En voor het idee..
Datum start: 09-04-2015
Datum einde: 07-05-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hallo daar!
Wat een interessante opdracht. Hierbij mijn voorstel.
Ik gebruik voor dit concept een handscript font, omdat ik vindt dat het een persoonlijk tintje moet hebben. Een handschrift vind ik heel persoonlijk, en zegt veel over de persoon.
Daarnaast gaat het om herinneringen (memories), waar ik een relatie wil leggen tussen beide betekenissen van 'memory'. Ik pak een heel oude en herkenbare memorystick: "de floppydisk". Herkenbaar, iconisch, en een met een knipoog natuurlijk.
Beeldmerk boodschap: opslagplek voor levensgebeurtenissen/herinneringen
Los en luchtig ontwerp, en een herkenbaar beeldmerk, wat jong en oud wellicht aanspreekt.
Ik hoor graag je feedback.
groetjes,
James