Geen commentaar
Poorthuis Consultancy
- Wedstrijd van: pieterpoorthuis
- Categorie: Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 17-06-2010
Datum einde: 01-07-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar

Hallo Pieter,
Bijgaand nog een uitwerken: de losse cirkels waaruit je logo is opgebouwd zijn dit keer 'in zijn geheel' ingezet voor bij de opsomming. Bij de powerpoint met 'proces omschrijving' is de cirkel ingezet als diagram/grafiek.
Hartelijke groet,
Fransesca
Directe link tbv uitvergroting:
http://img708.imageshack.us/img708/9056/processen2.jpg
Mooi voorbeeld. Alleen vind ik het blauw van de andere powerpoint voorbeelden mooier.
Hoi Pieter,
Het zijn (slechts) suggesties om aan te geven wat je zoal met de vormen en kleuren kunt doen. Bijgaand nog eentje, een combinatie.

Geen commentaar
Hallo Pieter,
Een betere uitvergroting kun je bekijken rechtstreeks onder deze link:
http://img204.imageshack.us/img204/651/pc2t.jpg
Hartelijke groet,
Fransesca, Studio Flinq
Hoi Flinq,
Ik vind de kleuren, de stijl en de grote vormen (zoals in de powerpoint weergave de halve cirkel op de linkerhelft) supermooi. Precies wat ik zoek.
Maar.. ik vind het kleine beeldmerk (3 halve cirkels door elkaar) te rechthoekig. Alsof het aan de zijkanten is afgekapt. Hierdoor krijg ik een associatie met 'rigide'. Bij het gebruik van het beeldmerk als bullet-points vind ik het rechthoekige effect echt niet mooi. Bij de visite-kaartjes is dit effect minder door 'gradient bol' die in het midden is geplaatst.
Ik vind het lastig uitleggen, hopelijk kun je iets met mijn feedback.

Hallo Pieter,
Bij deze nog even 2 powerpoint backgrounds om te laten zien hoe het beeldmerk toegepast kan worden en daardoor toegevoegde waarde heeft door de diverse betekenissen ervan. Want naast de P en de C voor de naam, fungeren de cirkels duidelijk als beeldtaal voor processen en transacties in 'munt' en kunnen ook -juist door de strakkere opzet ervan- prachtig dienen voor statistieken en procesweergave in bijvoorbeeld stukken of presentaties. Bijgaand 2 voorbeelden.
Hartelijke groet,
Fransesca, Studio Flinq
Hallo Pieter,
Een betere uitvergroting kun je bekijken, rechtstreeks onder deze link:
http://img204.imageshack.us/img204/651/pc2t.jpg
Hartelijke groet,
Fransesca, Studio Flinq

Bijgaand variant 'staande' visitekaartjes. De heldere kleur voor de achterkant is lekker fris. De tinten blauw kunnen natuurlijk altijd nog aangepast: zachter of juist veller.
Hallo Pieter,
Bedankt voor de waardering,
Groeten
Fransesca, studio Flinq

Hallo Pieter,
Bijgaand de uitwerking van de visitekaartjes. Als eerste een liggende variant. Ben nog wat wezen experimenteren met de (kleuren voor de) achterkanten. Kleuren kunnen natuurlijk altijd nog aangepast. Groetjes

De gecentreerde versie maar dan met verhoudingen aangepast.

Nog een variant.
Zou je de visite-kaartjes met dit logo kunnen maken? Voorkant visite-kaartje zonder slogan, achterkant met slogan (net zoals je allereerste ontwerp).
Groeten, Pieter

Het beeldmerkje met de cirkels kan straks in alle uitingen creatief toegepast worden en mag ook 'los' toegepast worden, zodat het een herkenbaar onderdeel wordt van de huisstijl.
Bijgaand een versie met alle elementen horizontaal gepositioneerd.

3 circels die in elkaar schakelen als symbool voor 'paymen processing': 2 op links vormen samen P, met op kleinste circel het accentje 'value to'.
2 kleuren blauw heb ik hier gebruikt met gradaties daarvan.
Hartelijke groet,
Francesca, studio flinq
Mooie kleuren, goede slogan. Ik vind alleen de compositie/verhouding van de verschillende elementen niet goed in balans.

Twee variaties op een idee: een P die tevens de 'flow' van 'processen' weergeeft. Bij de bovenste variant heeft de aanzet van de P een accent gekregen: dat is symbool voor de 'waarde / accent' die Poorthuis Consultancy meegeeft aan zijn klanten. Dit gelijk vertaald naar een suggestie voor de pay off: value to payment processing. Bij de onderste versie is het logo meer horizontaal georiënteerd. Naast 2 tinten blauw lijkt het (gezien de branche) ook mooi om een steunkleur in zilver te gebruiken (de grijze tint in het logo). Dit is een optie: grijs zou ook licht blauw kunnen zijn.
vriendelijke groeten,
Fransesca