Uw creatie dagelijks op de aftiteling van TV?
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: barthenni
- Categorie: Bedrijfsnaam & logo
- Totaal budget: € 275.00
- Datum start : 04-04-2011 11:04
- Datum einde : 15-04-2011 11:26
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 55
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
United decor wil voor de klant zichtbaar een onafhankelijke positie innemen. Daarom moet de naam United (verwijzend naar de holdingmij.) en het bestaande logo verdwijnen. De toevoeging decor dekt de gehele lading niet meer omdat 40% van onze producten in andere markten afgezet worden.
We zijn op zoek naar een goed te onthouden pakkende naam. met een pay off: "Building Experience"
Bedrijfsomschrijving:
United Decor is een toonaangevende leverancier van decors met 60 jaar ervaring. Wij zijn zeer succesvol binnen de televisiemarkt en met het inrichten van evenementen, attractieparken en musea. Wij vertalen een idee naar een ontwerp, een uniek product en zorgen voor de implementatie binnen de gestelde deadlines.
Alle benodigde specialismen en een uitgebreide collectie rekwisieten zijn centraal gehuisvest op het mediapark in Hilversum. Door efficiënte samenwerking tussen de verkoopafdeling, projectmanagement en productie zijn wij in staat zowel kleine, als omvangrijke projecten te realiseren.
United Decor is een maatschappelijke bewuste organisatie waar dagelijks met veel creativiteit, passie en toewijding wordt gewerkt voor onze klanten.
Doelgroep:
Televisieproducenten, Theater-en Evenementenorganisaties, Musea, Recreatie- en attractieparken, Bedrijven.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen eventueel in combinatie met oranje (uit het vorige logo)
Website met de naam moet als www......nl beschikbaar zijn
Nijsse
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Aangezien ' Mundos' erg werd gewaardeerd door u, ben ik bijna zeker dat ik nog een interessante naam heb gevonden.
"Mundi"
Dit betekent ook werelden.
Deze inzending gaat puur om de naam, over het ontwerp kunnen we nader overleggen.
Met vriendelijk groet,
R. Nijsse -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Ondanks de vele inzendingen die de beslissing wellicht moeilijker maken voor u en uw team, houdt dat mij er niet van door te zoeken naar de perfecte naam.
Ik heb mij gestort op de krachtige namen met 2 lettergrepen, aangezien dit de veel pakkender is en goed te onthouden voor klanten.
United Decor is, zoals u zelf natuurlijk als geen ander weet, enorm. Niet alleen qua omvang, ook qua kennis en ervaring.
Die kennis en ervaring maken het bedrijf krachtig en succesvol. Het is daarom dat ik dit graag terug zou willen zien in de naam. Het letterlijk vertalen van ervaring brengt je bij " experientia", mooi maar erg lang en voor velen moeilijk te onthouden.
Echter, toen ik verder spitte in het Latijn, kwam ik een krachtige korte en goed in de mond liggende naam tegen.
De naam omvat niet alleen ervaring, maar ook woorden als "beoefend" en "bekwaamheid", "behendigheid", "handigheid", "bedrevenheid" en uiteraard "ervarenheid".
-- TRITUS --
"Tritus" en het logo
Het logo heeft een zeer frisse en krachtige uitstraling door de font en de kleur.
Het puntje van de i uit Tritus heeft drie streepjes.
Dit ten eerste omdat 'Tri' en vele talen 'drie' betekent, maar ook omdat het in het Latijn 'tribunes' betekent.
Tribunes, hetgeen dat ook erg gekoppeld is aan jullie werk.
Vandaar dat de streepjes van klein naar groot opgezet zijn als een tribune.
Maar, dat is niet alles.
De streepjes die de tribune vormen hebben een tweede betekenis. Door ervaring groeit men. Ook jullie.
Stap voor stap (de streepjes) gaan jullie elk proces in.
Ik kan de uitleg nog met een paar alinea's uitbreiden, maar ik wacht uw feedback af.
Ik hoop dat u net zo enthousiast bent als ik.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
Uiteraard is Tritus.nl beschikbaar. -
barthenni zegt :
Beste R. Nijsse,
Het laatste ontwerp spreek mij het meest aan. Maandag a.s. hopen wij een definitief besluit te nemen over de naam. De intentie is om voor de vormgeving van alle bijkomende zaken dezelfde ontwerper te vragen hiervoro een aanbieding te doen.
vr.gr.
Bart Henni -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Wederom bedankt voor uw feedback. Begrijpelijk dat u de beste inzendingen gaat evalueren met uw team.
Ondanks dat ook "Dilecto" erg in de smaak valt, heb ik daar nog geen logo voor ontworpen.
Ik ben namelijk verder gaan zoeken en daar is een nieuwe naam uit voortgevloeid.
Ik heb mij laten inspireren door de impressie-video die op jullie site is te bekijken. (http://decor.ubf.nl/index.php/decor/categorie/showreel/)
Hier wordt erg duidelijk naar voren gebracht dat jullie elke discipline beheersen, elke uitdaging aangaan en vooral meerdere soorten afnemers en opdrachtgevers hebben.
Dat bracht mij bij het volgende;
Jullie werken voor zowel de attractieparkwereld, theater- en evenementenwereld, Musea (kunstwereld) etc..
Jullie zijn dus van elke markt (wereld) thuis.
Het zou mooi zijn als dat in één naam te vatten was.
En dat kan.
"Mundos"
Engels: Worlds
Nederlands: Werelden
Mundos is kort (slechts 2 lettergrepen, net zoals Talpa), krachtig, makkelijk te onthouden en dekt de gehele lading.
Het enkelvoud 'mundo' (dat dus wereld betekent), wordt in Nederland wel in combinatie met andere woorden gebruikt in bedrijfsnamen. Het betreft hier echter bijna altijd een combinatie en ook nooit het meervoud. (bron: kvk.nl)
Mundos is niet alleen als bedrijfsnaam nog uniek in Nederland, ook is de domeinnaam Mundos.nl nog beschikbaar.
Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben, en zie u feedback uiteraard weer tegemoet.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
p.s. Bijgevoegd (een indruk van) een eventueel logo
-
barthenni zegt :
Beste R. Nijsse,
Ik vind deze uitstekend gevonden. Hij bekt lekker, dekt de lading. Morgen zit ik met mijn team bij elkaar. Op korte termijn hakken wij een knoop door. Dank nogmaals voor het meedenken. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
" Potenti "
Engels: Powerful
Nederlands: Krachtig
Wellicht een potentiële winnaar?
Graag hoor ik van u,
R. Nijsse -
Nijsse zegt
Edit:
Ondanks dat te naam op zich al zeer krachtig en uniek is, wil ik u nog meegeven dat "Potencia, Potencio, Potenci, Potenca & Potenco" allen nog vrij zijn. Het is dus zeker geen veel voorkomende naam en dus erg uniek.
Allen hebben zij betekenissen is de richting van "Kracht, sterk"
Ook "vermogen" valt onder deze betekenissen.
Dat sprak mij persoonlijk erg aan, omdat jullie enrom veel vermogen in huis hebben om vrijwel alles te bewerkstelligen.
R. Nijsse -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Zoals u ziet ben flink aan het zoeken naar een mooie, toepasselijke en beschikbare naam.
Ik heb, naar mijn mening, weer een geschikte naam gevonden.
" Validis "
Engels: Strong, powerful
Nederlands: Sterke
Met vriendelijke groet.
R. Nijsse -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Wellicht een naam die u ook erg kunt waarderen:
Indolus
Engels: (of the) Character
Nederlands: (van het) Karakter
Vrij vertaald dus, Karakter.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse -
Nijsse zegt
Indolus betekent tevens En: "genius", Nederlands: "geniaal".
Mvg. -
Nijsse zegt
Na nog één keer alles te controleren kom ik er achter dat Indolus ook 'talent' betekent.
Iets dat jullie natuurlijk als geen ander hebben met het maken van allerlei werelden.
Mvg. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Hierbij nog een inzending. Ik hoop dat ook dat deze namen in de smaak vallen.
Venusti; (zie ook logo)
Engels: Graceful
Nederlands: Sierlijk
Venusto:
Engels: Beautify
Nederlands: Mooi maken
Hierin zit dus nog een subtiele verwijzing naar 'het maken' van decors e.d..
Beide namen zijn beschikbaar als .nl domeinnaam en hebben geen kvk-registratie.
Ik zie uw feedback tegemoet. Logo's kunnen vanzelfsprekend worden gemaakt en aangepast.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Allereerst mijn dank voor uw feedback.
Geen enkel probleem, dan houden we het bij 'Building Experience'.
Wat u zelf al zegt is ook de intentie geweest bij het verzinnen van de naam. Setting kan zowel duiden op het creëren (create > crea'ting') van een 'set', als op een setting van een podium, kantoor, etc..
Ondanks dat ik volledig achter Setting sta, ben ik toch verder gaan zoeken. Ik lees her en der dat u een naam als Talpa erg zou waarderen. Dus geen directe verwijzing naar de bezigheden van - het huidige - United Decor.
Dat heeft mij aan het denken gezet, want waarom zou ik na Setting niet met zo'n naam kunnen komen?
Alle reden om eens te gaan graven naar zulke namen en wellicht het woordenboek Latijn open te gooien.
Aangezien het .nl domein vrij moet zijn en er geen KVK registratie aanwezig mag zijn, werden worden als 'sensus, Xperia/(e)Xpertus' het niet.
Naar veel gezocht te hebben in categorieën als 'beleving, ervaring en gevoel', liep het vaak dood wanneer het domein ...nl al bezet was.
Echter stuitte ik toch op een naam die wellicht in aanmerking komt. Ik zocht op 'overweldigend', aangezien jullie 'experiences' bouwen.
Opprimo.
Het Latijnse woord voor overweldigend.
Dit omvat zowel gevoel als ervaring, en daarom wilde ik hem u toch even voorleggen.
Bijgevoegd een eventueel logo.
Ik zal de uitleg beknopt houden. Oranje, zie uitleg eerdere berichten. Boog als deel van beeldmerk; een overkoepeling om een subtiele verwijzing naar 'overweldigend' te maken.
Ik zie uw feedback tegemoet.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse -
barthenni zegt :
Kijk, dat bedoel ik nou. Heel goed begrepen en een prima naam + logo. Een inzending die kans maakt te winnen. Wev laten hem op ons inwerken. Dank!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Ik heb mij niet kunnen inhouden het logo verder door te trekken in een groter geheel.
Ik wil u hierbij laten zien wat eventueel mogelijk is.
Ik ben zo vrij geweest om enigszins out-of-the-box te denken, en heb daarbij een passende pay off bij de merknaam bedacht. De pay off geeft niet alleen de betekenis van de werkzaamheden van het bedrijf weer, ook de bedrijfsnaam wordt hiermee direct duidelijk.
Ik ben er van overtuigd dat een pay off niet enkel samenhangt met de werkzaamheden, maar ook met de naam. Het hebben van een pay off alvorens de naam bedacht is kan in vele gevallen prima. Toch zegt 'Creating the set' mijns inziens meer dan 'Building experience' in combinatie met Setting.
De uiteindelijke beslissing ligt uiteraard bij u, ik wil u echter ook de mogelijkheden buiten het gegeven kader tonen.
Ik hoop u te kunnen enthousiasmeren voor dit nieuwe idee.
Graag hoor ik van u,
R. Nijsse -
barthenni zegt :
Goedemorgen,
Allereerst een compliment voor het enthousiasme. Vormgeving ziet er goed en fris uit. Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar wat er nog meer verzonnen wordt. Ik vind de naam Setting en Stagement tot nu toe het sterkst. Stagement straalt meer kracht uit, Setting leunt echter weer minder zwaar op decor. Dat is gezien onze aspiraties in andere marktgebieden een voordeel. Building Experience vind ik beter, omdat wij al 60 jaar ervaring hebben maar ook daadwerkelijk experiences bouwen. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Allereerst bedankt voor uw feedback.
Ik ben blij om te horen dat u de gedachte achter het geheel erg kunt waarderen.
Ik geef u bij deze, terwijl u het op u in laat werken, een update 'van de gehele setting'.
Het logo heeft nu meer dimensie, waardoor het meer gaat spreken en tot leven komt.
Wanneer u nog op- of aanmerkingen heeft, hoor ik dat uiteraard graag.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
-
barthenni zegt :
Dank daarvoor, persoonlijk vind ik de vorige "setting" wat vriendelijker en minder hard.
vr.gr. Bart -
Nijsse zegt
Bedankt voor uw feedback,
Geen enkel probleem, dan houden we het voor nu gewoon nog op de eerste variant.
Ik zal wachten tot het moment wanneer alles op u ingewerkt is. Wellicht kunnen we dan gezamenlijk de puntjes op de i zetten.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
-
Nijsse zegt
Geachte,
Ik heb de tweede variant nog eens naast uw feedback gezet. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de 'hardheid' die u ervaart komt door de schaduw die het logo kent.
Wanneer deze wordt weggehaald en de update dus enkel bestaat uit een zachte, lichte gloed over de letters, blijft de vriendelijkheid en komt er toch (mijns inziens) meer leven in.
Ik wacht met het posten van deze lichte update van de eerste variant omdat u misschien anders door de logo's de 'setting' niet meer ziet. Wanneer u deze variant toch graag bekijkt, hoor ik dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Geachte,
Mijn eerdere inzending 'Set' heeft u beoordeeld met 2 sterren.
Ik heb daar de conclusie uitgetrokken dat u de naam/het logo geen succes vind, echter trekt het toch enigszins uw interesse.
Ik houd mijn eerste indrukken altijd vrij oppervlakkig om af te tasten wat uw smaak en voorkeur is.
Bij deze tweede inzending heb ik 'Set' niet geheel van de kaart geveegd. Ik ben op zoek gegaan naar een diepere betekenis. Allereerst zal ik kort uitleggen waarom ik in eerste instantie 'Set' heb gekozen als bedrijfsnaam.
U zocht een goed te onthouden pakkende naam. Dan is de eerste stap dus om lange diepzinnige namen weg te filteren. Een korte, bondige en frisse naam met een knipoog naar de service en werkzaamheden die het bedrijf biedt.
Aangezien de 'main' werkzaamheden de uiterlijke verzorging van sets/podia en meer is, koos ik voor 'Set'.
Na afwachting van uw beoordeling ben ik verder gegaan.
'Set' is niet geheel verdwenen. Echter is de naam wel degelijk veranderd. Aangezien jullie, als bedrijf zijnde, niet alleen een idee naar een ontwerp vertalen maar ook de implementatie verzorgen, 'doen' jullie vooral.
Jullie werk stopt niet bij de tekentafel.
Daarom wilde ik de naam 'Set' verwerken als werkwoord.
Jullie creëren de set. 'Setting' is dus, met een kleine creatieve blik, wat jullie zijn en doen.
'Setting' heeft niet alleen een omschrijvende betekenis, het is ook kort, bondig, fris en een goed te onthouden pakkende naam.
Welnu, het logo.
Jullie vernieuwen het gehele logo en zijn daarmee totaal niet conservatief van aard. Toch lijkt het mij mooi om een deel van de roots van het bedrijfslogo mee te verhuizen. Ik bedoel hiermee het oranje.
Vandaar dat 'Set' een oranje kleur heeft. Oranje combineert mooi met verschillende tinten grijs.
'ting' is daarom grijs (verschillende tinten afhankelijk van de achtergrond).
De twee t's die de twee woorden verbinden, zijn in het logo ook verbonden. Ook dit geeft de betekenis van het combineren van de set en het creëren daarvan weer. Ze gaan hand-in-hand.
De pay-off past dan mooi onder de bedrijfsnaam, waarbij de g van setting de pay-off dicht bij de bedrijfsnaam houdt.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en geënthousiasmeerd.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
-
Nijsse zegt
Edit:
--------------------------
De Kamer van Koophandel kent (via het handelsregister) geen 'Setting'.
www.Setting.nl is nog niet in particulier gebruik, deze is nog te koop.
--------------------------- -
barthenni zegt :
Dank voor de uitgebreide toelichting. Ik vind het geheel goed doordacht en laat het even op mij inwerken.
vr.gr. Bart Henni -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nijsse:
Set | Building Experience
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-