Huisstijl Seschoix

Datum start: 06-05-2012

Datum einde: 20-05-2012

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
studioZ

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor Seschoix hebben we een huisstijl nodig. Deze dient ten minste te bestaan uit een logo, beeldmerk, pay-of, kaartje, briefpapier, envelop, handtekening e-mail, startpagina website. In een later stadium zullen we een wedstrijd uitschrijven voor een gehele website+webshop. Hierbij dient u rekening te houden met het feit dat we Seschoix internationaal willen gaan promoten. Uiteraard zal het logo doorgevoerd worden op onze exclusieve verpakkingen en bijverkoop artikelen.

Bedrijfsomschrijving


Seschoix is een merknaam voor exclusieve handgemaakte schoenen die internationaal worden verkocht. Seschoix betekend in het Frans " zijn/haar keuze" De ontwerpen van zowel de heren- als dames schoenen maakt Seschoix zelf. Seschoix is een nieuw merk en wil zich onderscheiden door ontwerp, kwaliteit en concept. De schoenen hebben een prijsniveau vanaf € 500,- tot ca. € 2500,- per paar. Klanten kunnen op afspraak onze modellen kamer bezoeken. De ontvangst is in stijl en de klant krijgt onze exclusieve aandacht, uitleg en consumpties. Aan de modellen/ontvangstruimte zit zichtbaar het atelier waar de schoenen van Seschoix worden ontworpen, en monsterparen worden gemaakt. Middels het tonen van het atelier willen we o.a. het handwerk en exclusieve karakter van het merk kracht bijzetten. We willen op korte termijn bijpassende tassen, riemen en handschoenen aan het assortiment schoenen toevoegen.

Doelgroep


De doelgroep zijn personen in binnen-en buitenland die exclusieve met de hand gemaakte schoenen wil dragen, en zich deze kunnen veroorloven. Deze personen willen zich middels het dragen van de schoenen van Seschoix zichtbaar onderscheiden van "de massa".

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Onze huisstijl dient zeer veel luxe en exclusiviteit uit te stralen.

Designer: Nijsse Nijsse
huisstijl-nijsse-xHji5VpI

NijsseNijsse

Beste Annemarie,

Bij dezen de eerste inzending van mijn deelname.
Gekozen is er voor twee grijstinten die in een strak vormgegeven geheel hun elegantie geven.

Het krachtige 'Seschoix' wordt in balans gehouden door de subtiele onderlijn en de onderkast 'handmade footwear'.

Om het merkbeeld een kenmerkend aspect mee te geven is de punt van de i weggelaten. Dit maakt de naam niet alleen herkenbaar, maar ook eigenzinnig.
Zoals te zien is het logo tegen verschillende achtergronden te gebruiken.

Ik hoop u hierbij, voor nu, voldoende te hebben geïnformeerd.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

R. Nijsse

annemarieannemarie

Beste R. Nijsse, Bedankt voor je snelle reactie. Mooie onderbouwing. Ik wil graag iets meer glamour zien in ons merk. Zelf hou ik van goud i.c.m. wit zonder dat het een kitcherige uitstraling krijgt. Wellicht kun je hier een nieuw voorstel van maken? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Annemarie van Zuilen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.