HET ENERGIEHUIS.
Beeldmerk Energiehuis
- Wedstrijd van: David van Wijngaarden
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-05-2011
Datum einde: 13-06-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hier een aanpassing qua lettertype.
Dit maakt het logo net wat strakker.

Beste David,
Hier nog een kleine aanpassing aan vorig ontwerp.
Met groeten, Tilly

Hi!
Bedankt voor uw advies. Dit heeft mij weer aan het denken gezet!
En het is waar, de moderne dans, geeft zeker niet voldoende uiting aan podiumkunsten.
Ook zag ik dat de doelgroep in jullie omschrijving heel groot is o.a. van jong tot oud / amateur en professionals. Hierdoor dacht ik er aan dat het logo niet te moeilijk moet zijn, met iets bijzonders in het logo. Iets wat de aandacht trekt en er vriendelijk uit ziet. Dus heb ik de overeenkomsten op papier gezet van poppodium (popmuziek, lichte muziek, moderne dans, beeldend theater etc.) Duidelijke overeenkomsten zijn muziek, plezier & talent!
Hieronder een uitleg van het nieuwe logo:
De muziek is terug te zien door de omgekeerde g-sleutel en de f-sleutel(bassleutel) in het logo. Door plezier en talent zal je van poppodium gaan houden. Het plezier is terug te zien in de ronde, maar strakke vormen. En het houden van is het hart dat de g-sleutel en f-sleutel samen weergeven(dit voor degene die een beetje door het logo geïnspireerd raken & net even 2 seconde langer naar het logo kijken). Want ook inspiratie & creativiteit is een belangrijk onderdeel voor poppodium. Door dit alles zou je een ster kunnen worden lokaal of internationaal! Dus ook de ster is terug te zien!
Het logo is nu een stuk abstracter zoals gevraagd. Maar voor de jongere mannetjes en vrouwtjes heeft het ook de vriendelijke uitstraling. De donkere kleuren & stevige letters geven de robuuste uitstraling van het gebouw weer.
Hopelijk begrijpt u nu de gedacht achter het ontwerp van dit logo.
Ik zie u reactie tegemoet.

Hi,
Met de aanwijzingen van de reactie op mijn ontwerp heb ik een nieuw idee opgezet. Wel met het gebouw. En nu ook een logo los. De moderne dans in het logo geeft aan dat het om een cultureel centrum gaat waar bewogen gaat worden.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met groeten,
L.S.
Mooie verbetering zo! Ik ben benieuwd of het logo nog wat abstracter kan en of de keuze voor moderne dans wel voldoende uiting geeft aan de verscheidenheid van podiumkunsten (popmuziek, lichte muziek, moderne dans, beeldend theater etc.).
met vriendelijke groet,
David van Wijngaarden

HET ENERGIEHUIS.
L.S.
Dank je voor de inzending. Hele mooi weergave van het gebouw. Als logo misschien niet abstract genoeg. Misschien is het een optie als je een voorstel doet voor de tekst/typografie rechtsbovenin zodat dat ook als afzonderlijk logo bruikbaar is?
met vriendelijke groet,
David van Wijngaarden