Ik was opzoek naar een emotionele beloning/boodschap die uitdrukt dat
1. Het voor ZZP\'ers in de bouw slim, verstandig, handig, voordelig, is om zich bij u aan te sluiten.
2. De consument te maken heeft met een slimme, verstandige, klusser die kwaliteit levert.
Omdat de boodschap bedoeld is voor speciek ZZP\'ers in de bouw sector vind ik het aspect “in de bouw sector” belangrijker dan “ZZP\'ers“. Vandaar “klussen” (in de bouw sector) in de primaire boodschap “dat is pas klussen” en “ZZP\'ers” in de secundaire boodschap “waarborg voor zzp\'ers in de bouw”.
Het groene V teken als beeldmerk speelt in op de visuele associatie die men heeft met een waarborg keurmerk logo of iets dat goed is, ergens aan voldoet of erkend word. Van dit soort visuele cliche\'s maken wij in de reclame wereld gretig gebruik omdat ze in ons collectief geheugen gegraffeert staan.
Voor de juiste uitstraling adviseer ik u gebruik te maken van de kleuren in het logo. Blauw straalt uit betrouwbaarheid, zakelijkheid en veiligheid. Groen is de kleur van welvaart, klamte, het milieu en alles dat goed of positief is. De bruine kleur staat voor eenvoud, duurzaamheid, stabiliteit en is een ideale huisstijl kleur voor body tekst op een website en briefpapier.
“dat is pas klussen” is tijdens de brainstorm ongeveer zo onstaan:
goed > klasse > das pas klasse > das pas klusse > das pas klussen > dat\'s pas klussen > dat is pas klussen
Naam en logo voor nieuw bedrijf
- Wedstrijd van: lenyzomer
- Categorie: Bedrijfsnaam & logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 28-11-2011
Datum einde: 11-12-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Deze moet nog even bij me landen, de directe klik is er nog niet. Die had ik wel bij de ZZPower en ZZPWerkt.