Fris en aansprekend logo voor een selecte groep kleine campings

Datum start: 09-10-2012

Datum einde: 24-10-2012

Totaal budget: € 199.00
Nieuwste inzending
Book cover
bafdesigns

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Een fris, aansprekend (vrolijk, modern?) logo voor van een selecte groep (op dit moment 3) kleine campings in het buitengebied van Winterswijk. De nadruk ligt hierbij op kwaliteit, ruimte en service.

Wij willen ons als groep presenteren door middel van onder andere een website en op beurzen. De (web-) naam hiervoor is: Kamperen in Winterswijk.

Kernwoorden: Wandelen, Fietsen, Natuur, Landgoederen, Grote en kleine Boerderijen, Coulissenlandschap, Natuurlijke (slingerende) beken, Vrij toegankelijke bos- en natuurgebieden, Aan de Duitse grens

Bedrijfsomschrijving


De deelnemende campings hebben kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Dit uit zich onder meer in royale kampeerplaatsen in een coulissen- en natuurlandschap, uitstekende voorzieningen en een schitterende omgeving. Nét even dat beetje meer.

Deze kleine campings (circa 15 plaatsen) bevinden zich allen in Nationaal Landschap Winterswijk.

Dit gebied rond Winterswijk is een van de weinige overgebleven coulisselandschappen van Nederland. Weilanden en akkers liggen verspreid naast elkaar, soms gescheiden door heggen of houtwallen. Her en der vind je kleine bosjes of grote en statige door de scholteboeren en textielbaronnen in vorige eeuwen aangelegde productieboscomplexen. En daar tussendoor slingeren de vele nog natuurlijk uitziende beken, de meeste van het hoogste ecologische niveau.

Doelgroep


De doelgroep bestaat voor een groot deel uit ‘de grijze garde’ maar ouders met kinderen zijn ook van harte welkom. Wat allen gemeen zullen hebben is de waardering voor het landschap en de behoefte aan rust en ruimte.

De omgeving leent zich bij uitstek voor wandelaars en fietsers.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Qua kleurstelling is er nog geen overduidelijke voorkeur. Naast voor de hand liggende kleuren zoals blauw, groen, geel, etc., mag de kleurstelling, mits passend, ook eigentijds zijn.

Als bijlage logo's die lokaal worden gebruikt.

Designer: WiegerJ WiegerJ
logo-wiegerj-qtzufMR6

WiegerJWiegerJ

Hallo,

Bij deze mijn inzending, met een kleine toelichting.
Bij "Kamperen in Winterswijk" zit kamperen in de naam. Het leek me dan ook dubbelop om een logo nog eens vol te gooien met kleine tentjes en caravans. Om tot een logo te komen ben ik daarom vooral gaan kijken naar uw doelgroep. De kernwoorden waren hier “landschap, rust, ruimte”. Met andere woorden: natuur. Om niet te vervallen in de cliché minilandschapjes en een duidelijk onderscheid te maken met het vakantiepark (bestand nr 2), heb ik gekozen voor een symbool van de natuur: de Ijsvogel. Een kleurrijke, prachtige vogel die - naar ik begrijp - in Winterswijk zich nog wel eens laat zien.

Ik hoop dat U het wat vindt,

Gr, Wieger

WiegerJWiegerJ

Overigens kunnen teksten, lettertypes, kleuren etc altijd aangepast worden naar wens, uiteraard.

Gr, wieger

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.