Ontwerp de huisstijl voor BouterenDeBoom inclusief logo, visitekaartjes, briefpapier en envelop
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Bouter en De Boom is ons nieuwe bedrijf. Wij, David de Boom (36) en Christian Bouter (44) hebben bijna 10 jaar samengewerkt bij het succesvolle Independer.nl en nemen al onze ervaringen mee op het gebied van complexe financiële producten, internetmodules en social media. De laatste 3 jaar waren wij nauw betrokken bij de ontwikkeling van de module Zoek hypotheekadviseur.
We presenteren ons als een flexibele sparringpartners met creatieve denkkracht. Als een bedrijf wil inspelen op nieuwe ontwikkelingen, dan kunnen ze ons als gedreven professionals inhuren om bedrijfskansen optimaal te benutten. Als eerste uitdaging gaan we een uniek internetconcept voor de advieswereld ontwikkelen.
Doelgroep:
We gaan ons in eerste instantie richten op tal van organisaties die een belangrijke rol spelen in de (lokale) markt van adviesdiensten voor consumenten. Aan de ene kant richten we ons op belangenorganisaties en aan de andere kant op intermediaire productaanbieders en adviesorganisaties.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Zelf hebben we al een beetje een idee uitgewerkt (zie bijlage). De favoriete kleur van David is antraciet grijs (#333327) en van Christian (#FFFF00). In deze eerste opzet is het idee dat we elkaar versterken door een schaduwlijn van de ander om onze eigen naam. Simpel maar het idee spreekt ons aan.
Orange+Blue
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hierbij ons voorstel. de kleur geel hebben we voor de leesbaarheid een tikkeltje donkerder gemaakt. verder oogt het logo warm en menselijk en communiceert het duidelijk dat het gaat om 2 verschillende personen, terwijl door de lettervormen het toch 1 geheel blijft.
het beeldmerkje is een vorm op zich, maar bestaat uit 2 tegen elkaar geplaatste B's met het plusteken in het midden.
gr. Roy & Jeanine -
cbouter zegt :
Hoi Jeanine en Roy,
Dank voor jullie inzending. Het lettertype vinden we wel aardig, maar de visual spreekt ons wat minder aan. Zie je niet echt direct dat het om 2 B's gaat.
Groet,
christian -
Orange+Blue zegt
Hoi Christian,
bedankt voor je input. in onze visie moet een beeldmerk eigenlijk ook niet te duidelijk zijn. mensen moeten er bij stilstaan, nadenken en zo meer aandacht voor jullie bedrijf krijgen. op deze abstracte wijze associeert het bijvoorbeeld ook met een hart o.i.d.
door het lettertype onderscheidend te laten zijn, kan het echter ook prima weggelaten worden in bovenstaand logo. dan zouden we wel adviseren een ondertitel te gebruiken.
Gr. Roy & Jeanine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-