Jacobs MC

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Rob Jacobs
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 225.00
  • Datum start : 24-09-2010 09:35
  • Datum einde : 17-10-2010 09:35
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,EPS en/of animate format
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 64
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Sterk Logo dat een uitstraling geeft richting IT en Media, vooral gericht op innovatie en nieuwe technologieen. Ook moet de verandering van de organisatie opgevangen kunnen worden door het logo. Stel: Vandaag meer gericht op advies en concepten voor uitgeven in combinatie met iPad, volgend jaar mogelijk meer aandacht voor strategische adviezen op business niveau met een minder sterke koppeling naar IT.

Bedrijfsomschrijving:

Rob Jacobs laat zich wat lastig omschrijven. Hij verenigt kennis en ervaring van IT, content en sales in zich en is daarmee niet in een woord te vangen.

Van 2004 tot 2010 werkte Jacobs voor het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau). Als directeur van ANP Business leidde hij het persbureau naar een serieuze partner in de zakelijke markt van content distributie en –beheer. Het persbureau werd daarmee meer dan een mediabedrijf, een welkome aanvulling in een moeilijke mediamarkt.

De zakelijke tak kwam voort uit Jacobs Company, het IT-bedrijf van Rob Jacobs dat hij in 1994 oprichtte. Jacobs Company bood IT toepassingen voor uitgevers. Onder meer krantenartikelen werden op maat geleverd aan de zakelijke markt met de digitale knipseldienst ‘krantenjongens’. ,, De krantenjongens met misschien wel de grootste krantenwijk van Nederland.’’ Jacobs Company werd overgenomen door het ANP.
Nu zes jaar later gaat Jacobs weer verder als zelfstandig ondernemer.

Jacobs kent de uitgeversmarkt. Hij kiest er vaak voor niet de risicovolle voorloper te zijn, maar herkent een sterke trend en weet producten te maken die deze volgen. Hij is creatief en innovatief en weet een product te verkopen. Hij denkt mee met klanten. Niet enkel uit zakelijk belang, maar ook om het plezier samen iets op maat te maken. Natuurlijk telt uiteindelijk het resultaat.

Jacobs beschikt over kennis van de IT-vraagstukken waar media-exploitanten mee worstelen. Hij weet hoe content tot stand komt, maar ook alles van gebruikstoepassingen van consumenten en zakelijke klanten. Daarnaast kent hij de juridische aspecten van het uitgeven: auteursrecht, copyright, databankrecht en reprorecht.

Doelgroep:

Ik houd mij bezig met internet(toepassingen), digitale content, internationale sales ondersteuning, trainingen en marketing. Het soort opdrachten dat ik doe verschilt echter nogal, want ik geloof dat ze elkaar kunnen versterken.

Jacobs Media Concepts levert een breed scala aan digitale media-oplossingen voor bedrijven en organisaties wereldwijd.
Ons doel is het leveren van uw bedrijfs-en communicatie doelstellingen. Wij zijn probleemoplossers. Dat kan zijn een uitdaging op technisch vlak, het begeleiden bij auteursrechten problematiek, het bedenken van efficiente content distributie methode, of wat dan ook. Hoe complexer, hoe liever. Het is onze hobby om hierbij ondersteuning te verlenen.

Interimmanagement en advies
Met mijn interimopdrachten houd ik contact met de realiteit van alledag: wat is er nodig om succesvol te veranderen?, op welke wijze kunnen digitale contentstromen efficiënt worden ingezet, advies bij content inkoopprocessen. Met ervaring bij o.a. ANP, Rijksoverheid en diverse zakelijke dienstverleners.

Trainen
Als trainer aan professionals wil ik mijn kennis en ervaring delen. En daar leer ík dan weer van.

Presentaties, seminars en workshops
Het geven van seminars en workshops dwingt mij om bij te blijven met de ontwikkelingen. Web3.0, Semantic Classification, E-Journalism, Media-analyse, et cetera, wat betekent dat nu voor bedrijven en organisaties? Hoe bereik je de consument ?

Mijn Diensten
Commercieel Interimmanagement en advies

De nadruk ligt hierbij op het ondersteunen van commerciele trajecten, bepalen van doelgroepen, vaststellen van de marktbenadering, inrichten en toetsen van gestelde target. In samenwerking met de klant een veranderplan definiëren en succes realiseren.

Advies bij Content Inkoop trajecten (selectie van leverancier m.b.t. content distributie).
Advies bij Media Monitoring & Media Analyse tools
Inrichten van Lead Generation met behulp van Internet tools
Presentaties, seminars, training en workshops

Implementeren van nieuwe tools vraagt zorgvuldige begeleiding. Door enthousiaste ondersteuning d.m.v. (mini-seminars, training, workshops, etc) kunnen wij deze implementaties ook daadwerkelijk brengen naar succes.

Training voor gebruik Media Analyses tools
Workshops Social Media in een journalistieke organisatie
Mini-seminar Semantic Classification & Hyper Local

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Blauw is een sterke kleur, maar ook de verrassing voor totaal iets nieuws is op z'n plaats. Ga graag de uitdaging aan.

Bijgesloten een drietal voorbeelden die mij aanspreken.

MeijerMedia
  • Logo # 5191 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. MeijerMedia zegt

      Indien er een bepaalde voorkeur tussen zit hoor ik dit graag zodat ik een voorstel kan visualiseren voor een eventueel visitekaartje.

    2. MeijerMedia zegt

      Hallo Rob,

      Is het zo dat Agnes de wedstrijd al heeft gewonnen (5 sterren) of is dit nog niet defintief. Ik heb namelijk geen verzoek gehad om een ontwerp voor een visitekaartje te maken maar dat kan wellicht een beslissende factor zijn.

      Mocht je echter al een definitieve keuze hebben gemaakt dan is dit nier meer nodig lijkt mij.

      Ik hoor het graag.

      Mvgr.

      Matthijs Meijer

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 5189 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Of zoals 5 maar dan in glossy

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 5188 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 4513 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Hierbij dan nog enkele variaties. Ik zal het nu laten rusten tot nadere berichtgeving :D

    2. Rob Jacobs zegt :

      Zoals gezegd, jouw werk springt eruit. Er blijven nu nog twee ontwerpen staan dus

    3. MeijerMedia zegt

      Beste Rob,

      Kan ik nog bepaalde wijzigingen doorvoeren om de laatste twijfel mogelijk weg te kunnen nemen?

      Welke kleur spreekt op dit moment het meest aan?
      Is een andere kleur wellicht gewenst?

    4. Rob Jacobs zegt :

      Ga jouw dezelfde vraag stellen als zojuist bij ander voorbeeld gedaan. Zou je het logo eens kunnen omvormen zodat er een blokje ontstaat met de letters JMC erin, dan noiet los van elkaar maar ineen. Op die manier is het ook te gebruiken als icon. Wel het lettertype vasthouden. Dus blokje JMC, daaronder de volledige tektst (Jacobs Media Concepts) Wil een gevoel krijgen hoe dat eruit ziet.
      Hoop dat dit niet teveel extra werk is.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 4471 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Hierbij het logo iets aangepast met het beeldmerk meer in Apple stijl.

    2. Rob Jacobs zegt :

      Dank,

      Het logo rechtsonder, spreek mij tot nu toe het meeste aan. Denk dat we op de goede weg zitten. Bekijk nog een aantal andere suggestie, maar hou je op de hoogte

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 4398 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Visual

    2. MeijerMedia zegt

      Bedankt voor deze positieve reactie. Leuk om te horen dat het concept goed in de smaak valt.

      Zijn er op dit moment ook wijzigingen gewenst mbt. kleur en/of lettertype of wilt u dat voor een volgend stadium bewaren?

      Mvgr.

      Matthijs Meijer
      MeijerMedia

    3. Rob Jacobs zegt :

      Dank,

      Bewaar het voor een volgend stadium. Wil vooral even nagaan in hoeverre dit soort concepten toepasbaar zijn op allerlei vormen van media. (print: visitekaartje, website logo, animate op iPhone/iPad, etc.
      Kom erop terug

    4. MeijerMedia zegt

      Perfect, ik hoor het graag.

      Persoonlijk denk ik juist dat het gedeelte uit het logo -spraakwolkje/JA- erg goed is toe te passen als herkenbaar huisstijl-element. Wellicht een idee om het spraakwolkje meer vierkant te maken, nu is het wellicht nog teveel in de hoogte georiënteerd. Dan is het ook beter toe te passen als icon voor de iPad/iPhone. Een variant in Apple-stijl is ook geen punt.

      De vertaling naar een complete huisstijl lijkt me een leuke uitdaging!

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 4395 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Hierbij nog een uitgewerkte variant op basis van concept 1c. Het idee is vrij simel: "Een positief antwoord op al uw vraagstukken op het gebied van Media en IT" Ja(cobs)

    2. Rob Jacobs zegt :

      Dank voor het toezenden van de voorbeelden. Zie zeker mogelijkheden. De concepten met de uitgelichte JA spreken we aan. Kunnen met kleur spelen, vooral rood is mooi, ook de mogelijkheid om dit in kleur negatief te maken. Dank voor deze concepten. Stata in ieder geval in mn toplijstje.

    3. Rob Jacobs zegt :

      Inmiddels een behoorlijk aantal ontwerpen ontvangen, waarvoor allemaal dank.
      Lijkt erop dat voor mij er twee ontwerpen uitspringen c.q. mij het meeste aanspreken.
      Ontwerp van Matthijs Meijer springt eruit.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 4394 voor Jacobs MC wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer MeijerMedia:

      Hierbij enkele concepten van MeijerMedia.
      Uiteraard valt er nog heel goed te variëren met kleuren en lettertypen.

      Ik zie een eerste reactie met veel belangstelling tegemoet!

      Mvgr.

      Matthijs Meijer
      MeijerMedia
      www.meijermedia.nl

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network