De Libero B.V. is een bedrijf in oprichting en op zoek naar een logo.
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
De Libero B.V. wil zich t.o.v. andere management en consultancy bedrijven onderscheiden door een op het ‘systeemdenken’ geënte benaderingswijze van de ontwikkelopgaven bij haar klanten. Door snel een samenhangend overzicht te creëren op het geheel van interacties tussen de verschillende aspecten binnen een opgave, wordt de werkelijke kern van de opgave (mechanismen en behoefte) inzichtelijk gemaakt zodat de meest effectieve oplossing op een zo efficiënt mogelijke wijze kan worden gerealiseerd. Het meenemen van de mensen van de eigen organisatie van haar klanten en niet loslaten voordat de oplossing ook daadwerkelijk gerealiseerd is, zijn tevens “key” in de aanpak.
Trefwoorden die deze benaderingswijze typeren zijn:
-Overzien van complexiteit / Overzicht en daarmee inzicht
-Samenhang, Integraliteit, Verbinden van aspecten
-Vanuit meerdere invalshoeken naar een probleem kijken, verassend, innoverend
-Creëren van oplossingen in situaties waarin de zaak vast of op slot lijkt te zitten.
-Mensen meenemen en ontwikkelen
-Getting the job done !
Deze trefwoorden vormen de basis voor eventuele symbolen of symboliek in het logo.
Achtergrond - De Libero:
De libero is doorgaans een veelzijdige centrale spelbepaler die, wanneer hij de bal heeft, de lijnen voor het team uitzet en de beslissende cross passes geeft. Zijn positie is daarmee minder vast dan die van andere spelers. Hier komt ook de oorsprong van de term vandaan: libero is het Italiaanse woord voor vrij; Hij zet de lijnen uit en neemt het team mee op sleeptouw.
Doelgroep:
Klanten die de complexiteit in hun opgaven niet meer kunnen overzien, die zoeken naar een vrije man, een zg. “Libero”, iemand die het weer behapbaar voor ze maakt, betrouwbaar is, de eigen medewerkers van de klant meeneemt en kwaliteit levert.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Het logo moet professioneel, eerlijk, integer en to-the-point overkomen, hoogwaardige kwaliteit uitstralen en tegelijkertijd een frisse sfeer van vernieuwing, innovatie en speelsheid uitstralen.
Het logo moet gemakkelijk te herkennen zijn en snel beklijven bij klanten bijvoorbeeld (maar niet perse noodzakelijk) op basis van een symbool of symboliek. Waar ik zelf aan zat te denken is een figuurtje op een berg of een trap (overzicht) die de hand uitsteekt naar anderen om ze de berg op te trekken, zonder arrogant of denigrerend over te komen. Dit is echter zomaar een ideetje, de designers zijn volledig vrij om een beroep te doen op hun creativiteit en ik ben dan ook heel benieuwd waar ze mee komen ! (als het maar geen verwijzing naar het voetbalspel is aub.)
Het logo dient enkel de naam van de B.V. te bevatten (De Libero B.V.) zonder aanvullende teksten als “management & consultancy” of “Insight by overview” o.i.d.
Liever geen ‘schreeuwerige’ letters, voorkeur naar een lettertype met een handwriting look and feel. Frisse kleuren combinatie met 2 kleuren; blauw en groen. v.w.b. de kleur blauw vindt ik het ESA Dark Blue (zie http://webservices.esa.int/ESA_Logo/) erg mooi.
HRGD
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-