Kidz, homes & businesses, 3 logo's, 1 familie

Datum start: 09-04-2012

Datum einde: 09-05-2012

Totaal budget: € 225.00
Nieuwste inzending
Book cover
van Jetje

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De logo's zullen worden gebruikt op stationery, maar in eerste instantie zichtbaar worden op de drie websites (wellicht een vervolgopdracht).

De merkwaarden van de drie bedrijfjes luiden als volgt:
Kidzstories - origineel, authentiek, speels, fantasierijkorigine
Homestory - betrouwbaar, betrokken, persoonlijk, uitzonderlijk/bijzonder, origineel, actief
Businessstory - betrokken, origineel/inventief, actief

Bedrijfsomschrijving


Kidzstories, Homestory en Businessstory zijn 3 nieuwe bedrijfjes met verschillende activiteiten en één eigenaar. Gemeenschappelijke factor is de 'creatieve pen' van de eigenaar.
Kidzstories is een online boekwinkeltje waar gepersonaliseerde kinderboeken, d.w.z. boekjes met de naam van het kind, mama, papa, opa of hond erin verwerkt, worden verkocht. Er zijn ook gewone kinderboekjes te koop. Kinderen zijn uniek. Ze zijn speels en hebben fantasie. Kidzstories geeft ze hun eigen uniek verhaal.

Homestory is een bedrijf dat particulieren begeleidt in de verkoop van hun woning.Ieder huis heeft zijn eigen verhaal. De eigenaren kennen dat het beste. Homestory helpt hen dat verhaal te verwoorden via brochures, een facebookpagina, tijdens bezichtigingen van belangstellenden. Alle materiaal dat wordt gemaakt om het huis te verkopen is uniek en past alleen bij dat specifieke huis.

Businessstory is een bedrijf dat strategische marketing- en communicatie-adviezen geeft, redactionele communicatie verzorgt en evenementen/congressen/seminars organiseert. Voor bedrijven. Ook hier geldt weer dat ieder bedrijf(sverhaal) uniek is. Businesstory werkt dat verhaal uit in een communicatieplan,in communicatiemiddelen, in een artikel, in een feest. There's a story in everything.

Drie bedrijfjes, één creatieve eigenaar.

Doelgroep


Kidzstories: iedereen in de omgeving van kinderen in de leeftijd van 0 -8 jaar, dus papa's en mama's, opa's en oma's, vrienden, familieleden, peettantes en -ooms.

Homestory: particuliere woningverkopers.

Businessstory: bedrijven in welke sector dan ook (specialisaties vastgoedsector, bank- en verzekeringswezen).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Drie logo's, drie verschillende doelgroepen, één eigenaar. Moeten de logo's familie zijn van elkaar? Dat laat ik ook aan jullie over.

Ik heb een voorkeur voor een combinatie van een woord- en beeldmerk of een beeldmerk waarbij de merknaam in kleur en lettertype aansluit bij het beeldmerk.
Ik hou van ronde lettertypes, niet van schreefletters. Datzelfde geldt voor vormen.
Geen blauw, groen, geel en rood als primaire kleur gebruiken, tinten daarvan zijn prima. Lichtblauw als de lucht, appelgroen, enz.

Look & feel:
Kidzstories - warm, speels, liefdevol, authentiek, nieuw, grappig
Homestory - warm, zakelijk, vakmanschap
Businessstory - warm, zakelijk, vakmanschap

Designer: tcaylak tcaylak
logo-tcaylak-uvL6W2Ai

tcaylaktcaylak

Beste Carola,

Naar aanleiding van je feedback heb ik de logo's aangepast. Mocht je nog andere wensen hebbben dan verwerk ik die graag.
In afwachting van je reactie.

Vriendelijke groet

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-tcaylak-KZRkhJ6O

tcaylaktcaylak

Beste opdrachtgever,

Naar aanleiding van uw feedback heb ik de logo's en lettertypen aangepast. Ook heb ik het logo van Homestory aangepast. Helaas is een huis onvermijdelijk.
Graag hoor ik van u wat u van het tweede opzet vindt.

Met vriendelijke groeten

CarolaCarola

Beste Tcaylak,

in eerste reactie zeg ik: super. UIteraard streef ik naar het beste resultaat, dus ik laat het nog een nachtje op me inwerken en kom dan met duidelijker feedback. Dank alvast.

groetjes, Carola

CarolaCarola

Hoi Tcaylak,

ik had het druk dus het zijn wat meer nachtjes slapen geworden.
Kidzstories is wat mij betreft goed.
In het icoon en het woord van Business zou ik de kleur geel helemaal weg willen hebben, en het logo terug willen brengen naar een 2-kleurenversie zoals je de 1e keer had gedaan.
Hetzelfde geldt voor Home.
Ik zou voor Business graag de kleuren groen en blauw gecombineerd zien. En voor Home de kleuren rood en roze/rood die je eerder gebruikte.
De poppetjes in het icoon van Business moeten dan waarschijnlijk ook ' rood' worden.
Ik hoop dat je dit nog wilt doen, alvast veel dank.

Hartelijke groet,
Carola

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-tcaylak-nz1fT2IK

tcaylaktcaylak

Beste opdrachtgever,

Hierbij mijn eerste opzet voor een ontwerp. Ik ben de simplistische kant opgegaan. Ook heb ik geprobeerd om de kleuren blauw, groen etc. te vermijden, maar heb wel de voorbeelden in mijn achterhoofd gehouden. Zit ik in de goede richting?
Ik ben benieuwd wat u ervan vindt. Aanpassingen zijn mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

Tcaylak

CarolaCarola

Hoi Tcaylak,
dank voor je ontwerp. Je zit in de goede richting. DIt zijn mijn eerste indrukken/opmerkingen: het mag iets ' losser'. Cirkel om het icoon maakt het wat strak/gesloten en het lettertype mag ook wat minder strak/vriendelijker warmer. Kun je het icoon van Businessstory uitleggen?
Paars/lila zijn niet mijn kleuren. En zoals in mijn briefing staat, vind ik bijv. lichtblauw en appelgroen prima hoor.Leuk idee om de woorden te breken door het gebruik van verschillende kleuren, het mag misschien wel iets ' extremer' . Huisje al ssymbool bij Homestory misschien wel iets te kort door de bocht bedacht, maar het is wel de meest logische keuze. Hoop dat je hier iets mee kunt.

groetjes, Carola

CarolaCarola

PS Betere blik op het icoontje van Businessstory maakt het duidelijk. Goed gevonden.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.