Nieuwe bedrijfsnaam + LOGO voor kinderopvang!
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: GOB
- Categorie: Bedrijfsnaam
- Totaal budget: € 225.00
- Datum start : 11-10-2010 23:41
- Datum einde : 24-10-2010 23:41
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 54
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Belangrijk is dat de naam nog als een domeinnaam beschikbaar is, .nl en .com (=voorwaarde). Een gastouderbureau wordt veelal gegoogled. Zo ook loopt veel van de communicatie via de website.
Er is van alles mogelijk. In de naam mag een verband zitten met kinderen of opvang, maar hoeft aan de andere kant ook weer niet. Wat komt in je op?
We zien graag dat de bedrijfsnaam in combinatie met het logo (en styling) aan de ene kant vertrouwen uitstraalt, maar daarnaast ook vrolijkheid, frisheid en toegankelijkheid. We nemen onze klanten en hun belangen serieus, we proberen ze een stukje zorgen uit handen te nemen. Daarnaast zitten we in een branche met kinderen: vrolijkheid, openheid en frisheid zijn daar kernwoorden van.
Alles tezamen dient in balans te zijn: niet té druk of onoverzichtelijk, niet té serieus en saai.
Think big: wellicht valt iets te bedenken met poppetjes, figuren of beesten die later in een folder of op de website hun eigen rol kunnen gaan spelen. En fysieke materialen zoals kleurplaten of puzzels.
Wij hebben er zin in en zijn zeer benieuwd naar alle creatieve uitspattingen!!
Bedrijfsomschrijving:
We zijn een gastouderbureau dat binnenkort van naam moet veranderen. Dit geldt ook voor het logo, uitstraling en overige communicatie middelen (briefpapier, enveloppen, businesskaartjes, folders, website etc).
Als gastouderbureau regelen we alle zaken voor de opvang van de kinderen tussen de ouder(s) en de gastouder. We zorgen ervoor dat de gastouder voldoet aan de gestelde eisen van de wet. Verder zorgen we voor de administratieve afhandeling zoals urenregistratie, facturatie, jaaroverzichten, huisinspecties en het geven van adviezen op financieel, fiscaal en pedagogisch gebied.
We zijn een klein groep enthousiaste mensen.
Doelgroep:
Als gastouderbureau bestaat onze klantenkring aan de ene kant uit ouders (leeftijd 25-40 jaar) met kinderen. Zij zoeken een manier om hun bestaande opvang met hun huidige gastouder formeel te maken of ze zoeken wellicht een gastouder en willen gekoppeld worden.
Zij zijn druk, staan midden in het leven en hun leven draait veel om hun kinderen en hun werk. Dit tezamen met hun sociale leven proberen ze in balans te brengen en met elkaar te combineren. Een goede en betrouwbare gastouder is belangrijk hierin.
Aan de andere kant staat de gastouder. De leeftijd ligt in het algemeen hoger: 40-75 jaar. Tachtig procent van de klanten heeft, naast het opvangen van de kinderen, geen andere baan en sommigen zijn zelfs al met pensioen. Regelmatig zijn de kinderen waar ze op passen hun eigen kleinkinderen. De gastouders willen hun familie ondersteunen door de kinderen formeel op te vangen, zodat de ouders kunnen werken en inkomen kunnen vergaren. Daarbij bouwen ze een bijzondere en hechte band op met hun (klein)kinderen. Er gaat veel tijd, aandacht en liefde zitten in deze opvang.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Vrolijk, uitnodigend, kom bij ons, oprecht, vertrouwen, eenvoudig
Naast de eerder genoemde kleurrijke communicatiemiddelen (website, briefpapier) waarin we naam + logo willen gebruiken, dient het ook tot zijn recht te komen in zwart-wit advertenties.
Bayomedia.nl
-
-
Toelichting van de designer Bayomedia.nl:
Bijgaand mijn concept. Een kind kan een Bengel zijn deugniet en tegelijkertijd een Engel. Iets wat je bij de kinderopvang dagelijks meemaakt. In het concept is het jonge kind afgebeeld dat voor alle communicatie uitingen goed bruikbaar is. Ik hoor graag uw feedback over dit ontwerp.
Met vriendelijke groet,
Bart Hovens -
GOB zegt :
Beste Bart Hovens,
Dank je wel voor je ontwerp. De naam bengel en dus ook engel is op zich grappig. Helaas komt dit in de kinderopvang vaker voor (engel of engeltjes, engel en bengel, de bengel). Om die reden zou ik dit niet willen gebruiken. Daarnaast is www.debengel.nl reeds bezet en zou ik het webadres voor de verwarring niet met "( ) willen schrijven, dat wordt te ingewikkeld voor klanten. Kinderopvang zou ik sowieso willen aanpassen in gastouderbureau.
Het logo is op zich overzichtelijk, niet te druk maar mist een beetje vrolijkheid. Ik kan me nu niet inleven om daar straks iets meer mee te doen. Zoals ik in de tekst aangeef, dat het een eigen rol kan gaan spelen op een website of op kleurplaten cq puzzels etc.En dat zou ik toch graag willen. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-