Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: JTroeijen
  • Categorie: Bedrijfsnaam & logo
  • Totaal budget: € 450.00
  • Datum start : 16-06-2011 21:06
  • Datum einde : 23-06-2011 21:54
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,EPS, PNG
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 81
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Voor de naam: een pakkende korte naam die nog gebruikt kan worden bij KvK en op website op allerlei extensies (met name .com en .nl, maar eigenlijk alle veel voorkomende Europese extensies). een naam die kort en bondig dekt wat we doen en die eigenlijk automatisch weergeeft wat voor bedrijf het is. bovendien willen we graag de naam kunnen koppelen met labelnamen die later onderdeel van het bedrijf kunnen zijn. verder een internationale naam die dusdanig is dat deze in iedere taal aansprekend klinkt.
Vwb het logo: we denken in de kracht van afbeeldingen vooral, een pakkend eenvoudig logo, maar wel met een bepaald cachet, modern, innovatief, strak en straalt creativiteit uit, het beeld meteen uit dat we geen middelmaat zijn maar top in wat we doen.

Bedrijfsomschrijving:

We zijn een nieuw te vormen bedrijf vanuit twee bestaande bedrijven, www.hospitalityfriend.com en Kimiro B.V. We gaan ons toeleggen op ontwikkeling van hospitality en eten en drinken concepten. Dat kan zijn voor horeca formules maar ook bijvoorbeeld voor benzinepompen, en bijvoorbeeld belevingsconcepten in kantoren en ziekenhuizen. De grote gemene deler van alles wat we doen is dat het concept dat we ontwikkelingen altijd een bijzondere beleving teweeg brengt bij de gast of klant.
Sleutelwoorden bij de vormgeving zijn: authenticiteit, uniciteit, op maat gemaakt/ontworpen, open, transparant, mensgericht, op experienceniveau.

Doelgroep:

Horecaketens, petrolketens, ketens van mainstreetconcepten als Mocca d'or, Laplace, Bijenkorf, ziekenhuizen, kantoren van grote ondernemingen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Ik wil hier niet te veel beinvloeden maar de kracht van het Apple logo spreekt ook ons tot de verbeelding.
We zijn niet op zoek naar een jolig broodje, koksmutsje oid. We gaan voor iets wat krachtig en meteen verbeeld/omschrijft, het mag best uit een compleet ander referentiekader komen.
De winnaar wordt verder betrokken in andere facetten welke met het te vormen bedrijfsimago te maken hebben, zoals website, huisstijl, kantoorinrichting en eventuele logovorming bij onze opdrachtgevers en B.V.'s

inno
  • Bedrijfsnaam & logo # 25472 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer inno:

      toelichting volgt:

    2. inno zegt

      Courtess is een afgeleide van Courtesy. Het gaat hierbij niet alleen om het woord hoffelijkheid en zijn betekenissen maar ook om de achtergrond en invulling hiervan. Een persoon die hoffelijk is begrijpt zijn doelgroep / consument. Kan dit vertalen in uitstekende service en producten en speelt in op de eisen en wensen van de klant.

      Indien er nog vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande informatie verneem ik het graag.

      MVG,
      Inno

    3. inno zegt

      PS.
      Qua Pay-Off zou ik proberen wat unieks neer te zetten. Ook hier kan ik iets voor u betekenen maar dan zou ik eerst zorgen dat de naam 100% definitief is.

      Alle domeinnaam extensies zijn (nog) vrij.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Bedrijfsnaam & logo # 25471 voor Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf. wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer inno:

      Toelichting volgt:

    2. inno zegt

      Beste heer, mevrouw,

      Bij deze twee voorstellen. Helaas ben ik niet
      aan het beeldmerk toegekomen (gebrek aan tijd). Echter denk ik dat het in eerste instantie erg belangrijk is om een goede naam neer te zetten. Hier gezamenlijk een krachtig kernverhaal mee te formuleren. Deze kernpunten kun je vervolgens optimaal vertalen naar een sterk beeldmerk (zeker voor internationaal gebruik). Indien een van de namen in smaak valt ga ik graag aan de slag met het beeldmerk.

      Toelichting MILZZ:
      MILZZ is afgeleid van het engelse woord molens. Waarom?
      Bij het creëren van nieuwe concepten begin je vanuit een vraagstelling, probleemstelling of eigen inzicht. (Je maakt van niets iets). Een graankorrel zou dit verhaal een hele mooie lading kunnen geven het is het perfecte voorbeeld van waardecreatie in de keten. Door het malen van de korrel ontstaat uiteindelijk bloem, brood etc. Vandaar de aangepaste naam MILZZ, die ondanks een andere schrijfwijze toch dezelfde lading dekt.

      Verneem graag uw reactie,

      MVG,
      Inno


    3. inno zegt

      Toevoeging:
      Een molen staat net als u aan het begin van het innovatieproces.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network