Jacobs MC

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Rob Jacobs
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 24-09-2010 09:35
  • Datum einde : 17-10-2010 09:35
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,EPS en/of animate format
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 64
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Sterk Logo dat een uitstraling geeft richting IT en Media, vooral gericht op innovatie en nieuwe technologieen. Ook moet de verandering van de organisatie opgevangen kunnen worden door het logo. Stel: Vandaag meer gericht op advies en concepten voor uitgeven in combinatie met iPad, volgend jaar mogelijk meer aandacht voor strategische adviezen op business niveau met een minder sterke koppeling naar IT.

Bedrijfsomschrijving:

Rob Jacobs laat zich wat lastig omschrijven. Hij verenigt kennis en ervaring van IT, content en sales in zich en is daarmee niet in een woord te vangen.

Van 2004 tot 2010 werkte Jacobs voor het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau). Als directeur van ANP Business leidde hij het persbureau naar een serieuze partner in de zakelijke markt van content distributie en –beheer. Het persbureau werd daarmee meer dan een mediabedrijf, een welkome aanvulling in een moeilijke mediamarkt.

De zakelijke tak kwam voort uit Jacobs Company, het IT-bedrijf van Rob Jacobs dat hij in 1994 oprichtte. Jacobs Company bood IT toepassingen voor uitgevers. Onder meer krantenartikelen werden op maat geleverd aan de zakelijke markt met de digitale knipseldienst ‘krantenjongens’. ,, De krantenjongens met misschien wel de grootste krantenwijk van Nederland.’’ Jacobs Company werd overgenomen door het ANP.
Nu zes jaar later gaat Jacobs weer verder als zelfstandig ondernemer.

Jacobs kent de uitgeversmarkt. Hij kiest er vaak voor niet de risicovolle voorloper te zijn, maar herkent een sterke trend en weet producten te maken die deze volgen. Hij is creatief en innovatief en weet een product te verkopen. Hij denkt mee met klanten. Niet enkel uit zakelijk belang, maar ook om het plezier samen iets op maat te maken. Natuurlijk telt uiteindelijk het resultaat.

Jacobs beschikt over kennis van de IT-vraagstukken waar media-exploitanten mee worstelen. Hij weet hoe content tot stand komt, maar ook alles van gebruikstoepassingen van consumenten en zakelijke klanten. Daarnaast kent hij de juridische aspecten van het uitgeven: auteursrecht, copyright, databankrecht en reprorecht.

Doelgroep:

Ik houd mij bezig met internet(toepassingen), digitale content, internationale sales ondersteuning, trainingen en marketing. Het soort opdrachten dat ik doe verschilt echter nogal, want ik geloof dat ze elkaar kunnen versterken.

Jacobs Media Concepts levert een breed scala aan digitale media-oplossingen voor bedrijven en organisaties wereldwijd.
Ons doel is het leveren van uw bedrijfs-en communicatie doelstellingen. Wij zijn probleemoplossers. Dat kan zijn een uitdaging op technisch vlak, het begeleiden bij auteursrechten problematiek, het bedenken van efficiente content distributie methode, of wat dan ook. Hoe complexer, hoe liever. Het is onze hobby om hierbij ondersteuning te verlenen.

Interimmanagement en advies
Met mijn interimopdrachten houd ik contact met de realiteit van alledag: wat is er nodig om succesvol te veranderen?, op welke wijze kunnen digitale contentstromen efficiënt worden ingezet, advies bij content inkoopprocessen. Met ervaring bij o.a. ANP, Rijksoverheid en diverse zakelijke dienstverleners.

Trainen
Als trainer aan professionals wil ik mijn kennis en ervaring delen. En daar leer ík dan weer van.

Presentaties, seminars en workshops
Het geven van seminars en workshops dwingt mij om bij te blijven met de ontwikkelingen. Web3.0, Semantic Classification, E-Journalism, Media-analyse, et cetera, wat betekent dat nu voor bedrijven en organisaties? Hoe bereik je de consument ?

Mijn Diensten
Commercieel Interimmanagement en advies

De nadruk ligt hierbij op het ondersteunen van commerciele trajecten, bepalen van doelgroepen, vaststellen van de marktbenadering, inrichten en toetsen van gestelde target. In samenwerking met de klant een veranderplan definiëren en succes realiseren.

Advies bij Content Inkoop trajecten (selectie van leverancier m.b.t. content distributie).
Advies bij Media Monitoring & Media Analyse tools
Inrichten van Lead Generation met behulp van Internet tools
Presentaties, seminars, training en workshops

Implementeren van nieuwe tools vraagt zorgvuldige begeleiding. Door enthousiaste ondersteuning d.m.v. (mini-seminars, training, workshops, etc) kunnen wij deze implementaties ook daadwerkelijk brengen naar succes.

Training voor gebruik Media Analyses tools
Workshops Social Media in een journalistieke organisatie
Mini-seminar Semantic Classification & Hyper Local

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Blauw is een sterke kleur, maar ook de verrassing voor totaal iets nieuws is op z'n plaats. Ga graag de uitdaging aan.

Bijgesloten een drietal voorbeelden die mij aanspreken.

PardonMedia
  • Logo # 5112 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network