Calamiteit mag geen crisis worden

Datum start: 27-11-2012

Datum einde: 27-12-2012

Totaal budget: € 199.00
Nieuwste inzending
Book cover
besign

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn opzoek naar een bedrijfsnaam, logo, huisstijl (visitekaartjes, briefpapier etc) en een stijl/ontwerp voor een website.

De bedrijfsnaam mag (voorlopig even) van alles zijn, voorkeur voor zichtbare relatie met bedrijfsactiviteiten, of in naam of in logo.

Graag jullie creatiev input! 360 graden rondkijken binnen de wereld van crisis. Steek elkaar aan met kreten en ideeen. Wij zijn benieuwd!

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een bedrijf (in oprichting) dat voorziet in tactische en strategische opleiding en training voor crisismanagement teams.

Voor onze opleidingen en trainingen gebruiken wij:

Defensiekennis;
Als oud-officieren maken wij gebruik van onze defensiekennis en methoden bij het trainen van leiderschap bij crisismanagement.
(Defensie traint frequent en regelmatig haar commandanten en stafmedewerkers met beproefde trainingsmethoden en simulatie om hen voor te bereiden op de praktijk).

Simulatie;
Grote rampenoefeningen kunnen, naast praktijk oefeningen, met behulp van simulatie, worden getraind. Dit is effectiever, goedkoper en kan veel frequenter. De uitvoerende hulpverleners worden gesimuleerd en zijn dus niet nodig tijdens het oefenen. Qua kosten, planning en mankracht ligt hier een aanzienlijk lagere investering.

Kennis;
Basis voor onze trainingen is de kracht van complementaire kennis. We gebruiken de kennis van ervaren crisismanagers van defensie, politie, civiele hulpdiensten en bedrijven. Ook zetten we kennis in van leveranciers van gespecialiseerde simulatiesoftware en professionals op alle gerelateerde gebieden.

Scenario’s;
Een maatwerk scenario gecombineerd met simulatie geeft een levensechte beleving van het uitvoeren van een echte crisissituatie. Een scenario is steeds makkelijk aan te passen om specifieke doelen intensiever te trainen. Het tijdens de training geleerde of juist nog niet geleerde, kan direct in volgende of nog dezelfde training worden geïntegreerd. Door de hogere frequentie kan een crisisbestuur in kortere tijd naar een beter beheersingsniveau komen. Regelmatig herhalen draagt bij aan het verbeteren van het anticipatie op crisissituaties.

Doelgroep


Locale overheid; Gemeentelijke beleidsteam (GBT)
Regionale overheid; Regionaal beleidseam (RBT),
Nationale overheid; Interdepartementaal beleidsteam (IBT) en ministeriële beleidsteam (MBT).

Crisismanagement teams van grote bedrijven waarbij een crisis vergaande gevolgen heeft (bijv. Shell, Schiphol, Haven van Rotterdam)

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: MauroRicardo MauroRicardo
logo-mauroricardo-91qrphCq

MauroRicardoMauroRicardo

Beste Ruiter,

Hierbij stuur ik u mijn logo plus een gehele huisstijl.

Ik heb voor de kleuren Licht grijs/blauw en donker grijs/blauw gekozen omdat het een zakelijke en status uitstraalt.

De ridderhelm staat voor bescherming en strategie en vooral kracht. Dit symbool is vind ik goed bij uw bedrijf passen en ook voor doel waar u na streeft.

De Lettertype is Cohin, Het is een duidelijk maar strakke letter type.

Ik hoop dat het wat vind en ik sta op voor kritiek, Veranderingen zijn altijd mogelijk.

MVG

Maurice

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mauroricardo-7nDQDwQq

MauroRicardoMauroRicardo

Beste Ruiter,

Hierbij stuur ik u mijn logo plus een gehele huisstijl.

Ik heb voor de kleuren Licht grijs/blauw en donker grijs/blauw gekozen omdat het een zakelijke en status uitstraalt.

De ridderhelm staat voor bescherming en strategie en vooral kracht. Dit symbool is vind ik goed bij uw bedrijf passen en ook voor doel waar u na streeft.

De Lettertype is Cohin, Het is een duidelijk maar strakke letter type.

Ik hoop dat het wat vind en ik sta op voor kritiek, Veranderingen zijn altijd mogelijk.

MVG

Maurice

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mauroricardo-7AthQ42q

MauroRicardoMauroRicardo

Beste Ruiter,

Hierbij stuur ik u mijn logo plus een gehele huisstijl.

Ik heb voor de kleuren Licht grijs/blauw en donker grijs/blauw gekozen omdat het een zakelijke en status uitstraalt.

De ridderhelm staat voor bescherming en strategie en vooral kracht. Dit symbool is vind ik goed bij uw bedrijf passen en ook voor doel waar u na streeft.

De Lettertype is Cohin, Het is een duidelijk maar strakke letter type.

Ik hoop dat het wat vind en ik sta op voor kritiek, Veranderingen zijn altijd mogelijk.

MVG

Maurice

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mauroricardo-6YZycBeq

MauroRicardoMauroRicardo

Beste Ruiter,

Hierbij stuur ik u mijn logo plus een gehele huisstijl.

Ik heb voor de kleuren Licht grijs/blauw en donker grijs/blauw gekozen omdat het een zakelijke en status uitstraalt.

De ridderhelm staat voor bescherming en strategie en vooral kracht. Dit symbool is vind ik goed bij uw bedrijf passen en ook voor doel waar u na streeft.

De Lettertype is Cohin, Het is een duidelijk maar strakke letter type.

Ik hoop dat het wat vind en ik sta op voor kritiek, Veranderingen zijn altijd mogelijk.

MVG

Maurice

RuiterORuiterO

Beste Maurice,

Dank voor je inzending en sorry voor mijn late reactie.

Ik heb de naam en het logo lang laten bezinken. Het gevoel dat ik bij het logo heb is dat van een familiewapen, een notaris of een deurwaarden. Het voelt voor mij niet helemaal passend. Hoewel ik me met de achternaam Ruiter uiteraard wel aangetrokken voel tot een ridderhelm.

Zelf denk ik meer aan namen als B-prepared of WorseCase. Zou je je creatieve vermogen nogmaals los willen laten op deze twee namen?

Nog een fijne kerst.

Hartelijke groet,
Onno Ruiter
Zelf denk ik meer aan namen als B-prepared of WorseCase. Zou je je creatieve vermogen nogmaals los willen laten op deze twee namen?

Nog een fijne kerst.

Hartelijke groet,
Onno Ruiter

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.