KozijnDok: stoer, oer-Hollands en kort en pakkend genoeg om makkelijk te onthouden.
De naam verwijst uiteraard naar het scheepsdok, de plek waar schepen in onderhoud gaan. Bij het plaatsen van kozijnen bij mensen thuis is hun huis tijdelijk een 'dok'; harde werkers zetten de nieuwe kozijnen, maar daarna is het huis weer jarenlang vrij van onderhoud.
Het logo pakt hierop door met een gestileerde, sterke man die een kozijn op z'n plek zet. Goed door te voeren in de diverse vervolguitingen (en kleding!), zeer herkenbaar en tijdloos. Ook de zware, maar goed leesbare, letters sluiten hierop aan. Qua kleurgebruik zou ik meer doen met steunkleuren in de rest van de uitingen en het logo zelf zwart/wit houden, maar… een kleur is zo aangepast!
(de .nl-domeinnaam heb ik vastgelegd voor alle zekerheid; dit garandeert een mooi internetadres)
Unieke naam voor kunststof kozijnen bedrijf
- Wedstrijd van: tutambien
- Categorie: Bedrijfsnaam & logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-02-2012
Datum einde: 27-03-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste PB Hendriks,
Bedankt voor je inzending.
Leuk bedacht en onderbouwt..toch helaas is dit niet wat ons aanspreekt.. en we vinden het geen pakkende naam...
M.vr.gr.
HB & CG