Kidz, homes & businesses, 3 logo's, 1 familie
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
De merkwaarden van de drie bedrijfjes luiden als volgt:
Kidzstories - origineel, authentiek, speels, fantasierijkorigine
Homestory - betrouwbaar, betrokken, persoonlijk, uitzonderlijk/bijzonder, origineel, actief
Businessstory - betrokken, origineel/inventief, actief
Bedrijfsomschrijving:
Kidzstories, Homestory en Businessstory zijn 3 nieuwe bedrijfjes met verschillende activiteiten en één eigenaar. Gemeenschappelijke factor is de 'creatieve pen' van de eigenaar.
Kidzstories is een online boekwinkeltje waar gepersonaliseerde kinderboeken, d.w.z. boekjes met de naam van het kind, mama, papa, opa of hond erin verwerkt, worden verkocht. Er zijn ook gewone kinderboekjes te koop. Kinderen zijn uniek. Ze zijn speels en hebben fantasie. Kidzstories geeft ze hun eigen uniek verhaal.
Homestory is een bedrijf dat particulieren begeleidt in de verkoop van hun woning.Ieder huis heeft zijn eigen verhaal. De eigenaren kennen dat het beste. Homestory helpt hen dat verhaal te verwoorden via brochures, een facebookpagina, tijdens bezichtigingen van belangstellenden. Alle materiaal dat wordt gemaakt om het huis te verkopen is uniek en past alleen bij dat specifieke huis.
Businessstory is een bedrijf dat strategische marketing- en communicatie-adviezen geeft, redactionele communicatie verzorgt en evenementen/congressen/seminars organiseert. Voor bedrijven. Ook hier geldt weer dat ieder bedrijf(sverhaal) uniek is. Businesstory werkt dat verhaal uit in een communicatieplan,in communicatiemiddelen, in een artikel, in een feest. There's a story in everything.
Drie bedrijfjes, één creatieve eigenaar.
Doelgroep:
Kidzstories: iedereen in de omgeving van kinderen in de leeftijd van 0 -8 jaar, dus papa's en mama's, opa's en oma's, vrienden, familieleden, peettantes en -ooms.
Homestory: particuliere woningverkopers.
Businessstory: bedrijven in welke sector dan ook (specialisaties vastgoedsector, bank- en verzekeringswezen).
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Drie logo's, drie verschillende doelgroepen, één eigenaar. Moeten de logo's familie zijn van elkaar? Dat laat ik ook aan jullie over.
Ik heb een voorkeur voor een combinatie van een woord- en beeldmerk of een beeldmerk waarbij de merknaam in kleur en lettertype aansluit bij het beeldmerk.
Ik hou van ronde lettertypes, niet van schreefletters. Datzelfde geldt voor vormen.
Geen blauw, groen, geel en rood als primaire kleur gebruiken, tinten daarvan zijn prima. Lichtblauw als de lucht, appelgroen, enz.
Look & feel:
Kidzstories - warm, speels, liefdevol, authentiek, nieuw, grappig
Homestory - warm, zakelijk, vakmanschap
Businessstory - warm, zakelijk, vakmanschap
gert-jan
-
-
Toelichting van de designer gert-jan:
Bij deze een aangepaste versie.
Is dit beter?
Geef me maar aan wat er veranderd dient te worden en ik zorg er voor.
Vriendelijke groet Gert-Jan Hilbrink -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer gert-jan:
Beste opdrachtgever. Bij deze een inzending van mijn kant.
Ik hoop dat u het iest vindt?
Ik hoor het graag.
Groet Gert-Jan -
Carola zegt :
Hoi Gert-Jan,
dank voor je inzending. Ik vind het een moeilijk te beoordelen voorstel. Beeldmerken zijn goed. Kleurcombinaties niet. Kidz mag wat heftiger bijv. hard roze, blauw, appelgroen) en Business denk ik wat zakelijker. Tezamen met het beeldmerk wordt Business een wat al te vrolijk geheel en te weinig zakelijk/betrouwbaar.
groetjes, Carola -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-