Behoefte
De naam moet (liefste) los staan van het logo, waarbij het logo kenmerkend is en de naam er in een 'standaard' lettertype bijgetypt wordt. Spontaan dachten we aan veel kleine figuurtjes / symbolen in diverse kleuren - zie eerdere ontwerpen, allemaal door elkaar, in de vorm van een wolk, vulkaan windhoosachrifof letter. Symbolen zijn een verwijzing van onze diensten. Schoonmaak, emmer en dweil, wagen, tuinonderhoud, gsm, veiligheidscamera’s, drankautomaten, blustoestel, gebouw, agenda, lift, gsm, werktools, sleutel, reclamebord, loodgieterij, contract, binnenplanten, kantoormaeriaal, sanitaire voorzieningen, veiligheidshelm, werkkledij, bewaking, ramenwasser, bureau, inrichting,.’.
Ondertitel (niet noodzakelijk te gebruiken in logo):
facilitair ontzorgbedrijf
Bedrijfsomschrijving
Facilistad coördineert en organiseert facilitaire en technieke diensten voor winkel, kantoren en bedrijven, zoals o.a. schoonmaak, groenbeheer, veiligheid in de ruimste zin en preventie, technisch beheer (HVAC, deuren, poorten, verlichting, elektriciteit,...), logistieke diensten, wagenpark, projectmanagement, ... Kortom: alles wat nodig is om de boel te doen draaien. De naam is een samentrekking tussen facility en Stad. Facility verwijst, zoals vanzelfsprekend, naar de facilitaire diensten. Stad verwijst naar de brede waaier van diensten die aangeboden worden door diverse dienstverleners.
Doelgroep
winkels, bedrijven, kantoren, zelfstandigen, syndicus,...
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Overvloed aan gekleurde pictogrammen (zie 'behoefte'). Logo moet vooral goed uitkomen op een witte achtergrond. De letters van de naam, zijn bij voorkeur zwart.
We willen eerder kiezen van de naam afzonderlijk (met specifiek lettertype) en het logo ervoor of erboven, maar dat ook afzonderlijk kan gebruikt worden. Mag met veel warme kleuren zijn.
Integratie van de pictogrammen zoals hieronder:
vb. www.medialaan.be , www.manutan.be of www.dreamland.be of dreambaby.be