Jacobs MC

Datum start: 24-09-2010

Datum einde: 17-10-2010

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
PattesMedia

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Sterk Logo dat een uitstraling geeft richting IT en Media, vooral gericht op innovatie en nieuwe technologieen. Ook moet de verandering van de organisatie opgevangen kunnen worden door het logo. Stel: Vandaag meer gericht op advies en concepten voor uitgeven in combinatie met iPad, volgend jaar mogelijk meer aandacht voor strategische adviezen op business niveau met een minder sterke koppeling naar IT.

Bedrijfsomschrijving


Rob Jacobs laat zich wat lastig omschrijven. Hij verenigt kennis en ervaring van IT, content en sales in zich en is daarmee niet in een woord te vangen.

Van 2004 tot 2010 werkte Jacobs voor het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau). Als directeur van ANP Business leidde hij het persbureau naar een serieuze partner in de zakelijke markt van content distributie en –beheer. Het persbureau werd daarmee meer dan een mediabedrijf, een welkome aanvulling in een moeilijke mediamarkt.

De zakelijke tak kwam voort uit Jacobs Company, het IT-bedrijf van Rob Jacobs dat hij in 1994 oprichtte. Jacobs Company bood IT toepassingen voor uitgevers. Onder meer krantenartikelen werden op maat geleverd aan de zakelijke markt met de digitale knipseldienst ‘krantenjongens’. ,, De krantenjongens met misschien wel de grootste krantenwijk van Nederland.’’ Jacobs Company werd overgenomen door het ANP.
Nu zes jaar later gaat Jacobs weer verder als zelfstandig ondernemer.

Jacobs kent de uitgeversmarkt. Hij kiest er vaak voor niet de risicovolle voorloper te zijn, maar herkent een sterke trend en weet producten te maken die deze volgen. Hij is creatief en innovatief en weet een product te verkopen. Hij denkt mee met klanten. Niet enkel uit zakelijk belang, maar ook om het plezier samen iets op maat te maken. Natuurlijk telt uiteindelijk het resultaat.

Jacobs beschikt over kennis van de IT-vraagstukken waar media-exploitanten mee worstelen. Hij weet hoe content tot stand komt, maar ook alles van gebruikstoepassingen van consumenten en zakelijke klanten. Daarnaast kent hij de juridische aspecten van het uitgeven: auteursrecht, copyright, databankrecht en reprorecht.

Doelgroep


Ik houd mij bezig met internet(toepassingen), digitale content, internationale sales ondersteuning, trainingen en marketing. Het soort opdrachten dat ik doe verschilt echter nogal, want ik geloof dat ze elkaar kunnen versterken.

Jacobs Media Concepts levert een breed scala aan digitale media-oplossingen voor bedrijven en organisaties wereldwijd.
Ons doel is het leveren van uw bedrijfs-en communicatie doelstellingen. Wij zijn probleemoplossers. Dat kan zijn een uitdaging op technisch vlak, het begeleiden bij auteursrechten problematiek, het bedenken van efficiente content distributie methode, of wat dan ook. Hoe complexer, hoe liever. Het is onze hobby om hierbij ondersteuning te verlenen.

Interimmanagement en advies
Met mijn interimopdrachten houd ik contact met de realiteit van alledag: wat is er nodig om succesvol te veranderen?, op welke wijze kunnen digitale contentstromen efficiënt worden ingezet, advies bij content inkoopprocessen. Met ervaring bij o.a. ANP, Rijksoverheid en diverse zakelijke dienstverleners.

Trainen
Als trainer aan professionals wil ik mijn kennis en ervaring delen. En daar leer ík dan weer van.

Presentaties, seminars en workshops
Het geven van seminars en workshops dwingt mij om bij te blijven met de ontwikkelingen. Web3.0, Semantic Classification, E-Journalism, Media-analyse, et cetera, wat betekent dat nu voor bedrijven en organisaties? Hoe bereik je de consument ?

Mijn Diensten
Commercieel Interimmanagement en advies

De nadruk ligt hierbij op het ondersteunen van commerciele trajecten, bepalen van doelgroepen, vaststellen van de marktbenadering, inrichten en toetsen van gestelde target. In samenwerking met de klant een veranderplan definiëren en succes realiseren.

Advies bij Content Inkoop trajecten (selectie van leverancier m.b.t. content distributie).
Advies bij Media Monitoring & Media Analyse tools
Inrichten van Lead Generation met behulp van Internet tools
Presentaties, seminars, training en workshops

Implementeren van nieuwe tools vraagt zorgvuldige begeleiding. Door enthousiaste ondersteuning d.m.v. (mini-seminars, training, workshops, etc) kunnen wij deze implementaties ook daadwerkelijk brengen naar succes.

Training voor gebruik Media Analyses tools
Workshops Social Media in een journalistieke organisatie
Mini-seminar Semantic Classification & Hyper Local

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Blauw is een sterke kleur, maar ook de verrassing voor totaal iets nieuws is op z'n plaats. Ga graag de uitdaging aan.

Bijgesloten een drietal voorbeelden die mij aanspreken.

Designer: ProductExperience ProductExperience
logo-productexperience-xAHpbeUq

ProductExperienceProductExperience

voorstel visitekaartjes

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-5CSbvcK8

ProductExperienceProductExperience

bij deze.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-kqXBJmYC

ProductExperienceProductExperience

Geen probleem.

Hierbij het voorstel.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-gHXme5nk

ProductExperienceProductExperience

Voorstel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-YKLuvkkC

ProductExperienceProductExperience

Voorstel

Rob JacobsRob Jacobs

Zou je het logo eens kunnen omvormen zodat er een blokje ontstaat met de letters JMC erin, dan noiet los van elkaar maar ineen. Op die manier is het ook te gebruiken als icon. Wel het lettertype vasthouden. Dus blokje JMC, daaronder de volledige tektst (Jacobs Media Concepts) Wil een gevoel krijgen hoe dat eruit ziet.
Hoop dat dit niet teveel extra werk is.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-pnMvBgLA

ProductExperienceProductExperience

voorstel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-K7H1BUkC

ProductExperienceProductExperience

voorstel

Rob JacobsRob Jacobs

Geloof dat ik dit eerste concept toch nog steeds beter vindt. Laat het inwerken en maak in de loop van volgende week een definitieve keuze.

Dank in ieder geval

ProductExperienceProductExperience

Graag gedaan.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-qxowB4bo

ProductExperienceProductExperience

voorstel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-yuUZZLxA

ProductExperienceProductExperience

voorstel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-hKnekajQ

ProductExperienceProductExperience

voorstel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-zDXzD6zQ

ProductExperienceProductExperience

variant

Rob JacobsRob Jacobs

Mogelijk is drie teveel, twee wolkjes is net ff iets beter.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-yqtsyDD6

ProductExperienceProductExperience

Bij deze een nieuwe variant. Ik zal nog eens kijken naar andere mogelijkheden.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-nbQOleK0

ProductExperienceProductExperience

Voorstel 2

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-MIY7Ivrc

ProductExperienceProductExperience

Variant 2

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-productexperience-QXgsLn28

ProductExperienceProductExperience

Bij deze een eerste voorstel.
Ben erg benieuwd naar uw reactie.

Rob JacobsRob Jacobs

Leuk ontwerp, maar vindt het blokje iets aan de grote kant, daardoor mogelijk lastig om als icon te gebruiken. Lettertype op zich wel geschikt. Zoek een uitleg voor het blokje, wat heeft u doen inspireren dit te nemen ?

ProductExperienceProductExperience

Bedankt voor uw feedback.

Het voornaamste punt wat ik heb willen communiceren met het wolkje / blokje is communicatie. Zowel bij media als strategisch advies is communicatie van groot belang. Succesvolle innovaties en nieuwe technologieën komen veelal tot stand doormiddel van hoogwaardige kennis en onderlinge communicatie (enerzijds met professionals anderzijds met de eindgebruikers).

Vandaar dat ik gekozen heb voor een (ruisloos) ontwerp van wolkjes (ruisloos). De verschillende wolkjes weerspiegelen de communicatie niveaus.

Ik ga in elk geval proberen het geheel verder in balans te krijgen.

ProductExperienceProductExperience

tips zijn natuurlijk altijd welkom

Rob JacobsRob Jacobs

Heb inmiddels een flink aantal ontwerpen gezien, wil graag ook met die van jou verder werken. Twijfel nog steeds over aantal wolkjes, maar maakt wel nieuwsgierig. Wil dit logo ook als icon kunnen toepassen. Zal dit ontwerp ook nog door aantal andere laten bekijken. Wat mij betreft valt dit ontwerp binnen het kader om door te paten.

ProductExperienceProductExperience

Fijn om te horen. Ik zal asap enkele varianten uploaden. Welk logo kan ik gebruiken als basis? (het logo beoordeeld met drie sterren of bovenstaand logo?)

Alvast bedankt.

Rob JacobsRob Jacobs

Ga voorlopig uit van het logo met de drie sterren. Ook het logo met witte letters in blauw valt daaronder.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.