Gebiedsplannen gemeente Moerdijk
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
Behoefte:
Het moet een algemeen logo zijn dat per kern kan worden aangepast. Concreet; achter gebiedsplan moeten de namen van de verschillende kernen kunnen worden ingevuld. Daarnaast moeten de volgende punten in meer of mindere mate zichtbaar zijn in het logo:
* We doen het samen, het gebiedsplan is een co-productie
* Uitnodigende en prikkelende tekst:'deel je idee'
* Het woord gebiedsplan dient nadrukkelijk zichtbaar te zijn
* De gebiedsplannen zijn toekomstgericht
Bedrijfsomschrijving:
Moerdijk is de naam van de grootste gemeente van Noord-Brabant met vele (bijna contrasterende) gezichten: van grootschalige industrie en havengebieden langs het weidse Hollandsch Diep tot kleinschalige dorpen en charmante vestingstadjes te midden van een open agrarische landschap, ingeklemd tussen het Hollandsch Diep, het Volkerak, de Mark en de Dintel en de A16. De gemeente, met momenteel ongeveer 36.500 inwoners, is in haar huidige vorm op 1 januari 1997 ontstaan door een herindeling van de (vijf) gemeenten Zevenbergen, Klundert, Standdaarbuiten, Willemstad en Fijnaart-Heijningen, waaruit de huidige gemeente Moerdijk ontstond. Zevenbergen (hoofdkern), Fijnaart, Standdaarbuiten en de oude vestingstadjes Klundert en Willemstad zijn de vijf grootste kernen van de gemeente. Daarnaast bestaat de gemeente uit nog zes kleinere kernen en een groot aantal buurtschappen en gehuchten.
De gemeente heeft meerdere gezichten, op verschillende schaalniveaus. De gemeente bezit zowel een (groot)stedelijk als een dorps karakter. Moerdijk neemt in (inter-)nationaal opzicht een prominente plaats in door de ligging tussen de Randstad, de Brabantse Stedenband en de Vlaamse Ruit. De uitstekende bereikbaarheid over weg, spoor èn water en de centrale ligging maakt de gemeente tot een aantrekkelijke vestigingsplaats voor bedrijven. Het Zeehaven- en Industriegebied Moerdijk kent - met de aanwezigheid van de vierde zeehaven van Nederland - zware industriebedrijven als Shell, maar biedt ook nog volop ruimte aan minder zware bedrijvigheid.
Tegenover dit grootschalige (inter-)nationale Moerdijk staat een ruime, rustige, agrarische gemeente met een veel kleinschaliger karakter dat aansluit op het stille en open Zeeland in de achtertuin. De gemeente is voor het behoud van het kleinschalige en het ‘eigene’ van haar kernen en beoogt een kwaliteitsimpuls voor al deze kernen. Daartoe worden stadsen/ of dorpsplannen opgesteld, waarin voor ieder(e) stad of dorp concrete ontwikkelingen alsmede een basispakket aan voorzieningen zijn beschreven waarmee de leefbaarheid van de kernen kan worden gewaarborgd.
Deze totaal verschillende werelden staan nu soms recht tegenover elkaar. De gemeente Moerdijk werkt aan de versterking van deze twee werelden, maar ook aan het samenbrengen ervan. De afgelopen jaren is onder de noemer ‘Moerdijk MeerMogelijk’ een groot aantal plannen gelanceerd, waarbij de groei van de economie, investeringen in een prettig leefklimaat in de kernen en natuurontwikkeling hand in hand gaan.
Doelgroep:
De primaire doelgroep zijn de inwoners van de kernen waar de gebiedsplannen worden gemaakt.
Daarnaast zal het logo ook intern en bij de maatschappelijke partners worden gebruikt bij communicatie over het gebiedsplan.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Randvoorwaarden:
* Geschikt voor digitaal gebruik
* Te gebruiken als banner op website, zie www.moerdijk.nl rechterzijde
* Kleurgebruik is vrij, er hoeft geen rekening te worden gehouden met de huisstijl van de gemeente, maar denk aan uitnodigende/prikkelende/frisse kleuren.
* Een speelse koppeling naar twitter. Bijvoorbeeld zichtbare hashtag #gebiedsplanX of #deeljeidee
* Vrij te gebruiken en te bewerken
hermanplag
-
-
Toelichting van de designer hermanplag:
Het frisse beeldmerk staat voor de verschillende ideeën die men aan kan dragen. Het strakke lettertype met 'gebiedsplan' springt eruit, maar toch kan je ook niet om de slogan '#deeljeidee' heen. Al met al een fris logo voor een fris project! Ik hoor graag wat je hier van vindt.
-
geert_m zegt :
Het lettertype is prima, het speelse karakter van deeljeidee ook. Het frisse beeldmerk is inderdaad fris, maar het past wat ons betreft onvoldoende bij het geheel. Daarnaast moet het beeldmerk 'blijven hangen' en dat missen we nog een beetje in dit logo. Als voorbeeld zouden we graag ook de invulling zien met de naam van een kern erbij (bijv. Fijnaart), of wellicht #deeljeideeFijnaart.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-