De Hippe Engel zoekt..... hippe vleugels om de wijde wereld in te vliegen!

Datum start: 11-03-2011

Datum einde: 31-03-2011

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
Carpon

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij willen een mooi logo, liefst in een kader. Dat uiteindelijk ook het kader herkenbaar is voor de mensen zodat daar niet perse de naam 'De Hippe Engel' in hoeft te staan, maar bijvoorbeeld een ander, voor de winkel relevant, woord (zoals 'Uitverkoop'). Voor het kader zaten wij te denken aan een aureool (de cirkel om of achter het hoofd van de engel). Het logo gaan we gebruiken op de gevel van de winkel en natuurlijk op de 'gevel' van de webwinkel. In de toekomst ook op ons eigen label in de kleding en natuurlijk op verschillende uitingen in de winkel (tasjes, kadopapier, prijskaartjes, hangertjes, etc.). Ook voor communicatiemiddelen is het beeldmerk plus de naam van belang (visitekaartjes, folders, kleine kadotjes). Steekwoorden voor het logo zijn: hip, verantwoord, kwaliteit, comfort, basic, natuur.

Bedrijfsomschrijving


De Hippe Engel is een initiatief van twee lieve en gezellige vrouwen; Evita (32 jaar) en Gelske (34 jaar). Zij openen in september een winkel in het pittoreske dorpje Schipluiden. Ook openen zij daarbij een webwinkel. De winkel is een nieuw concept met hippe en verantwoorde baby- kinder- en dameskleding plus nog wat speelgoed en cadeautjes. Het zijn allemaal 'hippe' spullen 'met een verhaal', dus ofwel biologisch/verantwoord, ofwel uit de streek of op een bijzondere manier vervaardigd. De Hippe Engel staat dus voor hip met een verhaal. De winkel huist in een oud bankgebouw welke is ingericht met natuurlijke en gerecyclede materialen (hout, stof, steigerpijpen, mineralenverf, leem, etc.). De webwinkel is een verlengstuk van de winkel, en vice versa. Ze moeten elkaar versterken. Bij De Hippe Engel kom je binnen en krijg je een warm gevoel. Je winkelt met plezier en wat je koopt is niet alleen leuk voor jezelf of voor degene aan wie je het geeft, maar is ook goed voor degene die het gemaakt heeft. Om het 'wereldwinkel-effect' te vermijden is het belangrijk dat de uitstraling hip is. Naast de hippe spullen met een verhaal is er in de winkel ook een zogenaamde 'creatieve tafel' aanwezig. Hier staan de naaimachines van Evita en Gelske op om eventueel kleding te vermaken, repareren of te 'customizen'. In deze hoek van de winkel staat ook een gezellige houten kast met garen, lintjes, ritsen, fournituren, etc. Op deze manier willen we het 'creatief zijn' onder de aandacht brengen.

Doelgroep


vrouwen (moeders) tussen 25 en 45 jaar die redelijk bewust leven en wel wat geld over hebben voor kwaliteit. Verder kunnen ook 50+ dames tot de doelgroep gerekend worden die wat willen kopen voor hun (klein)kind.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Het ontwerp moet tijdloos zijn, klassiek maar hip. Het moet ook een soort zelfbewustzijn uitstralen. Geen primaire kleuren, maar wel vrolijk en lief. Vrouwelijk maar niet tuttig.

Designer: mistu mistu
logo-mistu-WB27m22C

mistumistu

Kader en logo in uithangbord, de kleurcombinaties nog meer aangescherpt

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mistu-bgjs0WNk

mistumistu

een engel binnen een apart vorm kader

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mistu-Kfg7s0HY

mistumistu

een andere variant, engel in wit uitgespaard

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mistu-F8lMzaoy

mistumistu

een logo voor jongere vrouwen maar ook oudere vrouwen, niet te kinderachtig
waterverf gebruikt ivm creativiteit van de winkel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.