Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd.

Datum start: 21-12-2010

Datum einde: 10-01-2011

Totaal budget: € 375.00
Nieuwste inzending
Book cover
Kirsten

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij hebben behoefte aan drie zaken:
1. Een bedrijfsnaam. Deze dient vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg (op locatie), kwaliteit, gemak en professionaliteit uit te stralen. Dit geldt tevens voor de gebruikte kleuren en het bijbehorende logo wat begrijpelijk dient te zijn voor ouderen en professioneel voor gebruik in directiekamers.
2. Een bijpassend en ondersteunend, onderscheidend logo.
3. De daarbij horende huisstijl (op basis van het logo).

Bedrijfsomschrijving


Mijn broer (tandprotheticus) en ik (bedrijfskundige) hebben een zorg-oplossing bedacht voor ouderen en bewoners van zorginstellingen die tandprothetische zorg nodig hebben maar moeilijk de deur uit kunnen (bijv. omdat begeleiding van familie of verplegend personeel noodzakelijk is).

Het geleverde product is de volledige tandprotheses (kunstgebitten in de volksmond), gedeeltelijke tandprotheses, reparaties van kunstgebitten, klikgebitten e.d. De dienst is daarbij dat patiënten (ouderen) op locatie worden geholpen.

Daarbij worden alle moderne middelen ingezet om de zorg zo efficiënt en effectief mogelijk bij de doelgroep te realiseren. Kern van de oplossing is dat ouderen in hun eigen leefomgeving worden behandeld (vaak 4 tot 6 behandelingen). Daarbij gaan we uit van de ‘beste willen zijn’ in de zorg en service die we leveren. Topmaterialen, garanties en duurzame relaties met onze patienten.

Verder gaan we in de eerste helft van 2011 van start op een kleinschalige wijze om ons concept te verfijnen om vervolgens uit te breiden/door te groeien tot een organisatie met verschillende regiokringen van tandprothetische zorg in Nederland waarbij we ouderen (en zorginstellingen) ontzorgen. Daarbij vormen we een flexibele en slimme organisatie die breekt met de traditionele vorm van tandprothetische zorg en aandacht.

Doelgroep


Er zijn drie doelgroepen die wij willen overtuigen van onze oplossing:
1. Ouderen wonende in een zorginstelling. leeftijd meestal >60jr
2. Directie van zorginstellingen. leeftijd tussen 30 – 60jr
3. Zelfstandig wonende ouderen. leeftijd >55jr

Met directie van zorginstellingen sluiten wij partnerships waarbij wij in hun instelling zorg realiseren. Deze directie doelgroep is essentieel voor het slagen van onze oplosssing. Hun winst zit in het feit dat er geen lang beslag op verzorgend personeel wordt gelegd, geen vervoerskosten en een aanvullende service naar ouderen is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De gebruikte kleuren en vormen dienen te ondersteunen in de omschrijving van de behoefte (vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg, kwaliteit, gemakt en professionaliteit). En dient zowel directieleden als voor ouderen aan te spreken.

Designer: Henrico Jima Henrico Jima
bedrijfsnaam_logo-henrico-jima-FqT7VFIG

Henrico JimaHenrico Jima

Hier nog even een aantal combinaties met kleuren, waarbij de tand er meer uitspringt.

dennisdaemsdennisdaems

Bedankt voor je overige combinaties. De naam blijft nog een vraagteken.

Gr, Dennis

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-henrico-jima-YY1t0SJc

Henrico JimaHenrico Jima

Beste Dennis,

Hierbij stuur ik mijn inzending. De naam DENTUUR is een synoniem voor gebit en is nog niet toegepast.

Het logo heb ik simpel gehouden. De grote letter T zorgt als het ware voor tandvlees, waardoor een tand komt. In de wortels van de tand zijn de twee u'tjes verwerkt.

Dit was even een eerste opzetje.

Ik ben benieuwd wat u er van vindt.

Met vriendelijke groet,

Henrico Jima Design

dennisdaemsdennisdaems

Beste Henrico,

Ik vind hem goed gevonden qua vormgeving. Over de naam moet ik nog even nadenken. Kun je deze ook in andere kleuren omzetten? Grijs en zwart is wat saai en zakelijk.

Groet, Dennis

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.