War Child Brand Guard

Datum start: 25-09-2012

Datum einde: 15-10-2012

Totaal budget: € 0.00
Nieuwste inzending
Book cover
keesvanbeek

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel een cultureel onafhankelijk fictief personage dat de in 2011 geïmplementeerde huisstijl en tone-of-voice van War Child zal bewaken. Deze personage leeft online. Het personage instrueert, stimuleert, complimenteert en arbitreert via intranet, Yammer en e-mail medewerkers en externen. Adviseert gevraagd en ongevraagd, met voorbeelden en tips. Het geeft gezicht aan de merkpersoonlijkheid van War Child: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.

LET OP: Deze wedstrijd kent geen award. War Child houdt de kosten zo laag mogelijk om zoveel mogelijk oorlogskinderen scholing, veiligheid en psychosociale hulp te kunnen bieden. Daar hebben zij de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van Brandsupply en haar ontwerpers.


Bedrijfsomschrijving


War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. We helpen ze met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen.

We zorgen ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. En creëren een veilige omgeving waar ze weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen. Dat doen we wereldwijd. Van Colombia tot Afghanistan. Niet omdat we dat zo leuk vinden. Maar omdat die kinderen daar recht op hebben.

De kernwaarden van War Child zijn creatief, inspirerend, impactvol en open. War Child hanteert een uniek lage-kostenbeleid. Veel overhead, zoals ict, telefoons en kantoorinrichting is 100% gesponsord. De salarissen van de directie en medewerkers liggen ruim onder de richtlijnen van de Vereniging voor Fondsenwervende Instellingen (VFI). Hierdoor blijft zoveel mogelijk gedoneerd geld vrij voor hulpverlening.

Doelgroep


Medewerkers van War Child Nederland en de 12 projectlanden, van Colombia tot Afghanistan. Externen die met vragen zitten over huisstijlen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


-Kernwoorden: sprankelend, persoonlijk, can-do, gedurfd, competent en uitnodigend.
-Personage leeft online
-In lijn met War Child uitstraling
-Internationaal inzetbaar

War Child’s Brand Book is op te vragen via: brandbook@warchild.nl

Designer: Bloknote Bloknote
illustratie_tekening_kledingopdruk-bloknote-dA7dIcme

BloknoteBloknote

Beste War Child,
Ik snap wat je bedoelt. Ik kan wel proberen de figuurtjes een wat wijzere, volwassenere look te geven. Zou dit iets kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Marieke

War ChildWar Child

Hallo Marieke,

Veel dank voor je aanpassingen. De bril werkt mooi om je Brandon wat meer autoriteit te geven. We nemen je inzending mee in de overweging.

Groeten

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-bloknote-3i3BkIIy

BloknoteBloknote

Beste War Child,
Ik heb mijn eerste inzending herzien en het idee meer aangepast aan jullie huisstijl. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet,
Marieke Blokland, Bloknote

War ChildWar Child

Hoi Marieke,

We vinden je 'kinderlijke' opzet erg plezierig. Toch vragen we ons af of je doodles genoeg autoriteit in zich hebben om de verschillende doelgroepen te kunnen coachen. Brandon heeft toch een bepaalde positie. Is een ervaringsdeskundige. Die deskundigheid missen we een beetje bij jouw typetjes. Is dat op te lossen, volgens jou?

Groet!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
illustratie_tekening_kledingopdruk-bloknote-7YeDpjFo

BloknoteBloknote

Beste War Child,
Bij deze stuur ik jullie mijn eerste inzending voor jullie 'identity guard'. De illustraties die ik heb gemaakt, zijn geïnspireerd op de poppetjes die mijn 4 jarige dochter momenteel overal tekent. Deze "doodles" heb ik verschillende gezichtsuitdrukkingen gegeven zodat je het personage in verschillende situtaites in kunt zetten. Ik lees graag jullie reactie!
Met vriendelijke groet,
Marieke Blokland, Bloknote

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.