Geen commentaar
Doorontwikkelen beeldmerk&logo voor sportvoeding- en superfoods webshop
- Wedstrijd van: sportvoedingweb
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-01-2014
Datum einde: 21-02-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar
Goed ontwerp!

Geen commentaar
Hoe vindt u het overkomen in diapositief?
Ook leuk!

Geen commentaar
Beste sportvoedingweb,
Juist de link tussen het nieuwe logo en het oude maakt dat het ontwerp erg krachtig wordt. Er kan een duidelijke link worden gelegd naar de sporen die tot op heden zijn verdient met sportvoedingweb. En met een beetje opleuken ziet het er helemaal 2014 uit.
Ja, leuk ontwerp zo!

Geen commentaar
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Het lettertype spreekt me aan, maar het logo beeld vind ik te simpel.

Geen commentaar
Beste opdrachtgever,
Via brandsupply heb ik uw opdracht getroffen waarin u verzoekt om een doorontwikkeling van uw huidige logo. Deze competitie spreekt mij aan.
Ik heb de nodige ervaring binnen de reclame en marketing. Ik ben veel bezig met het ontwerpen van logo's en huisstijlen. Mijn ervaring in beide richtingen levert een ruime horizon.
Ik heb uw website bezocht en eens goed gekeken naar de huidige stijl. Wat mij direct opvalt is het schild op het "shirt" van het mannetje. Ik heb daarom gekozen om dit beeldmerk te gebruiken als de inzet voor het nieuwe logo van Sportvoedingweb. Reden hiervoor is de volgende:
Aangezien een logo heel bindend is voor de klanditie van een bedrijf is een verandering van het logo meestal een heel negatief proces. Klanten die juist affiniteit met het merk hebben zullen afhaken, nieuwe zullen worden aangetrokken. De algemene trend is duidelijk te zien bij een merk als adidas. Tot op de dag van vandaag is het oude logo nog altijd een uniek item, zo zelfs dat het is teruggebracht binnen de collectie als een vintage element.
Ik heb het schild van het shirt van het mannetje gehaald en het als losstaand element teruggebracht binnen het logo. Naast dat het in combinatie met de bedrijfsnaam een heel sterk en betrouwbaar beeld oplevert, kan het element ook heel goed losstaand worden gebruikt.
De kleuren heb ik hetzelfde gelaten. Wel heb ik zwart gekozen als kleur voor de tekst. Het gehele logo kan in één kleur worden omgezet. Hierdoor ontstaat een monotone logo.
Mijn voorstel heeft een streepje voor op de rest van de inzendingen doordat het ten eerste heel vertrouwt voordoet bij de huidige klantengroep, en daarnaast in de nieuwe vorm een heel breed perspectief biedt als platform voor de ontwikkeling voor de in de briefing beoogde doelen.
Ik ben heel benieuwd naar uw eerste indruk van het voorstel en kijk uit naar uw feedback.
Met vriendelijke groet,
Into The Box - Design