Kidz, homes & businesses, 3 logo's, 1 familie

Datum start: 09-04-2012

Datum einde: 09-05-2012

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
van Jetje

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De logo's zullen worden gebruikt op stationery, maar in eerste instantie zichtbaar worden op de drie websites (wellicht een vervolgopdracht).

De merkwaarden van de drie bedrijfjes luiden als volgt:
Kidzstories - origineel, authentiek, speels, fantasierijkorigine
Homestory - betrouwbaar, betrokken, persoonlijk, uitzonderlijk/bijzonder, origineel, actief
Businessstory - betrokken, origineel/inventief, actief

Bedrijfsomschrijving


Kidzstories, Homestory en Businessstory zijn 3 nieuwe bedrijfjes met verschillende activiteiten en één eigenaar. Gemeenschappelijke factor is de 'creatieve pen' van de eigenaar.
Kidzstories is een online boekwinkeltje waar gepersonaliseerde kinderboeken, d.w.z. boekjes met de naam van het kind, mama, papa, opa of hond erin verwerkt, worden verkocht. Er zijn ook gewone kinderboekjes te koop. Kinderen zijn uniek. Ze zijn speels en hebben fantasie. Kidzstories geeft ze hun eigen uniek verhaal.

Homestory is een bedrijf dat particulieren begeleidt in de verkoop van hun woning.Ieder huis heeft zijn eigen verhaal. De eigenaren kennen dat het beste. Homestory helpt hen dat verhaal te verwoorden via brochures, een facebookpagina, tijdens bezichtigingen van belangstellenden. Alle materiaal dat wordt gemaakt om het huis te verkopen is uniek en past alleen bij dat specifieke huis.

Businessstory is een bedrijf dat strategische marketing- en communicatie-adviezen geeft, redactionele communicatie verzorgt en evenementen/congressen/seminars organiseert. Voor bedrijven. Ook hier geldt weer dat ieder bedrijf(sverhaal) uniek is. Businesstory werkt dat verhaal uit in een communicatieplan,in communicatiemiddelen, in een artikel, in een feest. There's a story in everything.

Drie bedrijfjes, één creatieve eigenaar.

Doelgroep


Kidzstories: iedereen in de omgeving van kinderen in de leeftijd van 0 -8 jaar, dus papa's en mama's, opa's en oma's, vrienden, familieleden, peettantes en -ooms.

Homestory: particuliere woningverkopers.

Businessstory: bedrijven in welke sector dan ook (specialisaties vastgoedsector, bank- en verzekeringswezen).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Drie logo's, drie verschillende doelgroepen, één eigenaar. Moeten de logo's familie zijn van elkaar? Dat laat ik ook aan jullie over.

Ik heb een voorkeur voor een combinatie van een woord- en beeldmerk of een beeldmerk waarbij de merknaam in kleur en lettertype aansluit bij het beeldmerk.
Ik hou van ronde lettertypes, niet van schreefletters. Datzelfde geldt voor vormen.
Geen blauw, groen, geel en rood als primaire kleur gebruiken, tinten daarvan zijn prima. Lichtblauw als de lucht, appelgroen, enz.

Look & feel:
Kidzstories - warm, speels, liefdevol, authentiek, nieuw, grappig
Homestory - warm, zakelijk, vakmanschap
Businessstory - warm, zakelijk, vakmanschap

Designer: DS DS
logo-ds-YCCAXetM

Geen commentaar

CarolaCarola

Ik heb er niet genoeg mee. Laat maar even voor wat het is.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-ds-FqqDxcGG

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-ds-voyKNAIq

Geen commentaar

DSDS

Beste opdrachtgever,

Hierbij een paar voorbeelden van mijn kant.
Wijzigingen zijn mogelijk.
Graag hoor ik wat u ervan vind.

Met vriendelijke groet,

DS =D


PS: Klik op een ontwerp om het in betere kwaliteit te kunnen bekijken!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-ds-vCebZHuq

Geen commentaar

CarolaCarola

KLeurgebruik leuk. Lettertype te hard (en niet rond) voor de zachte kant die ik wil aanspreken. Icoontje aardig maar ik zoek iets speelser/meer kinderlijks.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-ds-s73zXtxo

Geen commentaar

CarolaCarola

Deze set spreekt meer aan. KLeuren nog een beetje te flets/laf. Dat mag iets heftiger/gedurfder nu voor een redelijk simpele (maar heldere) benadering is gekozen. MoeilijK!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.