Wij vormen en ontwikkelen creatieve hospitality en eten en drinken beleving en zoeken een pakkende naam en logo voor ons bedrijf.

Datum start: 16-06-2011

Datum einde: 23-06-2011

Totaal budget: € 450.00
Nieuwste inzending
Book cover
Vision

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor de naam: een pakkende korte naam die nog gebruikt kan worden bij KvK en op website op allerlei extensies (met name .com en .nl, maar eigenlijk alle veel voorkomende Europese extensies). een naam die kort en bondig dekt wat we doen en die eigenlijk automatisch weergeeft wat voor bedrijf het is. bovendien willen we graag de naam kunnen koppelen met labelnamen die later onderdeel van het bedrijf kunnen zijn. verder een internationale naam die dusdanig is dat deze in iedere taal aansprekend klinkt.
Vwb het logo: we denken in de kracht van afbeeldingen vooral, een pakkend eenvoudig logo, maar wel met een bepaald cachet, modern, innovatief, strak en straalt creativiteit uit, het beeld meteen uit dat we geen middelmaat zijn maar top in wat we doen.

Bedrijfsomschrijving


We zijn een nieuw te vormen bedrijf vanuit twee bestaande bedrijven, www.hospitalityfriend.com en Kimiro B.V. We gaan ons toeleggen op ontwikkeling van hospitality en eten en drinken concepten. Dat kan zijn voor horeca formules maar ook bijvoorbeeld voor benzinepompen, en bijvoorbeeld belevingsconcepten in kantoren en ziekenhuizen. De grote gemene deler van alles wat we doen is dat het concept dat we ontwikkelingen altijd een bijzondere beleving teweeg brengt bij de gast of klant.
Sleutelwoorden bij de vormgeving zijn: authenticiteit, uniciteit, op maat gemaakt/ontworpen, open, transparant, mensgericht, op experienceniveau.

Doelgroep


Horecaketens, petrolketens, ketens van mainstreetconcepten als Mocca d'or, Laplace, Bijenkorf, ziekenhuizen, kantoren van grote ondernemingen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Ik wil hier niet te veel beinvloeden maar de kracht van het Apple logo spreekt ook ons tot de verbeelding.
We zijn niet op zoek naar een jolig broodje, koksmutsje oid. We gaan voor iets wat krachtig en meteen verbeeld/omschrijft, het mag best uit een compleet ander referentiekader komen.
De winnaar wordt verder betrokken in andere facetten welke met het te vormen bedrijfsimago te maken hebben, zoals website, huisstijl, kantoorinrichting en eventuele logovorming bij onze opdrachtgevers en B.V.'s

Designer: pluutje pluutje
bedrijfsnaam_logo-pluutje-Nt05S1Dc

pluutjepluutje

Hallo opdrachtgever,
Hierbij een nieuwe inzending.
Misschien dat deze beter bevalt.
De 3 o\'s zijn ook als los beeldmerk te gebruiken.
Ik hoor graag wat u ervan vindt.
Bvd, mvg,
Marjon

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
bedrijfsnaam_logo-pluutje-e5K5D5kW

pluutjepluutje

Hallo opdrachtgever,
Hierbij mijn inzending.
Toelichting: cibus is Latijn en betekent voedsel. Cibus is al bezet dus na verder brainstormen werd het Siebus. Helemaal beschikbaar.
Ik hoor graag wat u ervan vindt.
Bvd, mvg,
Marjon

JTroeijenJTroeijen

Beste Marjon,

Dank je wel voor je ontwerp. De uitleg is helder, ik hoop dat we meer associaties kunnen oproepen dan alleen de lijn met eten, maar het is een mooie gedachte erachter. Ik (we) moeten de klank even in laten werken, is dit de passende klank? is onze vraag en moet even onder het kussen, zeg maar.
ik vind de wolkjes een beetje minder strak dan ik zou willen. Moet ik de S dan zien als een beeldmerk dat ook apart gebruikt kan worden?

Dank alvast!
Johan

pluutjepluutje

Hallo Johan,
De \"wolkjes\" waren bedoeld als hapjes.
En ja, de S was bedoeld als apart te gebruiken beeldmerk.
Ik zal nog eens verder brainstormen maar het valt niet mee.
Groetjes,
Marjon

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.