Aangezien u te spreken was over de typografie, zend ik u graag een aangepaste versie waarin ik u probeer tegemoet te komen in uw voorgaande reactie, waarin stond dat het te abstract en zakelijk was.
Misschien denkt u er na deze aangepaste versie nog steeds zo over, haha, maar ik ben van mening dat informaliteit en formaliteit hoe dan ook altijd in evenwicht horen te zijn. Het blijft een bedrijf, waarvan mensen professionaliteit verwachten. Uiteraard wordt die professionaliteit gemeten vanuit praktijkervaring, maar daarnaast is het ook belangrijk dat deze professionaliteit uitstraalt in de huisstijl. Sterker nog, de huisstijl moet mensen overtuigen bij u te komen, in plaats van bij uw concurrent.
Daarom een logo waarin formaliteit (zakelijkheid) en informaliteit in evenwicht zijn.
Bedenk een logo voor een startende ergotherapiepraktijk Ago
Datum start: 31-01-2012
Datum einde: 14-02-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


je hebt gelijk, deze vind ik inderdaad leuker en meer passend bij wat ik zoek!
Van de mensfiguur in het bruin en rood is duidelijk wat ze doen/in wat voor positie ze staan, maar die in het groen??

Hallo,
Hierbij stuur ik u mijn voorstel voor het logo van uw praktijk. Ik ben van mening dat het logo op typografische manier opgelost moet worden, waar de letters voor de verbeelding zorgen. Bij een bedrijf als deze is het erg belangrijk dat er geen verwarring ontstaat met bedrijven zoals fitness- en sportscholen. Een wereld van verschil uiteraard, maar in visuele communicatie vaak hetzelfde.
Ik heb de letters AGO zelf geïllustreerd, waar ik de cirkel als basisvorm heb gebruikt. De cirkel is de visuele vorm van een oneindige gang van beweging. Gecombineerd met rechthoekige vormen, blijft de beweging echter subtiel, maar stroomt goed in elkaar door. Wat mij betreft een vrij abstracte, maar toch zeer duidelijke (en elegante) vormkeuze die zich richt op beweging.
Die beweging wordt nog eens extra benadrukt door het in contrast te zetten met een massief blok, waar tegenstellingen elkaar juist versterken.
Graag verneem ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Michel
Hallo Michel,
Bedankt voor de inzending van je logo en je lange toelichting.
Ik ben het met je eens dat er al snel verwarring kan ontstaan met fitness en sportscholen. Deze reactie heb ik al bij een aantal van de logo's op mijn wedstrijd gegeven. Ik werk niet met sporters, vaak het tegenovergestelde.
De kleuren van het logo en de letters spreken mij aan. Daar stat tegenover dat ik het zelf wat té zakelijk, te abstract vind. Na alle logo's die zijn ingezonden merk ik dat ik meer toetrek naar de "spelsere"logo's.
Met vriendelijke groeten,
Evelien Adriaanse