Doorontwikkelen beeldmerk&logo voor sportvoeding- en superfoods webshop
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: sportvoedingweb
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 150.00
- Datum start : 27-01-2014 16:27
- Datum einde : 21-02-2014 16:25
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 64
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Ons huidige logo past niet binnen de nieuwe visie. Het logo is tevens in huidige vorm niet sterk genoeg als naam of beeldmerk. Het nieuwe logo en beeldmerk zullen we gaan gebruiken bij de productontwikkeling van bijvoorbeeld een eigen supplementen lijn en sportkleding. Hoewel we niet al te veel willen vervreemden van onze huidig doelgroep (fitness en bodybuilding) willen we ook de groep duursporters (hardlopen, fietsen, schaatsen en zwemmen)meer aanspreken.
Bedrijfsomschrijving:
Sportvoedingweb.nl is een webshop in supplementen en sportvoeding. De komende tijd gaat de gehele layout aangepast worden en de (door-)ontwikkelen van het logo is daar de eerste aanzet toe.
Doelgroep:
Primair sportieve mensen tussen de 20-55 jaar. Het is van belang zowel mannen als vrouwen aan te spreken. Iedereen van jong tot oud die bewust bezig is met zijn gezondheid.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Vereiste beeldmerk/logo;
Het logo zal bij voorkeur in de huidige kleur uitgevoerd moeten worden en dient het gevoel van kracht en gezondheid uit te stralen. We zoeken hierbij naar een strak beeldmerk welke ook ZEER geschikt is om in zwart/wit te gebruiken en op producten, zoals (sport)kleding en een eventuele supplementen lijn, tevens zal het op onze verzendverpakkingen gedrukt moeten kunnen worden. Het logo dient hierbij ook rust uit te stralen. Hierbij mogen de eigenschappen van het bedrijf terugkomen; health, beweging, wellness en kracht.
Kleurgebruik: bij voorkeur de kleur rood (#bf0000) die we nu gebruiken, al staan we open voor (betere) suggesties.
Design
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
sportvoedingweb zegt :
Goed ontwerp!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Design zegt
Hoe vindt u het overkomen in diapositief?
-
sportvoedingweb zegt :
Ook leuk!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Design zegt
Beste sportvoedingweb,
Juist de link tussen het nieuwe logo en het oude maakt dat het ontwerp erg krachtig wordt. Er kan een duidelijke link worden gelegd naar de sporen die tot op heden zijn verdient met sportvoedingweb. En met een beetje opleuken ziet het er helemaal 2014 uit.
-
sportvoedingweb zegt :
Ja, leuk ontwerp zo!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
sportvoedingweb zegt :
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Het lettertype spreekt me aan, maar het logo beeld vind ik te simpel.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Design zegt
Beste opdrachtgever,
Via brandsupply heb ik uw opdracht getroffen waarin u verzoekt om een doorontwikkeling van uw huidige logo. Deze competitie spreekt mij aan.
Ik heb de nodige ervaring binnen de reclame en marketing. Ik ben veel bezig met het ontwerpen van logo's en huisstijlen. Mijn ervaring in beide richtingen levert een ruime horizon.
Ik heb uw website bezocht en eens goed gekeken naar de huidige stijl. Wat mij direct opvalt is het schild op het "shirt" van het mannetje. Ik heb daarom gekozen om dit beeldmerk te gebruiken als de inzet voor het nieuwe logo van Sportvoedingweb. Reden hiervoor is de volgende:
Aangezien een logo heel bindend is voor de klanditie van een bedrijf is een verandering van het logo meestal een heel negatief proces. Klanten die juist affiniteit met het merk hebben zullen afhaken, nieuwe zullen worden aangetrokken. De algemene trend is duidelijk te zien bij een merk als adidas. Tot op de dag van vandaag is het oude logo nog altijd een uniek item, zo zelfs dat het is teruggebracht binnen de collectie als een vintage element.
Ik heb het schild van het shirt van het mannetje gehaald en het als losstaand element teruggebracht binnen het logo. Naast dat het in combinatie met de bedrijfsnaam een heel sterk en betrouwbaar beeld oplevert, kan het element ook heel goed losstaand worden gebruikt.
De kleuren heb ik hetzelfde gelaten. Wel heb ik zwart gekozen als kleur voor de tekst. Het gehele logo kan in één kleur worden omgezet. Hierdoor ontstaat een monotone logo.
Mijn voorstel heeft een streepje voor op de rest van de inzendingen doordat het ten eerste heel vertrouwt voordoet bij de huidige klantengroep, en daarnaast in de nieuwe vorm een heel breed perspectief biedt als platform voor de ontwikkeling voor de in de briefing beoogde doelen.
Ik ben heel benieuwd naar uw eerste indruk van het voorstel en kijk uit naar uw feedback.
Met vriendelijke groet,
Into The Box - Design -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-