamen met hun sociale leven proberen ze in balans te brengen en met elkaar te combineren. Een goede en betrouwbare gastouder is belangrijk hierin.

Aan de andere kant staat de gastouder. De leeftijd ligt in het algemeen hoger: 40-75 jaar. Tachtig procent van de klanten heeft, naast het opvangen van de kinderen, geen andere baan en sommigen zijn zelfs al met pensioen. Regelmatig zijn de kinderen waar ze op passen hun eigen kleinkinderen. De gastouders willen hun familie ondersteunen door de kinderen formeel op te vangen, zodat de ouders kunnen werken en inkomen kunnen vergaren. Daarbij bouwen ze een bijzondere en hechte band op met hun (klein)kinderen. Er gaat veel tijd, aandacht en liefde zitten in deze opvang.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Vrolijk, uitnodigend, kom bij ons, oprecht, vertrouwen, eenvoudig

Naast de eerder genoemde kleurrijke communicatiemiddelen (website, briefpapier) waarin we naam + logo willen gebruiken, dient het ook tot zijn recht te komen in zwart-wit advertenties.

rlvormgeving
  • Bedrijfsnaam # 5631 voor Nieuwe bedrijfsnaam + LOGO voor kinderopvang! wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer rlvormgeving:

      Dag.
      De gezichtjes in het logo kunnen worden uitgewerkt met een lijfje en meedere vriendjes om te figureren in een folder of reclameuiting. De domeinnamen www.kleinengroots.nl en www.kleinengroots.com zijn nog vrij.
      Veel succes! Met vriendelijke groet,
      Riëtta van der Linden

    2. GOB zegt :

      Beste Riëtta,
      Dank je wel voor je ontwerp.
      De kleurstelling en lettertype spreekt me aan. De poppetjes zelf niet helemaal, zeker het jongetje niet. Deze oogt iets te "mollig", meer een "gepest kindje" zeg maar. De Slogan is mooi.
      Qua naamstelling ban ik bang dat mensen eerder de naam Klein & groot zullen horen of onthouden, maar die is reeds bezit door een kinderwinkel. Met de "s" erachter zal dit té verwarrend werken voor de klanten.

      Ik weet niet of je hier iets mee kunt.

    3. rlvormgeving zegt

      Dag GOB,

      Dank je wel voor je reactie! Ontwerpen via dit medium is nogal lastig omdat je geen persoonlijk contact hebt met de opdrachtgever en dus moeilijk grip kunt krijgen op de persoonlijkheid achter de opdracht. Allereerst wil ik mijn ontwerp wel even toelichten.

      Je schrijft dat je een gastouderbureau hebt en niet direct een kinderopvang in 'eigen'huis.
      Een gastouderbureau vraagt om een andere uitstraling dan een kinderopvang.
      Als je sites bezoekt van beide zie je dit ook terug.
      De doelgroep is dus níet de kinderen (die merken van de uitstraling of naamgeving niet zo veel) maar de ouders én de gastouder (veelal opa's en oma's of andere familielid)
      Deze doelgroep is op zoek naar een veilige en betrouwbare omgeving voor hun kind; je geeft tenslotte je kostbaarste
      bezit even aan een ander. Bovendien verwachten zij een professionele begeleiding hierin; vooral na het negatieve nieuws over
      gastouderbureaus in de media.
      Naast betrouwbaarheid en veiligheid verlangt een gastouderbureau een naam die zelfs door de oudste gastouders uit te spreken
      en te onthouden moet zijn (en dat is écht al snel lastig voor ze).
      Zelf ben ik ook mama van 2 kids (7 en 9) en rond die leeftijd begint echt de afkeer voor alle kinderachtige dingetjes.
      Maar ook kinderen van deze leeftijd (en zelfs ouder) hebben die opvang nodig tussen en na schooltijd.
      Natuurlijk moet de domeinnaam vrij zijn. Inderdaad zal men googlen. Maar een 'buitenlandse' benaming, fantasiewoorden of namen met 'de' of 'het' ervoor vragen
      ook om een goede spelling om bij de juiste site terecht te komen.



      Daarom de keuze van mijn ontwerp.
      • Klein & Groots; Waar kleine kinderen 'groots' kunnen zijn, en tevens een verwijzing van groot dat zorgt voor klein.
      • De tekstballon biedt mogelijkheden om bijvoorbeeld op de site uitspraken van kinderen en ouders te plaatsen.
      • De kindjes / gezichtjes van de kinderen wilde ik juist niet hebben alsof ze door een ringetje te halen zijn.
      Geen enkel kind is perfect en de afkomst kan heel divers zijn (van oerhollands oranje peentjes haar tot exotisch en getint)
      Maar bij het gastouderbureau zijn ze allemaal welkom.
      • Ik denk dat een logo ook na een aantal jaren nog goed en leuk moet zijn zonder te vervelen. Dit logo kan met wat eenvoudige wijzigingen
      een nieuw jasje krijgen en dus lang mee.
      • Je gaf aan graag figuurtjes in het logo zelf te willen. (al kunnen figuurtjes ook prima bij een huisstijl passen zonder in het logo zelf voor te komen)
      Er zijn verschillende figuurtjes te bedenken rond het logo en de kinderkopjes kunnen natuurlijk naar wens verandert worden
      • Ook de naam kan natuurlijk anders (groots op klein; grootse kinderen), als de boodschap van het logo maar blijft.

      Pff, nou dat is een hele brief geworden aan je.
      Het was wellicht beter geweest als ik deze uitleg meteen bij het logo gegeven had.

      Mocht je interesse hebben in een wijziging van naam of afbeelding dan maak ik die graag voor je!
      Heel veel succes met deze misschien lastige maar ook superleuke klus,

      Groetjes
      Rietta

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network