Krachtig logo en huisstijl Huisartsenbedrijf
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
Behoefte:
Het logo moet de identiteit van de organisatie op een krachtige manier uitdragen.
Hoewel voornamelijk de naam van de holding (HOZL) extern wordt gecommuniceerd dient het logo voor elk bedrijfsonderdeel (4) aanpasbaar te zijn met een eigen kenmerk.
Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar
Bedrijfsomschrijving:
De meerderheid van de huisartsen in Oostelijk Zuid Limburg hebben samen het bedrijf Huisartsen Oostelijk Zuid Limburg (HOZL) opgericht. Dit bedrijf heeft tot doel de 7x24 uurs huisartsenzorg nu en in de toekomst te blijven verzorgen voor de inwoners in het verzorgingsgebied Oostelijk Zuid Limburg. HOZL BV kent een aantal werkmaatschappijen, zoals het Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC), de Huisartsen Chronische Zorg (HCZ), het Eerste Lijns Business Center (ELBC) en de huisartsenpost (Nightcare).
HOZL (Huisartsen Oostelijk Zuid- Limburg)
- Overkoepelende structuur
- Algemene naam van de zorggroep
- Is de naam die naar externen (zorgverzekeraars, zorgorganisaties, huisartsen) wordt uitgedragen
- Communiceert niet rechtstreeks met patiënten die door de huisarts behandeld worden
- Naam HOZL wordt genoemd in de Media
Huisartsen Chronische Zorg (HCZ)
- In deze BV is de ketenzorg ondergebracht (zorg in de 1e lijn voor patiënten met chronische aandoeningen als suikerziekte, longaandoening hart- en vaatziekten etc.)
- Communiceert voornamelijk naar andere zorgprofessionals die door deze BV gecontracteerd worden (huisartsen, diëtisten, podotherapeuten, optometristen, pedicures etc.)
- Symbool voor ketenzorg in Nederland is vaak een ‘close- up’ van een ketting
- Het ondersteunende ICT systeem dat gebruikt wordt binnen de ketenzorg (PAMIRES) heeft ook een eigen logo gekregen zodat het goed herkenbaar is op Intranet
Huisartsen Diagnostiek en Behandelcentrum (HDBC)
- In deze BV is de verwerking van diagnostiek aanvragen ondergebracht
- Communiceert voornamelijk met huisartsen (de aanvrager) en schriftelijk of telefonisch met de patiënt (de persoon die het onderzoek dient te ondergaan)
- Diagnostiek aanvragen zijn voornamelijk laboratorium aanvragen (bloedonderzoek) maar ook aanvragen voor radiodiagnostiek (röntgenfoto’s, echo onderzoek, scopie onderzoek etc.)
- Een belangrijk onderdeel van het HDBC is het afsprakenbureau (callcenter) waar afspraken voor diagnostiek onderzoek worden gemaakt i.o.m. de patiënten.
Centrale huisartsenpost Nightcare
- Avond- nacht en weekendvoorziening voor de spoedeisende huisartsenzorg
- Heeft sinds 2011 een nieuw logo
Eerste Lijns Business Centrum (ELBC)
- Levert ondersteunende diensten voor de huisartsenpraktijken. Huisartsenpraktijken kunnen de keuze maken uit de volgende ELBC-modules: salarisadministratie, personeelsbeheer, en financiële administratie module. Huisartsenpraktijken kunnen deze producten inkopen.
- Levert eveneens ondersteunende diensten aan de HOZL (en/of diens BV’s).
Aanvullende informatie op aanvraag beschikbaar
Doelgroep:
Directe doelgroep: Aangesloten huisartsen (130)
Indirecte doelgroep: Zorgpartners in de regio, zorgverzekeraars, medewerkers van HOZL en de patiënten in het zorggebied Oostelijk Zuid-Limburg.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kernwoorden t.a.v. de look en feel van het bedrijf HOZL:
Samenwerking, (versterking door) krachtenbundeling, “Van voor en door huisartsen”, juiste zorg op de juiste plek in de zorgketen, organiseren, regie, transparant, samen zorgen, eenheid, centrale ondersteuning, patiëntmanager, poortwachter, kwaliteit, transparante afspraken, continue zorg, verantwoordelijkheid, verbetering, professionals, koploper, preventie, vernieuwend, duurzaam wijkgericht, centrale regiefunctie, regisseur van de zorg.
Voor bestaande logo’s zie website www.hozl.nl
kingmobe
-
-
Toelichting van de designer kingmobe:
goedendag,
Ik wilde dat het ontwerp het open doch krachtige karakter behield, daarvoor heb ik gekozen om de gele diagonaal als zodanig te behouden, hij stond al grafisch symbool voor de provincie. Met de toevoeging van minimale stilistische vorm van de slang krijgt de lijn natuurlijk een tweede betekenis, die van esculaap.
Ook de kleuren zijn op Limburg terug te voeren (maar dat is misschien niet noodzakelijk) ik vond het wel een leuke bijkomstigheid en in het geheel natuurlijk niet toevallig.
vriendelijke groet,
en een mooie DAG.
Sjon -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer kingmobe:
GoedenDAG
Naar mijn visie straalt dit logo de identiteit,zoals beschreven in de opdracht, op een krachtige maar ook transperante manier uit.
Ik hoop natuurlijk dat u mijn visie kan delen.
een mooie dag
Sjon Mobers -
HOZL zegt :
Beste Sjon,
Bedankt voor uw inzending.
Deze lijkt van de inzendingen tot nu toe het meest op ons huidige logo. Er is ooit een reden voor geweest om die te kiezen, dus ik vind het ergens mooi om dat niet helemaal los te laten.
De blauw/oranje varatie heeft kwa kleur mijn voorkeur. Blauw en geel zou ook kunnen.
Wat betreft de diagnonale lijn, die ondersteunt de esculaap in het huidige logo, maar heeft verder geen doel.
De nadruk in het logo zou juist moeten liggen op de huisartsen (bv die esculaap dus) en op ons werkgebied OZL (in de buik van de esculaap). Misschien een abstractere versie van het huidige logo, met een wat duidelijker, strakker Limburg?
Kunt u hier iets mee? -
kingmobe zegt
hoi,
Dank U,
ik ga aan de slag, om enkele variatie op dit thema en zal uw input hierin meenemen.
groetjes
Sjon -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-