BRASSERIE OP WOONBOULEVARD

Datum start: 02-11-2011

Datum einde: 20-11-2011

Totaal budget: € 250.00
Nieuwste inzending
Book cover
RRezolv

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De naam waarvoor het logo ontworpen gaat worden is:
"Brasserie 't Hoofdkantoor"

We hebben een logo nodig die wel hanteerbaar zijn voor de gevelbelettering. Het logo zal ook moeten duidelijk maken dat het om een eetgelegenheid gaat. Op sommige communicatie uitingen zal het niet mogelijk zijn de volledige "naam" te gebruiken, dus een duidelijk beeldmerk bij de naam zou prettig zijn. Dan kunnen we het ook los van elkaar gebruiken. Maar wellicht dat er creatieve oplossingen worden geboden voor deze lange naam!

Bedrijfsomschrijving


De Brasserie zal binnen ca 140 zitplaatsen en buiten ca 60 zitplaatsen krijgen. Binnen in de Brasserie is een lopend buffet. Men kan via een uitgiftebalie buiten ook broodjes en snacks afhalen. De Brasserie bevindt zich midden op de woonboulevard en heeft hierdoor en hele centrale ligging. Het interieur wordt licht en modern. Het is een nieuw "vierkant" pand en de buitenkant zal een pastel groene kleur krijgen.

Doelgroep


Er zijn diverse doelgroepen. We richten ons met name op het winkelend publiek, vertegenwoordigers, werknemers van alle ketens op de boulevard zelf, vakantiegangers, scholieren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zwart-wit, omdat de kleur van het pand al is bepaald.

Designer: Orange+Blue Orange+Blue
logo-orangeblue-9tmsRZmC

Orange+BlueOrange+Blue

Hierbij onze inzending. Gekozen voor een modern, maar aantrekkelijk gevormd logo en beeldmerk.

Het beeldmerk bevat de kenmerkende H en symboliseert ook zowel het doorgaande effect van de winkelstraat als van het lopend buffet.

We hebben het geheel ter voorbeeld vast op een pastelgroene achtergrond gepresenteerd.

De naam hebben we zo beknopt mogelijk gehouden door te kiezen voor een smal lettertype, door \" \'t \" verkleind ervoor te plaatsen en door brasserie ook weer op een andere regel te schrijven in een wat vrijblijvender lettertype, dat drempelverlagend werkt maar toch professioneel blijft ogen.

met vriendelijke groet,

Roy & Jeanine

horecamortierehorecamortiere

We wilden graag iets herkenbaar terug zien in het logo om te laten dat we eetgelegenheid zijn. Maar de \"H\" is zo krachtig dat we het zo toch ook erg mooi vinden.

Orange+BlueOrange+Blue

bedankt voor de reactie. een wat minder \'praatje-plaatje\' logo is meestal wat tijdlozer en geeft meer herkenbaarheid. (denk bijvoorbeeld aan de gele herkenbare M van McDonalds). een mes en vork of broodje worden vaker gebruikt, en bovendien geeft de naam Brasserie in het logo al wel aan waar jullie voor staan. de etalage/aankleding zal de rest doen om mensen naar binnen te krijgen :)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.