Bedrijfsnaam & logo (& huisstijl) gevraagd voor zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/zorginstellingen op locatie verzorgd.

Datum start: 21-12-2010

Datum einde: 10-01-2011

Totaal budget: € 375.00
Nieuwste inzending
Book cover
Kirsten

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij hebben behoefte aan drie zaken:
1. Een bedrijfsnaam. Deze dient vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg (op locatie), kwaliteit, gemak en professionaliteit uit te stralen. Dit geldt tevens voor de gebruikte kleuren en het bijbehorende logo wat begrijpelijk dient te zijn voor ouderen en professioneel voor gebruik in directiekamers.
2. Een bijpassend en ondersteunend, onderscheidend logo.
3. De daarbij horende huisstijl (op basis van het logo).

Bedrijfsomschrijving


Mijn broer (tandprotheticus) en ik (bedrijfskundige) hebben een zorg-oplossing bedacht voor ouderen en bewoners van zorginstellingen die tandprothetische zorg nodig hebben maar moeilijk de deur uit kunnen (bijv. omdat begeleiding van familie of verplegend personeel noodzakelijk is).

Het geleverde product is de volledige tandprotheses (kunstgebitten in de volksmond), gedeeltelijke tandprotheses, reparaties van kunstgebitten, klikgebitten e.d. De dienst is daarbij dat patiënten (ouderen) op locatie worden geholpen.

Daarbij worden alle moderne middelen ingezet om de zorg zo efficiënt en effectief mogelijk bij de doelgroep te realiseren. Kern van de oplossing is dat ouderen in hun eigen leefomgeving worden behandeld (vaak 4 tot 6 behandelingen). Daarbij gaan we uit van de ‘beste willen zijn’ in de zorg en service die we leveren. Topmaterialen, garanties en duurzame relaties met onze patienten.

Verder gaan we in de eerste helft van 2011 van start op een kleinschalige wijze om ons concept te verfijnen om vervolgens uit te breiden/door te groeien tot een organisatie met verschillende regiokringen van tandprothetische zorg in Nederland waarbij we ouderen (en zorginstellingen) ontzorgen. Daarbij vormen we een flexibele en slimme organisatie die breekt met de traditionele vorm van tandprothetische zorg en aandacht.

Doelgroep


Er zijn drie doelgroepen die wij willen overtuigen van onze oplossing:
1. Ouderen wonende in een zorginstelling. leeftijd meestal >60jr
2. Directie van zorginstellingen. leeftijd tussen 30 – 60jr
3. Zelfstandig wonende ouderen. leeftijd >55jr

Met directie van zorginstellingen sluiten wij partnerships waarbij wij in hun instelling zorg realiseren. Deze directie doelgroep is essentieel voor het slagen van onze oplosssing. Hun winst zit in het feit dat er geen lang beslag op verzorgend personeel wordt gelegd, geen vervoerskosten en een aanvullende service naar ouderen is.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De gebruikte kleuren en vormen dienen te ondersteunen in de omschrijving van de behoefte (vertrouwen, warmte, vernieuwing, zorg, kwaliteit, gemakt en professionaliteit). En dient zowel directieleden als voor ouderen aan te spreken.

Designer: deqiza deqiza
bedrijfsnaam_logo-deqiza-W6naWJ8a

deqizadeqiza

Hier is een iets andere versie dan de vorige, ik vond zelf de overgang van de kleuren blauw niet zo mooi.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-deqiza-hxmOgQXg

deqizadeqiza

Ik heb hier iets anders, hier is de naam niet in het Logo verwerkt.
Ik heb de naam Bronel bedacht, het is een klein beetje gejat van 'dentsenex' en 'brothercare'.
namelijk de de tand van 'dentsenex' heb ik op een andere manier gebruikt, de tand is misschien wat onherkenbaar gemaakt doordat het een open cirkel is.
de naam is iets gejat van brothercare, want bro staat voor broers.
bronel.nl is nog vrij en makkelijk te onthouden!
Ik kan eventueel bronel er nog onder of ernaast plaatsen.

deqizadeqiza

En andere kleuren zijn natuurlijk ook mogelijk.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-deqiza-YQ5Yc8no

deqizadeqiza

Mijn vorige inzending leek inderdaad wat veel op prostaat.
daarom heb ik de naam iets gewijzigd.
namelijk naar Prontis, dat is eigenlijk alleen uit protethisch gehaald

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-deqiza-ro98WfGS

deqizadeqiza

Het woord Prostan heb ik uit de woorden Prothetische en tanden gehaald

dennisdaemsdennisdaems

Heel ander design. Het logo spreekt me aan en het doet me aan een ander logo denken.

Waarom heb je voor deze kleuren gekozen? De naam vind ik wat veel op prostaat lijken.

Any ideas nog?

Groet, Dennis

deqizadeqiza

Ik heb hier de kleur blauw gekozen omdat dat naturel is, en dat doet me denken aan hygiëne en schoon.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-deqiza-U5a0sStk

deqizadeqiza

Het woord zopring heb ik bedacht op basis van wat uw bedrijf doet.
zorgorganisatie die tandprotethische zorg bij ouderen/ zorginstellingen
Zo Zorgorganisatie
Pr protethische
Ing instellingen
Het woord zorg wordt benadrukt doordat het zwart/ grijs is.

Ik heb geprobeert om het in het logo eenheid, professionaliteit en warmte zorg uit te beelden.
Professionaliteit en kwaliteit, Strak en modern lettergebruik.
Eenheid, begin en het einde met elkaar verbinden.
Warmte, door middel van de kleur rood te gebruiken.
Zorg, dat is benadrukt doordat het zwart/ grijs geschreven.

deqizadeqiza

Als er nog interesse is maak ik de huisstijl.

dennisdaemsdennisdaems

Hai Deqiza,

Vormgeving en gekozen kleuren en toelichting vind ik goed. De naam ervaar ik als onvoldoende makkelijk herkenbaar. De highlight met 'z o r g' vind ik leuk gevonden.

Groet, Dennis

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.