Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf

Datum start: 22-10-2012

Datum einde: 15-11-2012

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
designerinspace

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Huisartsen Oostelijk Zuid Limburg (HOZL) zoekt voor haar holding en onderliggende 4 BV’s één passend logo. Het logo wordt ingezet voor de communicatie met de aangesloten huisartsen, zorgpartners in de regio medewerkers van HOZL en de patiënten in het zorggebied Oostelijk Zuid-Limburg.
Het logo moet de identiteit van de organisatie op een krachtige manier uitdragen.
Hoewel voornamelijk de naam van de holding (HOZL) extern wordt gecommuniceerd dient het logo voor elk bedrijfsonderdeel (4) aanpasbaar te zijn met een eigen kenmerk.
Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar

Bedrijfsomschrijving


De meerderheid van de huisartsen in Oostelijk Zuid Limburg hebben samen het bedrijf Huisartsen Oostelijk Zuid Limburg (HOZL) opgericht. Dit bedrijf heeft tot doel de 7x24 uurs huisartsenzorg nu en in de toekomst te blijven verzorgen voor de inwoners in het verzorgingsgebied Oostelijk Zuid Limburg. HOZL BV kent een aantal werkmaatschappijen, zoals het Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC), de Huisartsen Chronische Zorg (HCZ), het Eerste Lijns Business Center (ELBC) en de huisartsenpost (Nightcare).

HOZL (Huisartsen Oostelijk Zuid- Limburg)
- Overkoepelende structuur
- Algemene naam van de zorggroep
- Is de naam die naar externen (zorgverzekeraars, zorgorganisaties, huisartsen) wordt uitgedragen
- Communiceert niet rechtstreeks met patiënten die door de huisarts behandeld worden
- Naam HOZL wordt genoemd in de Media

Huisartsen Chronische Zorg (HCZ)
- In deze BV is de ketenzorg ondergebracht (zorg in de 1e lijn voor patiënten met chronische aandoeningen als suikerziekte, longaandoening hart- en vaatziekten etc.)
- Communiceert voornamelijk naar andere zorgprofessionals die door deze BV gecontracteerd worden (huisartsen, diëtisten, podotherapeuten, optometristen, pedicures etc.)
- Symbool voor ketenzorg in Nederland is vaak een ‘close- up’ van een ketting
- Het ondersteunende ICT systeem dat gebruikt wordt binnen de ketenzorg (PAMIRES) heeft ook een eigen logo gekregen zodat het goed herkenbaar is op Intranet

Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC)
- In deze BV is de verwerking van diagnostiek aanvragen ondergebracht
- Communiceert voornamelijk met huisartsen (de aanvrager) en schriftelijk of telefonisch met de patiënt (de persoon die het onderzoek dient te ondergaan)
- Diagnostiek aanvragen zijn voornamelijk laboratorium aanvragen (bloedonderzoek) maar ook aanvragen voor radiodiagnostiek (röntgenfoto’s, echo onderzoek, scopie onderzoek etc.)
- Een belangrijk onderdeel van het HDBC is het afsprakenbureau (callcenter) waar afspraken voor diagnostiek onderzoek worden gemaakt i.o.m. de patiënten.

Centrale huisartsenpost Nightcare
- Avond- nacht en weekendvoorziening voor de spoedeisende huisartsenzorg
- Heeft sinds 2011 een nieuw logo

Eerste Lijns Business Centrum (ELBC)
- Levert ondersteunende diensten voor de huisartsenpraktijken. Huisartsenpraktijken kunnen de keuze maken uit de volgende ELBC-modules: salarisadministratie, personeelsbeheer, en financiële administratie module. Huisartsenpraktijken kunnen deze producten inkopen.
- Levert eveneens ondersteunende diensten aan de HOZL (en/of diens BV’s).

Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar

Doelgroep


Directe doelgroep: Aangesloten huisartsen (130)
Indirecte doelgroep: Zorgpartners in de regio, zorgverzekeraars, medewerkers van HOZL en de patiënten in het zorggebied Oostelijk Zuid-Limburg.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kernwoorden t.a.v. de look en feel van het bedrijf HOZL:

Samenwerking, (versterking door) krachtenbundeling, “Van voor en door huisartsen”, juiste zorg op de juiste plek in de zorgketen, organiseren, regie, transparant, samen zorgen, eenheid, centrale ondersteuning, patiëntmanager, poortwachter, kwaliteit, transparante afspraken, continue zorg, verantwoordelijkheid, verbetering, professionals, koploper, preventie, vernieuwend, duurzaam wijkgericht, centrale regiefunctie, regisseur van de zorg.

Voor bestaande logo’s zie website www.hozl.nl

Designer: o²Design o²Design
logo-odesign-W77b0rSq

o²Designo²Design

Beste Moniek,

Bedankt voor uw feedback. Ik heb de kleuren nog wat aangepast. Het blauwe iets donkerder en het roze vervangen door paars. Deze kleuren sluiten ook wat beter bij elkaar aan.

Met vriendelijke groet,

Joel
o2Designs

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-odesign-680j4xtI

o²Designo²Design

Beste,

Hierbij nog een tweede voorstel. Ook hier kunnen de kleuren en lettertypes naar wens aangepast worden.

Met vriendelijke groet,

Joel
o2Designs

HOZLHOZL

Deze spreekt ons meer dan de vorige. Mag ik vragen wat het idee erachter is? groeten Moniek

o²Designo²Design

Beste Moniek,

Ik begrijp uw mening over het andere logo. Een kruis is inderdaad een beetje voor de hand liggend, en teveel lijken op andere zorgpartners is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit logo geeft in een abstracte vorm twee personen weer. Mijn idee was dat het voorste poppetje de huisarts is. Deze is namelijk helemaal rond, doorlopend, geen problemen. Het poppetje daarachter is half rond, niet doorlopend -> klachten. Wellicht dat er enige vorm van samenwerken inzit doordat er twee poppetjes zijn maar wat ik net beschreef was de eerste gedachte.

Met vriendelijke groet,

Joel
o2Designs

HOZLHOZL

Deze symboliek zou inderdaad zowel voor intercollegiale samenwerking als ook de huisarts-patientrelatie kunnen staan. Ik vind het, behoudens de kleur roze, een goede inzending.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-odesign-4tNHTD7I

o²Designo²Design

Beste,

Hierbij mijn inzending. Kleuren en lettertypes kunnen natuurlijk aangepast worden. Ik ben benieuwd naar uw mening. Met vriendelijke groet,

Joel
o2Designs

HOZLHOZL

Beste Joel,
Met ons logo willen we graag een hele eigen identiteit uitstralen. Uiteraard is er rondom de zorg al een en ander uitgewerkt op grafisch gebied, en dus moeten we oppassen dat we niet te snel gelieeerd worden aan een andere zorgpartner.
Een voorbeeld is dat we heel specifiek niet kiezen voor het groen van het lokale regioziekenhuis.
Uw inzending roept wat dat betreft bij mij meteen het Rode Kruis op. Een geweldige organisatie, maar daar hebben wij verder niets mee te doen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.