Huisstijl en logo voor Claire Werkt

Datum start: 04-03-2011

Datum einde: 18-03-2011

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
Stevie

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo en huisstijl. Uitstraling: fris, hip, daadkracht, benen op de grond, vleugels in de lucht. Respect, samen, plezier en resultaat. Speels, humor, maar ook daadkracht en niet lullen maar poetsen. Logo blijft je bij. Anders dan anders. Modern lettertype. Logo moet liefst op witte als op gekleurde achtergrond te gebruiken zijn.

Houd ook erg van foto's.

Professionele uitstraling. Draai tenslotte al 18 jaar mee. Ook de grote ondernemingen moeten professionele indruk krijgen.

Bedrijfsomschrijving


Claire Werkt helpt organisaties meer rendement uit menselijk talent te halen door middel van teamcoaching, teambuilding, individuele coaching en het maken van gedragsscans. Geen poespas, recht door zee, praktisch, speels, energiek en stimulerend. Resultaatgericht met aandacht en respect voor alle partijen.

Doelgroep


(management) teams in zowel kleine, middelgrote als grote organisaties.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


frisse uitstraling, liefst met aqua blauw (maar heb je een beter idee: be my guest!), iets waarin de bedrijfsnaam goed tot zijn recht komt: Claire staat voor (mensen laten) stralen en voor duidelijkheid (tussen mensen, over afspraken). Dat werkt.
Vrouwelijk tintje mag. Hoewel de doelgroep zowel mannen als vrouwen betreft.

Huidige logo is een diamant (zie www.clairewerkt.nl). Hoeft niet perse gebruikt te worden. Maar mag wel.
Verras me!

Geen oranje/bruin/geel tinten!

Designer: Division Division
huisstijl-division-sJ4abtqq

DivisionDivision

Na alle inzendingen even te hebben doorgelezen kwam ik tot de conclusie dat u toch houdt van less is more en geen poespas.

Hierbij dan nog een voorbeeld voor de huisstijl.
De roze lijn aan de zijkant is 2mm dik en dus puur als ondersteuning tegen ander briefpapier en visitekaartjes om er dan toch uit te springen.
De letters zijn allemaal terug gebracht van zwart naar antraciet kleuren om zo minder hard over te komen waardoor het logo zelf de boventoon voert.

Hiermee hoop ik aan al uw verwachtingen die u noemt in uw behoeftes te hebben voldaan waar de hoofdmoot ligt op fris, hip, daadkracht,resultaat en niet lullen maar poetsen.

M.v.g. Division Design.

clairewerktclairewerkt

Hartelijk dank voor deze nadere uitwerking, ik stel het zeer op prijs en ga er verder over nadenken!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-MGsyfXaC

DivisionDivision

En toch een oranje versie proberen.
Ik weet dat dit vermeden moest worden maar hij werkt hier wel.

DivisionDivision

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook naar de roze.

Dat deze kleur alleen voor vrouwen is een link die in deze modernere tijden ook niet zo snel meer gemaakt zal worden.
Er zijn hier al een paar levende voorbeelden van.

De stip komt hiermee ook krachtiger uit de verf en is dus nadrukkelijker aanwezig dan bij de andere versies.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-qV0kihTE

DivisionDivision

Zeegroen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-eJlWGtuq

DivisionDivision

Aquablauw versie.

clairewerktclairewerkt

dank je wel voor de verschillende opties. Ik vind de roze denk ik het mooiste.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-SMoLYQ8e

DivisionDivision

Alvast een visitekaartje voorbeeld.
Ik heb deze in de kleur magenta gedaan omdat deze qua kleur wat sterker over komt.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-2Aoy7xx2

DivisionDivision

En de blauwe versie.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-glkhPV2W

DivisionDivision

Hierbij een groene versie, heb hier gekozen voor een lime groen.

clairewerktclairewerkt

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-division-PZ7fUUAS

DivisionDivision

Hierbij mijn inzending voor Claire werkt.

Na lang nadenken bij het lettertype en de gekleurde punt kwam ik tot de conclusie dat dit logo eigenlijk geen beeldmerk nodig heeft.

Claire werkt punt.

Claire is in een handgeschreven font wat het persoonlijkheid geeft en een kleine female touch.
Werk is in een dikke strakke letter gemaakt wat voor resultaat staat. De gekleurde punt staat voor het geen poespas, recht door zee en duidelijkheid.

Graag uw reactie.

M.v.g. Division Design.

clairewerktclairewerkt

Je ontwerp spreekt me erg erg aan. Ben benieuwd hoe hij er in het blauw/groen uitziet.
mvg Birgitte

clairewerktclairewerkt

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.