hierbij toch nog even een versie zonder de strakke indeling maar wel met het gewenste lettertype. door het te laten uitsteken aan de rechterzijde en de crossstreep wat opvallender te plaatsen blijft het toch dynamisch.
Datum start: 30-10-2010
Datum einde: 12-11-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



zoals verzocht. persoonlijk vind ik het jammer om een exacte 2-deling te maken tussen de k en de rc. Dan wordt het minder spannend en is KRC minder 1 woord.
Okay dan word het tijd voor een ander design?
je bedoelt een heel ander ontwerp? het spijt me maar daar gaat dan echt teveel tijd in zitten. op basis van je sterrenbedoordeling lijk je overigens toch liever een keuze te maken in een heel andere richting (met afbeelding en verloopjes). Dat is helaas niet onze stijl van vormgeven en past niet bij zo onze visie.
Ik sta persoonlijk nog erg achter een ontwerp met 2 verschillende lettertypestijlen zodat het dynamisch, spannend en leesbaar is. vandaar ook bij de vorige upload nog een onderste variant (zonder vlam) met een dikker/schuiner lettertype.
Er kan mijnsinziens nooit teveel tijd zitten in een ontwerp voor een bedrijfslogo.
Dat je een bepaalde keuze moet maken is me wel duidelijk.
Het is niet zo gemakkelijk als men weleens beweert.
Maar je gaf zelf aan dat je de 2-deling niet spannend genoeg vond, vandaar mijn respons.
Toch wil ik je bedanken voor de aanpassingen.
niet om arrogant te klinken maar we maken al ruim 10 jaar logo's. aan de ene kant moet het dicht bij de client liggen natuurlijk, aan de andere kant moet het toch altijd bij jezelf blijven passen. zoals gezegd vind ik de onderste van de een-na-laatste upload goed kloppen en dynamisch. in ieder geval bedankt voor je beoordelingen en wie weet.

hierbij zoals verzocht. uit ervaring blijkt dat een heel lang of juist heel hoog logo vaak lastig is om te plaatsten (bijvoorbeeld in een advertentie). Hoe vierkanter, hoe praktischer. Vandaar de tekst er wel weer ONDER ipv NAAST.
Die vlam ontkracht het design en racing is nog geen onderdeel van het logo.
Als je racing in het KRC font aanhoud en kleiner maakt zodat het onder rc plaats..

ja, dat ben ik helemaal met je eens. bovendien moet een logo ook nog werken:
- op heel klein formaat (bijvoorbeeld in een advertentie in de krant met grof raster)
- in dianegatief (bijvoorbeeld als je met andere logo's op een sponsorbord komt met donkere achtergrond)
daarnaast moet een logo ook redelijk tijdloos zijn. als je een model auto afbeeld, kan dat volgend jaar natuurlijk alweer een verouderd model zijn.
hierbij voor de duidelijkheid even wat varianten in zwartwit en klein/dianegatief
Uiteindelijk is KRC het logo, maar racing geeft aan waar je mee bezig bent.
Zodra je kleiner gaat afbeelden in bijv. een Avatar en banner is gelijk te merken welke designs overeind blijven.
als je racing in een andere stijl maakt, en dan in het verlengde of toch eronder;O)

hierbij onze inzending:
- niet gekozen voor een voor de hand liggende race-afbeelding, maar dit conceptueel verwoord door een bandenspoor
- verdere kenmerken: stoer, dirt, actie!
Dank voor de inzending,
Dit 1e ontwerp heeft zeker wat....
Voornamelijk door het bandenspoor idee en daarnaast ben je de 1e die daarmee ook de letter K iets meegeeft.
Marcel
Hallo Marcel,
dankjewel voor het commentaar. aangezien de beoordeling slechts 1 ster is, zijn er wellicht nog suggesties?
met vriendelijke groet,
roy
Mijn focus lag teveel op het auto'tje, en in 1e instantie gaat het natuurlijk om het logo wat in het zwart al supersterk moet zijn.