Ontwerp van een nieuwe huisstijl op basis van bestaand logo "The Art of Power"

Datum start: 28-07-2014

Datum einde: 20-08-2014

Totaal budget: € 260.00
Nieuwste inzending
Book cover
fgroenevelt

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn op zoek naar een nieuwe huisstijl die de spirit van ons nieuwe logo uitstraalt. Vorig jaar hebben we een nieuw logo ontwikkeld op basis van 3 kleuren: blauw (voor onze rationele aanpak), rood (voor de gedrevenheid in wat we doen) en groen (voor een duurzame filosofie). Onze slogan "The Art of Power" staat voor onze op maat gesneden aanpak van complexe energieprojecten.
Al deze elementen willen wij graag verwerken in een nieuwe huisstijl die past bij het logo: briefhoofd, business cards, powerpoint template, background voor leaflets (zowel horizontaal als verticaal). Het is de bedoeling om het huidige logo volledig te behouden.
De huisstijl moet evenwichtig en rationeel zijn, vertrouwen uitstralen, zonder veel franjes maar eventueel met een knipoog naar "The Art of Power".

Bedrijfsomschrijving


Vanparijs Engineers is een ingenieursbureau gespecialiseerd in energieprojecten (kwalitatieve energieopwekking, onondebroken stroomvoorziening,enz.)voor kritische - vaak industriële - toepassingen. Onze dienstverlening is zeer uitgebreid: van kleine energiestudies, ontwerp, turnkey bouw en onderhoud van installaties tot zelfs financiering van energieprojecten.
Ons motto is "The Art of Power": wij willen technisch complexe projecten omzetten in een uniek maatwerk voor onze klanten.

Doelgroep


Onze klanten zijn kritische en veeleisende energiegebruikers o.a. ziekenhuizen, overheden, datacenters, industrie, luchtvaart, enz. die op zoek zijn naar een deskundige partner voor hun energieproblematiek. Wij streven naar een duurzame relatie met al onze klanten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Het logo zelf heeft als 3 felle kleuren met een opvallend design. De rest van de huisstijl houden we dus graag rustig en evenwichtig, zodat het geheel niet schreeuwerig wordt.
Het lettertype dat gebruikt wordt in het logo is Futura Narrow maar dit hoeft niet absoluut verdergezet te worden in de rest van de huisstijl, wel een modern lettertype dat erbij past.

Designer: fgroenevelt fgroenevelt
huisstijl-fgroenevelt-rr2Vq80G

fgroeneveltfgroenevelt

aansluitende voorbeelden met enkel de kleurvlakken als achtergrond voor het briefpapier

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-fgroenevelt-qcP4ENEG

fgroeneveltfgroenevelt

En de visitekaartjes die hierbij horen..

Linksboven ook een voorbeeld van de huisstijl met enkel de gekleurde vlakken waarbij er dus minder concreet wordt gerefereerd aan het logo, maar wel dezelfde speelse uitstraling blijft behouden.

Groeten Frits

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
huisstijl-fgroenevelt-pNlcccSG

fgroeneveltfgroenevelt

Hierbij mijn voorstel voor het gebruik van jullie logo in de nieuwe huisstijl. Ik heb er voor gekozen om de elementen van jullie logo op een speelse wijze toe te passen. Het idee achter de huisstijl is om altijd het vierkante beeld/grid centraal te stellen en waarbij de gekleurde vlakken geaccentueerd kunnen worden. Zo zouden er bijvoorbeeld 3 verschillende briefpapieren kunnen zijn, met elk een eigen kleurvlak (of 4 indien alle drie de kleurvlakken worden weergegeven). Het huidige logo kan uiteraard alsnog gewoon gebruikt worden op bijvoorbeeld de website en de achterkant van het visitekaartje etc, deze huisstijl richt zich op een verdere uitwerking van het reeds bestaande logo.

Mocht dit de richting zijn voor een huisstijl die jullie aanspreekt dan hoor ik het graag en werk ik dit met plezier verder voor jullie uit, feedback is natuurlijk van harte welkom.

Ik hoop u nog met deze ontwerpen verrast te hebben, graag hoor ik van u,
Groeten Frits

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.