Huisstijl Seschoix

Datum start: 06-05-2012

Datum einde: 20-05-2012

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
studioZ

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor Seschoix hebben we een huisstijl nodig. Deze dient ten minste te bestaan uit een logo, beeldmerk, pay-of, kaartje, briefpapier, envelop, handtekening e-mail, startpagina website. In een later stadium zullen we een wedstrijd uitschrijven voor een gehele website+webshop. Hierbij dient u rekening te houden met het feit dat we Seschoix internationaal willen gaan promoten. Uiteraard zal het logo doorgevoerd worden op onze exclusieve verpakkingen en bijverkoop artikelen.

Bedrijfsomschrijving


Seschoix is een merknaam voor exclusieve handgemaakte schoenen die internationaal worden verkocht. Seschoix betekend in het Frans " zijn/haar keuze" De ontwerpen van zowel de heren- als dames schoenen maakt Seschoix zelf. Seschoix is een nieuw merk en wil zich onderscheiden door ontwerp, kwaliteit en concept. De schoenen hebben een prijsniveau vanaf € 500,- tot ca. € 2500,- per paar. Klanten kunnen op afspraak onze modellen kamer bezoeken. De ontvangst is in stijl en de klant krijgt onze exclusieve aandacht, uitleg en consumpties. Aan de modellen/ontvangstruimte zit zichtbaar het atelier waar de schoenen van Seschoix worden ontworpen, en monsterparen worden gemaakt. Middels het tonen van het atelier willen we o.a. het handwerk en exclusieve karakter van het merk kracht bijzetten. We willen op korte termijn bijpassende tassen, riemen en handschoenen aan het assortiment schoenen toevoegen.

Doelgroep


De doelgroep zijn personen in binnen-en buitenland die exclusieve met de hand gemaakte schoenen wil dragen, en zich deze kunnen veroorloven. Deze personen willen zich middels het dragen van de schoenen van Seschoix zichtbaar onderscheiden van "de massa".

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Onze huisstijl dient zeer veel luxe en exclusiviteit uit te stralen.

Designer: Angel Angel
huisstijl-angel-9FmaXazo

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-ig6VwsFc

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-eyCB7bua

Geen commentaar

AngelAngel

strak 2 variaties,

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-eLsSJjWa

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-Fd9Y8dwO

Geen commentaar

AngelAngel

lettertype eigen gemaakt. bestaande letter maar alle gesloten letters opengemaakt.

symbool, afgeleide van aanvinkrondje..een afvinkteken was toch te grotesk daarom een gouden parel - in keuze ovaal..wederom voorzetje

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-0nWCpabI

Geen commentaar

AngelAngel

minder breed lettertype. tevens aangepast lettertype waardoor je eigen font.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-slNoNBXE

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-maCaKPdg

Geen commentaar

AngelAngel

bij deze een andere voorstel...zelfde payoff
strak zwart en goud. de S is een aangepaste lettertype dus niet standaard...met andere woorden je eigen S.. 2 versies waarbij de onderste fine.. voor u zelf is het handig te weten welke technieken je gaat gebruiken waarbij misschien de bovenste logo langer stand kan houden terwijl het onderste logo sierlijker kan overkomen. hoor graag uw feedback

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-VcAmcIPQ

Geen commentaar

AngelAngel

wederom niet zozeer de letter keuze (alhoewel hij niet misstaat).
Naast het i concept en het "choix handmade perfection" nu ook een beeldmerk aangemaakt...subtieler en neutraler dan de schoen, SC in elkaar verwerkt, het is een eerste opzet

annemarieannemarie

Leuk gedaan. De pay-of vind ik mooi. Het lettertype en beelmerk heeft nog niet mijn perfection. Heb je nog meer inspiratie? Alvast bedankt Annemarie

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-rRUoKH5c

Geen commentaar

AngelAngel

niet zozeer het lettertype maar wederom het concept
1 choix handmade perfection in het gaat, kan natuurlijk ook andersom maar ik dacht aan een gouden keuze..de keuze voor handmade perfection.

2 gouden i, nu 2 lijnen die de verbinding maken tussen keuze en handmade perfection

3 aparte oplossing, i x handmade perfection. met andere woorden ik vermenigvuldig(omring, kleed etc.) mij met handgemaakte perfectie, maar ook vanuit jullie zelf...ik ontwerp/produceer meerdere handgemaakte perfectie.

Onderste nog een speling met witte letter en gouden randje.

Door de kracht te geven aan letters is een logo niet nodig. (philips) Door speling met een beschikbare font is ook kwaliteitsbewaking van housestyle/logo gemakkelijk te noemen.

AngelAngel

wow lees in eens bij 1 het woordje "gaat"....dat moet goud zijn.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-Tvepbt4a

Geen commentaar

AngelAngel

de directe benadering, het gaat hier dus om het totaal concept. Het ligt niet voor de hand om de i goud in te kleuren...schreefletter eenvoud voorop, geen logo/symbool het idee moet het hem doen....
de gouden i en die komt weer terug in de boventekst ...lettertype is goud en gelijk aan logo en "want this shoe.wit en ander lettertype..mensen herkennen het logo dan als "die ene met gouden i"

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-Sh1O08Ia

Geen commentaar

AngelAngel

nu meer gericht op een symbool
schoen en i tegelijk...wederom richting individu/indentity zie verder eerdere toelichtingen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-cmIgQRaC

AngelAngel

zie onder

AngelAngel

afwijkende idee.
payoff is nu in hoofdletters en breder gezet waardoor bij verleining langer leesbaar

Afwijkende verandering en geen standaard oplossing..de i in het goud...in plaats van hoofdletter gewoon de i in het goud en waarom:
i = indentity
i = i wear the shoe
i = i buy the shoe
i = i designed the shoe
i = i made the shoe

het draait om het IK gevoel, van zeer zeker de klant maar ook de persoonlijke benadering naar zowel klant als het product.

AngelAngel

zag nu pas feedback, leg alvast het concept hierbij neer...ga kijken naar strakker....bedoel je dan niet handgeschreven lettertype?

annemarieannemarie

Inderdaad geen handgeschreven lettertype

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-angel-dAg9WzhI

AngelAngel

zie onder

AngelAngel

handgeschreven letter om handmade te benadrukken, wit ....met een gouden punt op de i..
handmade perfection doelt op ook de toekomstige producten

AngelAngel

subtiel tegemoet gekomen aan de gedachte goud + wit

AngelAngel

subtiel tegemoet gekomen aan de gedachte goud + wit

AngelAngel

handmate perfection geeft ook extra de skills weer hand gemaakt en beslist perfect..

annemarieannemarie

Beste Angel, bedankt voor je inzending en onderbouwing. Kun je ook een voorstel maken met een strakker design? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Annemarie

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.