Calamiteit mag geen crisis worden

Datum start: 27-11-2012

Datum einde: 27-12-2012

Totaal budget: € 199.00
Nieuwste inzending
Book cover
besign

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn opzoek naar een bedrijfsnaam, logo, huisstijl (visitekaartjes, briefpapier etc) en een stijl/ontwerp voor een website.

De bedrijfsnaam mag (voorlopig even) van alles zijn, voorkeur voor zichtbare relatie met bedrijfsactiviteiten, of in naam of in logo.

Graag jullie creatiev input! 360 graden rondkijken binnen de wereld van crisis. Steek elkaar aan met kreten en ideeen. Wij zijn benieuwd!

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een bedrijf (in oprichting) dat voorziet in tactische en strategische opleiding en training voor crisismanagement teams.

Voor onze opleidingen en trainingen gebruiken wij:

Defensiekennis;
Als oud-officieren maken wij gebruik van onze defensiekennis en methoden bij het trainen van leiderschap bij crisismanagement.
(Defensie traint frequent en regelmatig haar commandanten en stafmedewerkers met beproefde trainingsmethoden en simulatie om hen voor te bereiden op de praktijk).

Simulatie;
Grote rampenoefeningen kunnen, naast praktijk oefeningen, met behulp van simulatie, worden getraind. Dit is effectiever, goedkoper en kan veel frequenter. De uitvoerende hulpverleners worden gesimuleerd en zijn dus niet nodig tijdens het oefenen. Qua kosten, planning en mankracht ligt hier een aanzienlijk lagere investering.

Kennis;
Basis voor onze trainingen is de kracht van complementaire kennis. We gebruiken de kennis van ervaren crisismanagers van defensie, politie, civiele hulpdiensten en bedrijven. Ook zetten we kennis in van leveranciers van gespecialiseerde simulatiesoftware en professionals op alle gerelateerde gebieden.

Scenario’s;
Een maatwerk scenario gecombineerd met simulatie geeft een levensechte beleving van het uitvoeren van een echte crisissituatie. Een scenario is steeds makkelijk aan te passen om specifieke doelen intensiever te trainen. Het tijdens de training geleerde of juist nog niet geleerde, kan direct in volgende of nog dezelfde training worden geïntegreerd. Door de hogere frequentie kan een crisisbestuur in kortere tijd naar een beter beheersingsniveau komen. Regelmatig herhalen draagt bij aan het verbeteren van het anticipatie op crisissituaties.

Doelgroep


Locale overheid; Gemeentelijke beleidsteam (GBT)
Regionale overheid; Regionaal beleidseam (RBT),
Nationale overheid; Interdepartementaal beleidsteam (IBT) en ministeriële beleidsteam (MBT).

Crisismanagement teams van grote bedrijven waarbij een crisis vergaande gevolgen heeft (bijv. Shell, Schiphol, Haven van Rotterdam)

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: Vennemans Vennemans
logo-vennemans-sJRwUrzM

Geen commentaar

RuiterORuiterO

Voor mij heeft een crisis met meer te maken dan alleen vuur. V.w.b. de naam; die vind ik lastig. Het doet mij denken aan mail mergen. Leuke eerste poging ;-)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.