War Child Brand Guard
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: War Child
- Categorie: Illustratie, Tekening, Kledingopdruk
- Totaal budget: € 0.00
- Datum start : 25-09-2012 14:02
- Datum einde : 15-10-2012 17:45
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 26
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.
Bedrijfsomschrijving:
War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.
We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.
De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.
Doelgroep:
Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar
War Child’s Brand Book is op te vragen via: brandbook@warchild.nl
Bloknote
-
-
Toelichting van de designer Bloknote:
Beste War Child,
Ik snap wat je bedoelt. Ik kan wel proberen de figuurtjes een wat wijzere, volwassenere look te geven. Zou dit iets kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Marieke -
War Child zegt :
Hallo Marieke,
Veel dank voor je aanpassingen. De bril werkt mooi om je Brandon wat meer autoriteit te geven. We nemen je inzending mee in de overweging.
Groeten
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Bloknote:
Beste War Child,
Ik heb mijn eerste inzending herzien en het idee meer aangepast aan jullie huisstijl. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet,
Marieke Blokland, Bloknote -
War Child zegt :
Hoi Marieke,
We vinden je 'kinderlijke' opzet erg plezierig. Toch vragen we ons af of je doodles genoeg autoriteit in zich hebben om de verschillende doelgroepen te kunnen coachen. Brandon heeft toch een bepaalde positie. Is een ervaringsdeskundige. Die deskundigheid missen we een beetje bij jouw typetjes. Is dat op te lossen, volgens jou?
Groet! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Bloknote:
Beste War Child,
Bij deze stuur ik jullie mijn eerste inzending voor jullie 'identity guard'. De illustraties die ik heb gemaakt, zijn geïnspireerd op de poppetjes die mijn 4 jarige dochter momenteel overal tekent. Deze "doodles" heb ik verschillende gezichtsuitdrukkingen gegeven zodat je het personage in verschillende situtaites in kunt zetten. Ik lees graag jullie reactie!
Met vriendelijke groet,
Marieke Blokland, Bloknote -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-