Gekozen voor zwart en helder blauw. Hierbij link gelegd naar het water van het IJ.
Vandaar ook het golfje, dat meerdere functies heeft: in de eerste plaats dus het IJ, waar ICT IJmond bij gehuisvest is. Het is ook een dakje op ‘het huis’, wat staat voor solide, beschermend. Verder geeft een opwaartse richting weer: ICT dat verbeterend werkt.
Zowel de letters ICT en het golfje zijn iets schuin gezet, t.b.v. dynamiek, beweging, voortgang.
Het logo ‘werkt’ op wit en zwart.
ICT IJmond
- Wedstrijd van: ICT IJmond
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 14-12-2012
Datum einde: 26-12-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

