Doorontwikkelen beeldmerk&logo voor sportvoeding- en superfoods webshop

Datum start: 27-01-2014

Datum einde: 21-02-2014

Totaal budget: € 150.00
Nieuwste inzending
Book cover
jxnmedia

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


DOORONTWIKKELEN BEELDMERK&lOGO
Ons huidige logo past niet binnen de nieuwe visie. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk genoeg als naam of beeldmerk. Het nieuwe logo en beeldmerk zullen we gaan gebruiken bij de productontwikkeling van bijvoorbeeld een eigen supplementen lijn en sportkleding. Hoewel we niet al te veel willen vervreemden van onze huidig doelgroep (fitness en bodybuilding) willen we ook de groep duursporters (hardlopen, fietsen, schaatsen en zwemmen)meer aanspreken.

Bedrijfsomschrijving


Sportvoedingweb.nl is een webshop in supplementen en sportvoeding. De komende tijd gaat de gehele layout aangepast worden en de (door-)ontwikkelen van het logo is daar de eerste aanzet toe.

Doelgroep


Primair sportieve mensen tussen de 20-55 jaar. Het is van belang zowel mannen als vrouwen aan te spreken. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig is met zijn gezondheid.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo zal bij voorkeur in de huidige kleur uitgevoerd moeten worden en dient het gevoel van kracht en gezondheid uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten, zoals (sport)kleding en een eventuele supplementen lijn, tevens zal het op onze verzendverpakkingen gedrukt moeten kunnen worden. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Hierbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; health, beweging, wellness en kracht.

Kleurgebruik: bij voorkeur de kleur rood (#bf0000) die we nu gebruiken, al staan we open voor (betere) suggesties.

Designer: Design Design
logo-into-the-box-design-12691-HitCK2FM

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-H6ZTW9rM

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-GUFkiHTM

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-wSNr7pUu

Geen commentaar

sportvoedingwebsportvoedingweb

Goed ontwerp!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-QP1wGHQm

Geen commentaar

DesignDesign

Hoe vindt u het overkomen in diapositief?

sportvoedingwebsportvoedingweb

Ook leuk!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-OY4lqeGm

Geen commentaar

DesignDesign

Beste sportvoedingweb,

Juist de link tussen het nieuwe logo en het oude maakt dat het ontwerp erg krachtig wordt. Er kan een duidelijke link worden gelegd naar de sporen die tot op heden zijn verdient met sportvoedingweb. En met een beetje opleuken ziet het er helemaal 2014 uit.

sportvoedingwebsportvoedingweb

Ja, leuk ontwerp zo!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-a4BFQzNw

Geen commentaar

sportvoedingwebsportvoedingweb

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Het lettertype spreekt me aan, maar het logo beeld vind ik te simpel.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-into-the-box-design-12691-ZRrWd6zw

Geen commentaar

DesignDesign

Beste opdrachtgever,

Via brandsupply heb ik uw opdracht getroffen waarin u verzoekt om een doorontwikkeling van uw huidige logo. Deze competitie spreekt mij aan.

Ik heb de nodige ervaring binnen de reclame en marketing. Ik ben veel bezig met het ontwerpen van logo's en huisstijlen. Mijn ervaring in beide richtingen levert een ruime horizon.

Ik heb uw website bezocht en eens goed gekeken naar de huidige stijl. Wat mij direct opvalt is het schild op het "shirt" van het mannetje. Ik heb daarom gekozen om dit beeldmerk te gebruiken als de inzet voor het nieuwe logo van Sportvoedingweb. Reden hiervoor is de volgende:

Aangezien een logo heel bindend is voor de klanditie van een bedrijf is een verandering van het logo meestal een heel negatief proces. Klanten die juist affiniteit met het merk hebben zullen afhaken, nieuwe zullen worden aangetrokken. De algemene trend is duidelijk te zien bij een merk als adidas. Tot op de dag van vandaag is het oude logo nog altijd een uniek item, zo zelfs dat het is teruggebracht binnen de collectie als een vintage element.

Ik heb het schild van het shirt van het mannetje gehaald en het als losstaand element teruggebracht binnen het logo. Naast dat het in combinatie met de bedrijfsnaam een heel sterk en betrouwbaar beeld oplevert, kan het element ook heel goed losstaand worden gebruikt.

De kleuren heb ik hetzelfde gelaten. Wel heb ik zwart gekozen als kleur voor de tekst. Het gehele logo kan in één kleur worden omgezet. Hierdoor ontstaat een monotone logo.

Mijn voorstel heeft een streepje voor op de rest van de inzendingen doordat het ten eerste heel vertrouwt voordoet bij de huidige klantengroep, en daarnaast in de nieuwe vorm een heel breed perspectief biedt als platform voor de ontwikkeling voor de in de briefing beoogde doelen.

Ik ben heel benieuwd naar uw eerste indruk van het voorstel en kijk uit naar uw feedback.

Met vriendelijke groet,

Into The Box - Design

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.